ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Țuca Zbârcea & Asociații organizează seminarul „Monitorizarea vs. Intimitatea salariaților la locul de muncă” (31 mai, București)

10 Mai 2016   |   BizLawyer

Seminarul Monitorizarea vs. Intimitatea salariaților la locul de muncă. Dileme legale actuale și soluții practice de rezolvare se adresează consilierilor juridici, managerilor de resurse umane, directorilor de audit intern (compliance) și, în general, specialiștilor din domeniile juridic, administrativ și chiar IT.

 
 
Asigurarea unui just echilibru între interesele angajatorului și dreptul la viața privată al angajatului reprezintă o problemă extrem de delicată și care, în practică, ridică numeroase dileme și controverse. Evoluțiile legislative și jurisprudențiale recente în materie (printre care Proiectul de Regulament UE privind prelucrarea datelor cu caracter personal, respectiv Hotărârea CEDO în cauza Bărbulescu vs. România) constituie un bun prilej pentru a analiza dilemele actuale ridicate de monitorizarea salariaților, posibile soluții practice de rezolvare și riscuri aferente.

În acest sens, în continuarea evenimentului organizat de Țuca Zbârcea & Asociații pe tema datelor cu caracter personal și a reacțiilor primite din partea dvs. cu privire la problematica monitorizării salariaților, avocații vor supune din nou atenției și dezbaterilor dvs. cele mai recente evoluții legislative și cazuistice în această materie.


Alături de echipa Țuca Zbârcea & Asociații specializată în legislația aplicabilă protecției datelor cu caracter personal, vor participa ca lectori și reprezentanți ai Autorității Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).

Seminarul Monitorizarea vs. Intimitatea salariaților la locul de muncă. Dileme legale actuale și soluții practice de rezolvare se adresează consilierilor juridici, managerilor de resurse umane, directorilor de audit intern (compliance) și, în general, specialiștilor din domeniile juridic, administrativ și chiar IT.

Ne propunem ca evenimentul să aibă un pronunțat caracter interactiv și să constituie un prilej de împărtășire a ideilor și viziunilor privind modalitatea de rezolvare a numeroasele probleme de ordin practic ridicate de monitorizarea salariaților. Din această perspectivă, ne puteți trimite sugestiile dvs. de completare a temelor de discuție până la data de 20 mai 2016, la email: alina.pintica@tuca.ro.

De asemenea, în cazul în care sunteți interesați să participați la seminarul nostru, vă rugăm să completați formularul de înscriere și să-l transmiteți în atenția noastră până cel târziu 27 mai 2016 (inclusiv).

Program, teme si lectori

09.00 - 09.30 – Înregistrarea participanților
09.30 - 11.00 - SESIUNEA I
11.00 – 11.15 - Coffee Break
11.15 – 13.00 - SESIUNEA a II-a
13.00 – 14.00 - Networking Lunch și Tur privat al galeriei de artă Artmark
14.00 – 16.00 - SESIUNEA a III-a
16.00 – 16.10 – Concluzii. Închiderea seminarului

/ Principii aplicabile monitorizării salariaților
    / Prezentarea principiilor și regulilor generale de monitorizare a salariaților
    / Discuții privind consimțământul pentru monitorizare: Are angajatorul nevoie întotdeauna de consimțământul angajaților pentru monitorizare? Monitorizarea salariaților poate fi fundamentată în toate cazurile pe consimțământul angajaților?

/ Monitorizarea utilizării internetului și a corespondenței electronice a salariaților
    / „Blanket ban”: Poate angajatorul interzice în mod absolut salariatului (a) utilizarea internetului pentru scop personal la locul de muncă? (b) conectarea dispozitivelor electronice personale la sursele de internet de la locul de muncă? Justifică aceste interdicții monitorizarea salariaților?
    / Regula „nu monitorizezi sau explici”: Politici de monitorizare – necesitate, conținut obligatoriu, recomandări
    / Monitorizarea rețelelor sociale interne/ externe: Poate angajatorul monitoriza discuțiile salariaților pe rețelele de socializare interne oferite de companie? Dar discuțiile pe rețelele de socializare externe (e.g. Facebook)?
   / Mic ghid de bune practici privind monitorizarea: Monitorizarea activă sau reactivă? Monitorizare în timp real sau accesare ulterioară? Monitorizare generală sau selectivă? Recomandări privind informarea corespunzătoare a salariaților
   / Cercetarea disciplinară și covert monitoring: Poate angajatorul să monitorizeze activ un angajat fără știrea acestuia, în situația în care există suspiciuni / date din care rezultă că angajatul este implicat în desfășurarea unor activități ilicite? Recomandări privind utilizarea datelor din monitorizare în contextul unei proceduri disciplinare
   / Riscuri legale: Care sunt principalele riscuri la care se expune angajatorul în ipoteza unei monitorizări ilegale? Discuții și analize, inclusiv în ceea ce privește riscurile penale. Soluții practice de limitare a riscurilor?

/ Monitorizarea video în incintele angajatorului: folosirea instrumentelor de monitorizare, riscuri legale, remedii și soluții practice

/ Sisteme electronice de acces în incintele angajatorului: Care sunt riscurile folosirii acestor sisteme și cum pot fi folosite datele personale colectate prin intermediul acestora? Mic ghid de bune practici

/ Când GPS-ul ne spune mai mult decât avem nevoie: Riscurile asociate monitorizării angajaților prin GPS și soluții practice pentru limitarea acestora

Alina SĂVOIU – Șef Birou Juridic și Comunicare, Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP)
Horia ISPAS – Managing Associate, Ţuca Zbârcea & Asociaţii
Bogdan HALCU – Managing Associate, Ţuca Zbârcea & Asociaţii
Ciprian TIMOFTE – Managing Associate, Ţuca Zbârcea & Asociaţii
Sergiu CREȚU – Senior Associate, Ţuca Zbârcea & Asociaţii
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2028 / 5847
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu experții KPMG specializați în achiziții publice, despre modificările legislative, asistența acordată clienților și proiectele cheie din această arie de practică. Vlad Peligrad, Partener KPMG Legal – Toncescu și Asociații: Apartenența la rețeaua KPMG ne aduce avantaje unice pe piață. Echipele mixte de avocați și consultanți fiscali, tehnici, contabili abordează orice proiect din toate perspectivele
LegiTeam: BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Conferința de administrare a cauzei (Powered by ZRVP)
Avocații de Real Estate de la D&B David și Baias văd semne pozitive pentru 2022 în acest sector afectat de criza sanitară, de modificări legislative cu impact direct asupra costurilor și de lipsa de claritate a unor acte normative. Clauzele de garanție și indemnizații au rămas cele mai discutate subiecte în tranzacțiile imobiliare
MPR Partners intră în al doilea arbitraj ICSID, alături de avocații biroului newyorkez Squire Patton Boggs. De cealaltă parte, lângă reclamanți sunt birourile Schoenherr din Viena și București
Activitatea practicii de real estate de la DLA Piper Dinu a fost aproape „business as usual” în 2021, aspect confirmat și prin realizarea țintelor financiare și creșterea echipei. Cele mai multe proiecte au fost din aria tranzacțiilor - transferuri de proprietate sau de companii cu o componentă majoră imobiliară. Piața rămâne dinamică și ofertantă pentru tranzacții, pe fondul unui apetit ridicat al băncilor în finanțarea sau refinanțarea proiectelor imobiliare, spun avocații
Studiu Refinitiv | La nivel global, 2021 a fost cel mai bun an pentru piața fuziunilor și achizițiilor înregistrat vreodată. Europa Estică recuperează mai greu, dar firmele internaționale de avocați cu prezență locală au reușit să se mențină în top
PNRR cuprinde reforme așteptate de întreg mediul de afaceri, inclusiv de business-ul avocațial. Despre legislația achizițiilor publice, oportunități și proiecte, de vorbă cu Andreea Zvâc, Counsel Wolf Theiss București
Performanța echipei de avocați specializați în Dreptul penal al afacerilor de la Popescu & Asociații, validată de magnitudinea portofoliului de clienți, latura transfrontalieră a dosarelor, mizele implicate și rezultatele obținute. O discuție cu membrii unei echipe de elită, catalogată de directoarele internaționale drept una dintre cele mai puternice din România, despre activitatea în această practică bogată în proiecte interesante
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is recruiting senior associates for the legal consultancy practice | M&A
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is looking for junior and senior associates | public procurement, infrastructure and energy
Departamentul imobiliar al firmei Stratulat Albulescu, parte a rețelei internaționale TerraLex, a înregistrat anul trecut un grad de încărcare fără precedent, iar dinamica proiectelor s-a reflectat în mod corespunzător și în venituri. Silviu Stratulat, Managing Partner: Tendința pieței este de a simplifica modul de lucru. Clienții vor ca drafturile utilizate să fie cât mai practice, eficiente, fără o încărcare deosebită în privința clauzelor care nu privesc neapărat aspecte juridice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...