ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Adina Vălean: Aştept ca zilele acestea să avem confirmarea oficială a adoptării PNRR

20 Septembrie 2021   |   Agerpres

Potrivit oficialului european, există în toată Europa probleme legate de investiţii în infrastructura feroviară, iar Comisia Europeană vrea să vină până la finele anului cu o revizuire a regulilor privind finanţarea pe reţeaua de transport europeană TEN-T Core, care trebuie finalizată până în 2030.

 
 
Opinia mea legată de partea de transporturi din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă al României este una foarte bună, proiectele fiind solid argumentate şi bine plănuite, iar zilele acestea aşteptăm confirmarea oficială a adoptării documentului, a declarat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, la o conferinţă de presă prilejuită de sosirea în Gara de Nord a trenului "Connecting Europe Express".
 
"Opinia mea personală legată de partea de transporturi din PNRR, pentru că pe aceasta o cunosc bine, este una foarte bună. Proiectele în momentul de faţă sunt foarte bune, sunt solid argumentate, sunt bine plănuite. Avem aşa-numitele puncte de reper în derularea lor pe care în momentul în care le atingem banii de la Comisia Europeană sunt livraţi. E adevărat, sunt multe puncte de reper, depinde de noi, de România, felul în care vom reuşi să ne ţinem de aceste proiecte. Ele, în momentul de faţă, sunt foarte bune, au un design foarte bun şi sunt solide. Eu aştept ca zilele acestea să avem şi confirmarea oficială a adoptării Planului României, astfel încât lucrurile să poată începe să se deruleze", a afirmat Vălean.
 
Potrivit oficialului european, există în toată Europa probleme legate de investiţii în infrastructura feroviară, iar Comisia Europeană vrea să vină până la finele anului cu o revizuire a regulilor privind finanţarea pe reţeaua de transport europeană TEN-T Core, care trebuie finalizată până în 2030.
 
"Trebuie să vă spun că în general în Europa am observat foarte multe dificultăţi, poate nu la nivelul care există în România, dar probleme legate de investiţiile în infrastructura feroviară sunt peste tot în Europa. Aceasta este şi provocarea noastră, a Comisiei Europene, de aceea am şi pus în condiţionalităţile pentru finanţarea în transporturi pentru PNRR-uri în primul rând proiectele care sunt sustenabile - cale feroviară, transport fluvial - tocmai pentru că este nevoie. Reţeaua de transport europeană TEN-T Core trebuie finalizată până în 2030 la nivel european. Sunt foarte multe întârzieri în general în Europa. Ne propunem ca, la sfârşitul acestui an, Comisia Europeană să vină cu o revizuire a regulilor privind această reţea, tocmai pentru a găsi metodele cele mai bune să stimulăm finanţările şi de asemenea să definim mai bine standardele. Vrem de asemenea să aliniem coridoarele de cale ferată cu cele rutiere, pentru a avea un mai bun punct de pornire în ceea ce înseamnă intermodalitate în general în transporturi", a menţionat ea.
 
În ceea ce priveşte linia de cale ferată dintre Videle şi Giurgiu, Adina Vălean a precizat că este prinsă în PNRR şi speră ca această conexiune spre sud să fie rezolvată până la sfârşitul lui 2026, poate şi mai repede, în funcţie de priorităţile de lucrări pe care le are Ministerul Transporturilor.
 
"Proiectele care sunt angajate de România prin PNRR au ca termen de finalizare a părţilor asumate în plan - pentru că nu sunt, să spunem, neapărat proiecte integrale, ci tronsoane - 2026. Pentru Braşov - Sighişoara sunt două tronsoane, un tunel şi tronsonul de cale ferată care sunt prinse în mecanismul de finanţare european Connecting Europe Faciliy, care are ca termen de finalizare 2023. Şi deşi este foarte întârziat, sper ca aceşti bani, aproape 800 de milioane de euro, să nu îi pierdem, pentru că ştiu că s-au început lucrările sau s-au semnat proiectele, au fost întârzieri mari cauzate de contestările în justiţie, dar acum lucrurile sunt în linie dreaptă şi sper ca ele să fie finalizate până la sfârşitul lui 2023, astfel încât să nu pierdem aceşti bani", a menţionat Vălean.
 
Comisarul european a atras atenţia că România a avut dintotdeauna întârzieri la absorbirea fondurilor europene pe fondul unei "oarecare instabilităţi de guvernanţă" a proiectelor.
 
"România a reuşit să modernizeze din 2007 până acum 500 de kilometri de cale ferată contra sumei de 5 miliarde de euro. Un motiv pentru care România, spun eu, a avut întârzieri în mod tradiţional, dintotdeauna de fapt, în absorbirea fondurilor a fost acela legat să spunem de o oarecare instabilitate de guvernanţă a acestor proiecte. Putem observa că acolo unde managementul de proiect, guvernanţa unui proiect este stabilă în timp şi nu depinde de diverse modificări/schimbări lucrurile au mers mai bine. Aceasta este una dintre recomandările pe care le facem, ca România să menţină o guvernanţă solidă a proiectelor. (...) trebuie urmărită derularea şi trebuie să existe o transparenţă foarte mare asupra paşilor intermediari în proiecte. De exemplu, proiectul Braşov-Sighişoara. Până când partea română a admis că vor exista întârzieri din cauza problemelor de contestare în justiţie au trecut 4 ani. Dacă se recunoştea de la bun început faptul că sunt nişte contestaţii care erau estimate că vor dura mai mulţi ani atunci se putea face, cu ajutorul Comisiei Europene, o realocare a fondurilor pe alte proiecte, care ar fi putut să meargă mai repede. Acestea sunt nişte lucruri pe care noi le-am observat şi pe care (...) dorim să le urmărim şi să sprijinim autorităţile din România pentru ducerea la bun sfârşit a proiectelor angajate pentru următoarea schemă financiară", a adăugat Adina Vălean.
 
Connecting Europe Express, un tren special creat cu prilejul Anului european al căilor ferate 2021, a sosit vineri în Gara de Nord. Garnitura a plecat din gara Lisabona pe 2 septembrie. El va opri în peste 100 de orăşele şi oraşe din 26 de ţări în cursul călătoriei sale de cinci săptămâni, înainte de a ajunge la Paris, pe 7 octombrie.
 
Vineri, trenul a ajuns în România, intrând pe la Giurgiu, la ora 9:55, iar în Bucureşti a sosit la ora 12:21, unde va sta până sâmbătă, la ora 7.50. Următoarele opriri în România sunt: Braşov (sosire 18 septembrie, ora 10:08, plecare 18 septembrie, ora 10:53), Sibiu (sosire 18 septembrie, ora 13:32, plecare 18 septembrie, ora 14:32), Copşa Mică (sosire 18 septembrie, ora 15:20, plecare 18 septembrie, ora 15:41), Cluj Napoca (sosire 18 septembrie, ora 18:23, plecare 18 septembrie, ora 18:53), Oradea (sosire 18 septembrie, ora 21:21, plecare 18 septembrie, ora 22:16), Arad (sosire 19 septembrie, ora 0:24, plecare 19 septembrie, ora 8:08). La ora 8:20 trenul va ajunge la Curtici pe unde va ieşi din ţară la ora 8:41, conform hărţii interactive. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4958 / 8679
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...