ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Practica ÎCCJ privind compatibilitatea funcției de decan cu funcția de manager de ...

Interpretarea care s-a cristalizat la nivelul Înaltei Curți de Casație și Justiție este că funcția de ...

Declarația 207 – o modificare aparent inofensivă care poate afecta negativ ...

Asistăm la punerea în practică a unor măsuri fiscale al căror scop este incert, dar efectul cu ...

Tendințe în materie de concurență în anul 2017

Prezentăm în cele de mai jos unele tendințe și zone de urmărit în anul 2017. Proiecțiile din articol se ...

Inactictivitatea fiscală: inițiere, reactivare, implicații fiscale

Acest articol prezintă situațiile în care o societate este declarată inactivă fiscal și modul în care poate fi verificată existența stării de inactivitate fiscală, analizând totodată regimul cheltuielilor și taxei pe valoarea adăugată în timpul inactivării și după momentul reactivării fiscale.

Cheltuielile și taxa pe valoarea adaugată sunt nedeductibile în cazul achizițiilor efectuate în perioada în care societatea dumneavoastră sau unul dintre partenerii dumneavoastră de afaceri de la care achiziționați bunuri sau servicii este declarat/ă inactiv/ă fiscal, putând fi deduse după reactivarea fiscală, în anumite condiții. Acest articol prezintă situațiile în care o societate este declarată inactivă fiscal și modul în care poate fi verificată existența stării de inactivitate fiscală, analizând totodată regimul cheltuielilor și taxei pe valoarea adăugată în timpul inactivării și după momentul reactivării fiscale. Situații de inactivare Codul de procedură fiscală menționează mai multe situații în care un contribuabil poate deveni inactiv fiscal.

Alex Tabacu, Tax Partner Voicu & Filipescu Tax Advisers SRL

PNSA

Dreptul la despăgubiri al persoanelor afectate de practici anticoncurențiale continuă să fie restricționat. România riscă sancțiuni din partea Comisiei Europene

În pofida optimismului exprimat cu privire la procesul legislativ de transpunere, România a reușit să nesocotească și acest al doilea termen acordat pentru transpunerea Directivei.

În anul 2014, când, după aproape un deceniu de dezbateri, a intrat în vigoare Directiva care reglementa accesul efectiv al victimelor practicilor anticoncurențiale la despăgubiri (Directiva 2014/104/UE), aceasta a generat un val de entuziasm și discuții. Deși dreptul la despăgubiri al persoanelor prejudiciate de practici anticoncurențiale nu era o noutate în sine, Directiva a fost adoptată cu scopul de a facilita exercitarea acestui drept, în mod efectiv, de către orice persoană (fizică sau juridică, prejudiciată direct sau indirect ca efect al unei practici anticoncurențiale) prin instituirea unor norme neechivoce, proporționale și unitare, la nivelul tuturor statelor membre. Aceste norme vizează, în principal, accesul persoanelor prejudiciate la probe și limitele divulgării și utilizării probelor, posibilitatea acestor persoane de a recupera integral prejudiciul suferit, într-un termen rezonabil și, în principiu, de la oricare dintre autorii încălcării, precum și cuantificarea prejudiciului. Este de așteptat ca aplicarea noilor reguli să conducă la o creștere a numărului acțiunilor în despăgubiri formulate de persoanele prejudiciate de practici anticoncurențiale la nivelul statelor membre, acest număr fiind, în prezent, foarte redus. Termenul pentru transpunerea Directivei și stadiul actual în România Statele membre erau obligate să asigure transpunerea Directivei în legislațiile naționale până la data de 27 decembrie 2016.

Iulia Dragomir (Senior Associate) și Andreea Cărare (Associate) - bpv GRIGORESCU STEFANICA

CELE MAI CITITE
PIATA AVOCATURII
TRANZACTII
JAI
 
Ministrul Finanţelor:

Angajatorul nu va mai reţine la sursă impozitul pentru angajat; scadenţa de plată va fi în luna mai a anului următor

AGERPRES

Angajatorul nu va mai reţine la sursă impozitul pentru angajat, acesta putând să folosească sumele în folosul personal, dar va trebui să ţină cont de faptul că scadenţa de plată a impozitului va fi în luna mai anului viitor, a declarat ministrul Finanţelor Publice, Viorel Ştefan, în cadrul unei emisiuni difuzate duminică la Digi 24.


      Termenele de publicare a documentului constatator în SEAP

      Dragoș Puia / Mihail Petcu, Centrul de Excelență în Achiziții Publice – KPMG

      Ca regulă generală, atunci când legile speciale trimit către aplicarea regulilor de drept comun, normele de trimitere trebuie să aibă un conținut cât mai specific și adaptat situației la care acestea se referă.


          Augustin Lazăr: Nu este necesar un prag în cazul abuzului în serviciu. Avem încredere în judecător

          Mediafax

          Procurorul general al României, Augustin Lazăr, declară că ”nu este practic să treci un prag” în cazul abuzului în serviciu deoarece orice prag ar fi propus ”cineva ar întreba de ce acela”.



              Ascunde Reclama

              Românii care nu şi-au clarificat rezidenţa fiscală pot fi subiectul dublei impuneri (EY România)

              AGERPRES

              Persoanele care nu-şi declară venitul global până la 25 mai a.


                  Proiect:

                  Popririle pe conturi ar putea să se realizeze mai repede

                  Ioana Duta

                  Ministerul Finanţelor Publice (MFP) vrea să reglementeze încheierea unui protocol de colaborare între Fisc şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB) prin care să se facă mai repede popririle bancare, reiese dintr-un referat de aprobare al unui proiect Ordin privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a actelor de executare şi a procedurii de comunicare a acestora publicat pe site-ul MFP.


                      Aspecte ce trebuie avute în vedere, din perspectivă juridică, la debutul unei afaceri

                      Ana Andreiana, Senior Associate & Marcu Florea, Associate - PeliFilip

                      Protecția drepturilor de proprietate intelectuală Printre altele, proprietatea intelectuală include produse, acțiuni sau procese pe care o persoană (fizică sau juridică) le dezvoltă și care oferă un avantaj competitiv – avantaj care, în anumite situații, poate dicta successul unei afaceri la început de drum.


                          MF: Un nou concept de administrare a impozitului pe venit, prin globalizare, este în analiza unui grup de experți

                          BizLawyer

                          Încă de la începutul anului Guvernul lucrează la realizarea Codului Economic, care include Codul Fiscal, așa cum este prevăzut în Programul de Guvernare, iar impozitul pe venit este un capitol din Codul Fiscal, a anuntat Ministerul Finantelor, intr-un comunicat de presa.


                              Proiect al MAI pentru acceptarea sponsorizărilor şi a donaţiilor, pus în dezbatere publică

                              Mediafax

                              Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a pus în dezbatere publică un proiect de ordin privind acceptarea donaţiilor, darurilor, comodatelor şi sponsorizărilor, după ce ministerul nu a mai primit sponsorizări în ultimii doi ani din cauza lipsei reglementărilor în domeniu, transmite instituţia.


                                  Şeful ANAF: Legea prevenţiei se află la nivel de negociere între ministere; iscul are o listă de propuneri la actul normativ

                                  Ioana Duta

                                  Legea prevenţiei se află încă la nivel de negociere între ministere, iar fiscul a venit cu o serie de propuneri printre care se află renunţarea la o serie de contravenţii pentru agenţii economici, potrivit preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Bogdan Stan, prezent miercuri la o conferinţă de specialitate.


                                       


                                      Ascunde Reclama

                                      Legătura dintre drept şi morală. Înregistrarea şi protejarea mărcilor în Uniunea Europeană şi în România
                                      Marcu Florea, Associate PeliFilip | 09-03-2017

                                      Curtea Supremă a Statelor Unite urmează să decidă dacă legea care oferă posibilitatea autorităților administrative de a refuza înregistrare unor mărci considerate obscene încalcă libertatea de exprimare şi primul amendament la Consitutiţia SUA1

                                      Ofițerul de conformitate - noul „gardian” al prelucrărilor de date cu caracter personal
                                      Ciprian TIMOFTE, Managing Associate al Țuca Zbârcea & Asociații | 06-03-2017
                                      Noua reglementare a separarii activitatii de furnizare si distributie a energiei – separarea la nivel de identitate comerciala
                                      Suciu, Popa şi Asociaţii | 11-05-2016
                                      Comerțul online vs. offline. O perspectivă concurențială
                                      Georgiana Badescu – Partener Voicu & Filipescu | 09-12-2015
                                      Reglementarea conținutului audiovizual se modifică – publicitatea la alimente și suplimente alimentare
                                      Gabriela Bădescu, Managing Associate Voicu & Filipescu | 24-03-2017

                                      Codul de reglementare a conținutului audiovizual se modifică

                                      Noile reguli arbitrale ICC promit un arbitraj mai eficient prin „procedura accelerată”
                                      Alexandra Valcelaru, Șerban Dănescu - PeliFilip | 08-03-2017
                                      Arbitraj instituţionalizat. Cerere de chemare în garanţie. Tribunal arbitral constituit din cinci arbitri
                                      Valentina Preda, Managing Associate, STOICA & Associaţii | 29-09-2016
                                      Noutăți legate de procedura de înregistrare în scopuri de TVA
                                      Alexandru CRISTEA, Tax Partner si Izabela STOICESCU, Tax Senior Consultant Ţuca Zbârcea & Asociaţii Tax | 18-04-2015
                                      CCR: Legea de modificare şi completare a OG 22 din 1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, neconstituţională
                                      Ioana Duta | 28-02-2017

                                      Dispoziţiile legii pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile sunt neconstituţionale, a decis marţi, cu unanimitate de voturi, Curtea Constituţională a României (CCR)

                                      CCR: Excluderea obligaţiei informării suspectului sau inculpatului despre schimbarea încadrării juridice este neconstituţională
                                      Ioana Duta | 28-02-2017
                                      Suspendarea de către angajator a contractului individual de muncă pe durata cercetării disciplinare - neconstituţională
                                      Ioana Duta | 05-05-2016
                                      Legea referitoare la interzicerea fumatului în spaţiile publice închise este constituţională
                                      Ioana Duta | 27-01-2016
                                       

                                      AVOCAŢI DE TOP

                                      Nestor IonNestor ManuelaMusat GheorgheFlorentin TucaPopovici Ernest VirgilZbarcea GabrielBăiculescu CătălinStoica ValeriuTodor AndaDiculescu-Sova AnaDamian StefanPopa CornelMusat MonaNadia Badea Nitu FlorianGutiu Sebastian IulianGabriel SidereHorea PopescuMIHAI MARESDaniel Badea
                                       
                                      Citeste pe SeeNews Digital Network
                                      • BizBanker

                                      • BizLeader

                                          in curand...
                                      • SeeNews

                                        in curand...