ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Toate contractele încheiate cu proceduri de achiziţii publice după 1 octombrie 2011 vor fi verificate

29 Octombrie 2012   |   Bizlawyer

Vor fi verificate acele contracte lansate anterior datei de 1 octombrie 2011 şi care apar în momentul introducerii acestora în Declaraţiile Lunare de Cheltuieli, transmise către Autoritatea de Certificare şi Plată /ACP/.

 
 
Toate contractele încheiate cu proceduri de achiziţii publice, lansate ulterior datei de 1 octombrie 2011, pentru care au fost elaborate solicitări de rambursare a cheltuielilor la nivelul Direcţiei Generale Autoritatea de Management pentru POS Mediu /DG AM POS Mediu/ vor fi verificate, în următoarea perioadă, a menţionat, luni, pentru AGERPRES, Ministerul Mediului şi Pădurilor /MMP/. . .

'DG AM POS Mediu, împreună cu toţi factorii implicaţi (MAE, ACP, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, Unitatea pentru Controlul şi Verificarea Achiziţiilor Publice) a elaborat 'Analiza Detaliată' a principalelor cauze/probleme identificate în cazul derulării procedurilor de achiziţie publică care pot conduce la formularea unor posibile suspiciuni de fraudă/conflict de interese (...) şi a propus un set de liste de verificare pentru evaluarea incidenţei posibilelor situaţii de conflict de interese, atât în momentul atribuirii contractului, cât şi pe parcursul derulării acestuia', se arată în punctul de vedere al MMP.


Astfel, în perioada următoare, vor fi verificate toate contractele încheiate cu proceduri de achiziţii publice lansate ulterior datei de 1 octombrie 2011, pentru care au fost elaborate solicitări de rambursare a cheltuielilor la nivelul DG AM POS Mediu. De asemenea, Autoritatea de Audit română va stabili un eşantion de contracte semnate în cadrul proiectelor finanţate din POS Mediu anterior datei de 1 octombrie 2012, în vederea verificării acestora, 'pentru a se confirma, astfel, dacă noua procedură de verificare a legalităţii modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, implementată la nivelul DG AM POS Mediu ca parte integrantă a sistemului de management şi control, este funcţională'.

Vor fi verificate acele contracte lansate anterior datei de 1 octombrie 2011 şi care apar în momentul introducerii acestora în Declaraţiile Lunare de Cheltuieli, transmise către Autoritatea de Certificare şi Plată /ACP/.

În plus, DG AM POS Mediu a transmis către beneficiari instrucţiuni privind prevenirea unor nereguli în gestionarea fondurilor europene în cazul subcontractării unor servicii/lucrări şi/sau înlocuirii/nominalizării experţilor principali/secundari din cadrul contractelor. Totodată, aceeaşi Direcţie are în pregătire o notă prin care se doreşte informarea Beneficiarilor POS Mediu cu privire la necesitatea respectării Codului de conduită privind evitarea situaţiilor de conflict de interese, familiarizarea acestora cu tipologia indicatorilor de fraudă prevăzuţi în anexă la HG nr. 875/2011, precum şi importanţa mediului instituţional în prevenirea şi combaterea fraudelor.

În ceea ce priveşte corecţiile financiare care ar putea fi aplicate POS Mediu, nu a fost stabilit, deocamdată, un procent, această măsură urmând să facă obiectul unei proceduri de conciliere între partea română şi Comisia Europeană.

În data de 1 august 2012, Direcţia Generală Regio din cadrul Comisiei Europene semnala, printr-o scrisoare oficială, o serie de posibile situaţii de conflict de interese apărute în implementarea contractelor din cadrul proiectelor finanţate prin POS Mediu.

În acest context, DG AM POS Mediu a elaborat, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Europene /MAEu/ şi ACP, un plan de acţiuni privind consolidarea capacităţii Direcţiei de prevenire şi detectare a neregulilor şi a suspiciunilor de fraudă, în legătură cu situaţiile de conflict de interese apărute în implementarea contractelor semnate în cadrul proiectelor finanţate din POS Mediu.

MMP subliniază faptul că, în urma discuţiilor purtate pe 11 septembrie a.c., de DG AM POS Mediu şi unitatea de audit din cadrul DG Regio privind acest plan de acţiuni, reprezentanţii Comisiei Europene au solicitat primei Direcţii întărirea rolului de prevenţie al DG AM POS Mediu şi a rolului de detectare a cazurilor de conflict de interese. CE a recomandat găsirea unei soluţii pentru implementarea unui sistem care să prevină/identifice cazurile de conflicte de interese şi posibile fraude.
Săptămâna trecută, Comisia Europeană a anunţat transmiterea în România a scrisorilor de 'presuspendare' pentru trei programe cofinanţate din bani europeni.

Iniţiativa a survenit ca urmare a unor deficienţe grave din cadrul sistemului de gestionare şi control al programelor 'Transport', 'Regional' şi 'Creşterea competitivităţii economice'. Problemele sunt legate de domeniul achiziţiilor publice, al bunei gestiuni financiare, precum şi de prevenirea şi detectarea fraudei şi a conflictelor de interese.

În acelaşi timp, pentru a proteja bugetul UE, au fost propuse corecţii financiare pentru aceste trei programe şi pentru programul 'Mediu', ce ar putea acoperi între 10 şi 25% din plăţi.

În urma celor trei scrisori, câte una pentru fiecare program vizat, România are la dispoziţie două luni pentru a reacţiona şi apoi pentru a demonstra că a luat toate măsurile necesare pentru a remedia deficienţele identificate şi că sistemele de gestionare şi control funcţionează în mod adecvat. Acest rezultat va trebui confirmat printr-un raport din partea Autorităţii Naţionale de Audit şi numai în acest caz Comisia va fi în măsură să reia plăţile.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 29108 / 36087
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Meet the Professionals | Mihaela Racleș, Legal Compliance Director - PROFI: Până nu înțelegi business-ul și piața în care compania își desfășoară activitatea, nu ai cum să excelezi în ceea ce faci. Cred că tocmai acest aspect diferențiază un legal in-house foarte bun de o casă de avocatură. Și mai cred că tot acest aspect, de înțelegere a business-ului, este cel care determină departamentele juridice să aleagă anumite case de avocatură cu care să construiască relații de colaborare pe termen lung
Activitatea de M&A din ECE a crescut cu 50% în volum și cu 54% în valoare în S1 – 2021, față de aceeași perioadă a anului trecut | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: Încrederea și apetitul investițional sunt menținute la cote ridicate. În România, mizăm în continuare pe sectoarele care au fost motoare de creștere în ultima perioadă. Rodica Manea, Partener: Investitorii includ criteriile ESG în strategiile lor de M&A și due diligence
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAŢII is looking for ambitious graduates to join the firm’s consultancy and litigation practices
LegiTeam | CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
LegiTeam: BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII is recruiting aspiring lawyers admitted to the Bar in the 2021 session
LegiTeam: Radu și Asociații SPRL is recruiting junior lawyers for the consultancy practice
Avocații NNDKP spun că tranzacțiile locale sindicalizate vor crește atât ca număr, cât și ca dimensiune, marcând în mod lent, dar sigur, apariția unei veritabile piețe locale de împrumuturi de acest tip. Valentin Voinescu, Partner: Suntem doar la începutul acestui trend al finanțărilor sindicalizate pentru proiecte ESG, pe care îl vedem urcând substanțial în următorii 5 ani. Vorbim de o reală separare a clienților băncilor în clienți cu rating ridicat în ESG și restul, aspect care ne așteptăm să aibă consecințe formidabile
Cele mai sensibile aspecte din mandatele avocaților specializați în protecția datelor cu caracter personal de la Guia Naghi & Partners au fost legate de incidentele de securitate. Bianca Naghi, Partener: Proiectele transfrontaliere care au avut în vedere conformitatea cu legislația privind protecția datelor în multiple State Membre, dar și proiectele unor companii care au dorit identificarea cerințelor legale aplicabile unor produse digitale extrem de inovatoare, au fost cele mai complicate
INTERVIU | Ovidiu Șerban, după 12 ani de la intrarea în echipa ZRVP - Colaborarea cu o societate de avocatură de calibru, în general, și cu ZRVP, în special, îți aduce mai multe avantaje. Privind retrospectiv, cred că a fost cea mai bună decizie, pentru că aici am avut ascensiunea profesională pe care mi-am dorit-o și îmi desfășor cu plăcere activitatea de avocat în fiecare zi
LegiTeam | Radu și Asociații SPRL is recruiting senior associates for the legal consultancy practice | corporate, M&A, commercial
LegiTeam: ZRVP recrutează 2 avocați definitivi pentru departamentul Litigii
LegiTeam | Radu și Asociații SPRL is recruiting senior associate for the legal consultancy practice | Banking, Finance, Digital & Tech Law
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...