ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii
 

Cum se face trecerea de la o treapta profesionala la alta?

manta lavinia, 03 Iulie 2009 18:38 | Un raspuns


Lucrez ca asistent social din 8.12.2008 in cadrul DGASPC BUZAU si am facut o cerere scrisa pentru a trece de la debutant la practicant. Am primit acest raspuns: \"modificarea raporturilor de munca in sensul promovarii in gradul superior de salarizare urmeaza regimul general aplicabil acestora in cadrul institutiei si presupune aplicarea procedurilor proprii care vor fi stabilite dupa finalizarea procesului de reorgzanizare al DGASPC pe baza hotararilor Consiliului Judetean Buzau\". As dori daca se poate sa-mi raspundeti in conditiile in care am terminat o facultate in domeniu si am un master in curs si cu un salariu de incadrare de 662 ron este legal ceea ce se intampla? Eu stiam ca dupa o perioada de 6 luni se face trecerea in gradul superior... Ce as putea sa fac, va rog macar sa-mi raspundeti daca exista temei legal pentru a-mi solicita drepturile? Multumesc

 
 

Răspunsuri

 

1-1 din 1

1
 
Tuca Zbarcea & Asociatii
18 Septembrie 2009 13:47

Conform prevederilor Legii 154/1998 si ale Hotarârii de Guvern 281/1993, astfel cum aceasta a fost amendata si modificata, pentru salariatii din sectorul bugetar salarizarea se face pe baza de gradatii, iar salariile de baza sunt stabilite pe 3-6 gradatii.

Trecerea în gradatia imediat superioara se face o data pe an, de regula dupa aprobarea bugetului de stat, la propunerea sefului compartimentului în care lucreaza persoana respectiva, cu aprobarea conducatorului unitatii. La trecerea la gradatia imediat superioara se tine seama de calitatile personale, concretizate prin rezultatele obtinute în activitatea profesionala, notate cu calificativul "foarte bun" sau "bun" în anul precedent. Angajarea si avansarea în functii, în grade sau trepte profesionale se fac prin concurs, în raport cu competenta profesionala si rezultatele obtinute în activitate, cu respectarea conditiilor. Vechimea minima necesara pentru trecerea în gradatia imediat superioara este de 2 ani. În mod exceptional doar aceasta vechime minima poate fi redusa la 6 luni.

În situatia dumneavoastra, este posibil ca explicatia primita sa fie fundamentata, în sensul ca înainte de avansare trebuie sa fiti evaluata si eventual sa dati si un concurs pentru tercerea într-o treapta superioara de salarizare – iar reorganizarea DGASP încetineste acest proces, deoarece evaluarea trebuie sa provina de la conducatorul unitatii, în urma propunerii sefului ierarhic. Iar daca acestia se schimba si evaluarea tine seama de calitati personale si reusite profesionale, probabil ca dureaza pâna când va pot da calificativul adecvat.

Desigur, puteti face o cerere de reducere a perioadei minime dupa care puteti avansa, pentru scurtarea acesteia la 6 luni, însa aceasta cerere motivata trebuie aprobata de conducatorul unitatii în care va desfasurati activitatea. Succes!

Recomandă | 2 useri au recomandat acest răspuns

 
 

SCRIE UN RĂSPUNS


*
*
*
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Practica de Banking & Finance de la Bondoc & Asociații rămâne calibrată pe proiecte de mare anvergură, execuție la standarde internaționale și expunere transfrontalieră constantă | De vorbă cu partenerele Simona Petrișor și Diana Ispas despre tendințe, tipuri de finanțări, structuri inovatoare și provocările anului din acest sector. Portofoliul de proiecte îmbină ”verdele”, infrastructura și consolidarea bancară, repere clare ale unui an încărcat
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...