ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Toate contractele încheiate cu proceduri de achiziţii publice după 1 octombrie 2011 vor fi verificate

29 Octombrie 2012   |   Bizlawyer

Vor fi verificate acele contracte lansate anterior datei de 1 octombrie 2011 şi care apar în momentul introducerii acestora în Declaraţiile Lunare de Cheltuieli, transmise către Autoritatea de Certificare şi Plată /ACP/.

 
 
Toate contractele încheiate cu proceduri de achiziţii publice, lansate ulterior datei de 1 octombrie 2011, pentru care au fost elaborate solicitări de rambursare a cheltuielilor la nivelul Direcţiei Generale Autoritatea de Management pentru POS Mediu /DG AM POS Mediu/ vor fi verificate, în următoarea perioadă, a menţionat, luni, pentru AGERPRES, Ministerul Mediului şi Pădurilor /MMP/. . .

'DG AM POS Mediu, împreună cu toţi factorii implicaţi (MAE, ACP, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, Unitatea pentru Controlul şi Verificarea Achiziţiilor Publice) a elaborat 'Analiza Detaliată' a principalelor cauze/probleme identificate în cazul derulării procedurilor de achiziţie publică care pot conduce la formularea unor posibile suspiciuni de fraudă/conflict de interese (...) şi a propus un set de liste de verificare pentru evaluarea incidenţei posibilelor situaţii de conflict de interese, atât în momentul atribuirii contractului, cât şi pe parcursul derulării acestuia', se arată în punctul de vedere al MMP.


Astfel, în perioada următoare, vor fi verificate toate contractele încheiate cu proceduri de achiziţii publice lansate ulterior datei de 1 octombrie 2011, pentru care au fost elaborate solicitări de rambursare a cheltuielilor la nivelul DG AM POS Mediu. De asemenea, Autoritatea de Audit română va stabili un eşantion de contracte semnate în cadrul proiectelor finanţate din POS Mediu anterior datei de 1 octombrie 2012, în vederea verificării acestora, 'pentru a se confirma, astfel, dacă noua procedură de verificare a legalităţii modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, implementată la nivelul DG AM POS Mediu ca parte integrantă a sistemului de management şi control, este funcţională'.

Vor fi verificate acele contracte lansate anterior datei de 1 octombrie 2011 şi care apar în momentul introducerii acestora în Declaraţiile Lunare de Cheltuieli, transmise către Autoritatea de Certificare şi Plată /ACP/.

În plus, DG AM POS Mediu a transmis către beneficiari instrucţiuni privind prevenirea unor nereguli în gestionarea fondurilor europene în cazul subcontractării unor servicii/lucrări şi/sau înlocuirii/nominalizării experţilor principali/secundari din cadrul contractelor. Totodată, aceeaşi Direcţie are în pregătire o notă prin care se doreşte informarea Beneficiarilor POS Mediu cu privire la necesitatea respectării Codului de conduită privind evitarea situaţiilor de conflict de interese, familiarizarea acestora cu tipologia indicatorilor de fraudă prevăzuţi în anexă la HG nr. 875/2011, precum şi importanţa mediului instituţional în prevenirea şi combaterea fraudelor.

În ceea ce priveşte corecţiile financiare care ar putea fi aplicate POS Mediu, nu a fost stabilit, deocamdată, un procent, această măsură urmând să facă obiectul unei proceduri de conciliere între partea română şi Comisia Europeană.

În data de 1 august 2012, Direcţia Generală Regio din cadrul Comisiei Europene semnala, printr-o scrisoare oficială, o serie de posibile situaţii de conflict de interese apărute în implementarea contractelor din cadrul proiectelor finanţate prin POS Mediu.

În acest context, DG AM POS Mediu a elaborat, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Europene /MAEu/ şi ACP, un plan de acţiuni privind consolidarea capacităţii Direcţiei de prevenire şi detectare a neregulilor şi a suspiciunilor de fraudă, în legătură cu situaţiile de conflict de interese apărute în implementarea contractelor semnate în cadrul proiectelor finanţate din POS Mediu.

MMP subliniază faptul că, în urma discuţiilor purtate pe 11 septembrie a.c., de DG AM POS Mediu şi unitatea de audit din cadrul DG Regio privind acest plan de acţiuni, reprezentanţii Comisiei Europene au solicitat primei Direcţii întărirea rolului de prevenţie al DG AM POS Mediu şi a rolului de detectare a cazurilor de conflict de interese. CE a recomandat găsirea unei soluţii pentru implementarea unui sistem care să prevină/identifice cazurile de conflicte de interese şi posibile fraude.
Săptămâna trecută, Comisia Europeană a anunţat transmiterea în România a scrisorilor de 'presuspendare' pentru trei programe cofinanţate din bani europeni.

Iniţiativa a survenit ca urmare a unor deficienţe grave din cadrul sistemului de gestionare şi control al programelor 'Transport', 'Regional' şi 'Creşterea competitivităţii economice'. Problemele sunt legate de domeniul achiziţiilor publice, al bunei gestiuni financiare, precum şi de prevenirea şi detectarea fraudei şi a conflictelor de interese.

În acelaşi timp, pentru a proteja bugetul UE, au fost propuse corecţii financiare pentru aceste trei programe şi pentru programul 'Mediu', ce ar putea acoperi între 10 şi 25% din plăţi.

În urma celor trei scrisori, câte una pentru fiecare program vizat, România are la dispoziţie două luni pentru a reacţiona şi apoi pentru a demonstra că a luat toate măsurile necesare pentru a remedia deficienţele identificate şi că sistemele de gestionare şi control funcţionează în mod adecvat. Acest rezultat va trebui confirmat printr-un raport din partea Autorităţii Naţionale de Audit şi numai în acest caz Comisia va fi în măsură să reia plăţile.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 30350 / 37329
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Legiteam: Simion & Baciu is loooking for an associate | Corporate, M&A
LegiTeam | Simion & Baciu is looking for a new colleague (Consumer protection & Advertising)
Activitate intensă în practica de Employment de la Mitel & Asociații, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Mădălina Mitel, Partener: Echipa noastră are o vastă experiență în toate domeniile de activitate, clienții fiind activi într-o multitudine de domenii economice. Această experiență ne conferă o viziune globală asupra dinamicii pieței de profil, a necesităților acesteia și a modului în care ele pot fi satisfăcute
Mandate provocatoare, soluții creative și multe proiecte cu un caracter profund de noutate în practica de Pharma & Life Sciences de la Guia Naghi și Partenerii | De vorbă cu Manuela Guia (managing partner) și Tudor Nacev (managing associate) despre modul în care lucrează echipa, proiectele în care avocații acționează ca parteneri strategici ai clienților și provocările cu care s-ar putea confrunta jucătorii din acest sector
POPESCU & ASOCIAȚII obține o victorie importantă pentru clientul Rotary Construcții, într-un dosar la Curtea de Arbitraj Internațional. În dispută, un contract FIDIC complex, cu o valoare de cca 100 mil. lei
Hotărârea definitivă în dosarul Colectiv închide un capitol important al justiției române | Avocații ZRVP au asigurat asistența juridică pentru 45 de supraviețuitori și persoane apropiate victimelor în cadrul unuia dintre cele mai mari și complexe proiecte pro bono desfășurate în România: 6 ani de procese, peste 150 de termene de judecată, peste 3.000 de ore de asistență juridică în materie penală
Cum să-ți împlinești visul de a practica avocatura în propria firmă, înființată în afara granițelor | Rețeta succesului, în varianta Florentinei Marin, fondatoarea Marin & Pasalodos, din Barcelona. ‘Planul nostru este să ne dezvoltăm și să deschidem cabinete în alte orașe din Spania, România și în alte țări’, spune avocata
Tendințele ultimelelor luni pe piața muncii, analizate de avocații firmei Băncilă, Diaconu și Asociații. De vorbă cu Anca Atanasiu (Managing Associate), depre marile provocări ale anului și mandatele primite de echipa de Dreptul muncii, pe care o coordonează. Volumul, diversitatea și complexitatea proiectelor au crescut continuu
Avocații ZRVP analizează proiectul de lege, aflat pe agenda Parlamentului, care transpune în legislația națională Directiva (UE) 2019 ̸ 1023 privind restructurarea și insolvența. De vorbă cu Andreea Macașoi (Managing Associate) și Stan Tîrnoveanu (Senior Partner), numit de Legal 500 ”un guru al insolvenței”, despre legislație și proiecte, conduita juridică inovativă a echipei și riscul crescut de insolvență în această perioadă
Șansa de a lucra într-o firmă ce oferă oportunități profesionale și instruire ”fără limite” | Cristina Tudoran, numită recent Counsel la Filip & Company: Acesta este, fără doar și poate, locul potrivit pentru dezvoltare profesională la nivel înalt. Tinerii au acces la educație continuă, iar cei care și-au început deja cariera își pot dezvolta rapid și armonios atuurile profesionale. Ce ne distinge însă cu adevărat este mediul de lucru relaxat, buna dispoziție din cadrul echipei și calitatea relațiilor interumane
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Cosmin-Teodor Cotos a finalizat acum trei ani studiile de licență cu media 9,79 și are azi propriul cabinet de avocatură. ”Esența și particularitățile dreptului m-au fascinat, iar profesorii și persoanele pe care le-am întâlnit în mediul universitar mi-au schimbat complet cursul vieții”, spune azi avocatul
POPESCU & ASOCIAȚII obține în instanță o soluție fără precedent, relevantă pentru economia circulară. Echipa de avocați a fost coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner) și Dana BIVOL (Partner)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...