ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministrul Finanţelor: Fondul de Garantare a Asiguraţilor poate efectua plăţi la 60 de zile de la retragerea licenţei asiguratorului

22 Septembrie 2021   |   Agerpres

Ministrul Finanţelor a explicat că ordonanţa de urgenţă prevede şi majorarea cuantumului plafonului de garantare de la 450.000 de lei la 500.000 de lei.

 
 
Guvernul a adoptat miercuri o ordonanţă de urgenţă prin care Fondul de Garantare a Asiguraţilor poate efectua plăţi creditorilor de asigurări în termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial a deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) de retragere licenţei de funcţionare a asiguratorului pentru care s-au constatat indicii de intrare în stare de insolvenţă.
 
"Astăzi a fost adoptată ordonanţa privind modificarea şi completarea legii 213 din 2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraţilor. Ordonanţa a fost necesară pentru a consolida protecţia asiguraţilor în legătură cu falimentul unor societăţi de asigurare, principalele modificări ale acestei ordonanţe fiind următoarele: (...) Fondul este îndreptăţit să efectueze plăţi aferente despăgubirilor cuvenite creditorilor de asigurări în termen de 60 de zile, şi aici urmează modificarea: termen calculat de la data publicării în Monitorul Oficial a deciziei ASF de retragere a autorizaţiei de funcţionare şi constatare a existenţei indiciilor stării de insolvenţă a asiguratorului. Deci de la publicarea în Monitorul Oficial a retragerii licenţei şi nu de la intrarea în faliment a asiguratorului", a a declarat ministrul Finanţelor, Dan Vîlceanu, la finalul şedinţei de Guvern.
 
Ministrul Finanţelor a adăugat că ordonanţa de urgenţă a Guvernului prevede şi modificarea definiţiei plafonului de garantare, astfel încât o persoană care are mai multe poliţe de asigurare să poată fi despăgubit pentru fiecare sumă de asigurare în parte.
 
"(Ordonanţa prevede, n.r.) modificarea definiţiei plafonului de garantare, cu referirea expresă la nivelul maxim al garantării pentru o creanţă de asigurare datorată în temeiul unui contract, nu pe un creditor de asigurare, astfel cum este reglementat în prezent. Modificarea este necesară pentru a se asigura o protecţie reală a creditorilor de asigurări care au calitatea de contractant în mai multe contracte de asigurare încheiate cu societatea în insolvenţă. Deci practic am adoptat această modificare pentru a ne asigura că nu se întâmplă cum se întâmpla până acum, astfel încât persoana, chiar dacă are mai multe poliţe de asigurare, primeşte suma cu care poate fi despăgubit, ci pentru fiecare sumă de asigurare în parte primeşti despăgubire", a precizat Dan Vîlceanu.
 
Ministrul Finanţelor a explicat că ordonanţa de urgenţă prevede şi majorarea cuantumului plafonului de garantare de la 450.000 de lei la 500.000 de lei.
 
"Majorarea cuantumului plafonului de garantare, de la 450.000 de lei la 500.000 de lei, pentru o creanţă de asigurare datorată în temeiul unui contract de asigurare încheiat de asiguratorul aflat în insolvenţă. Deci practic am majorat această despăgubire de la 450.000 de lei la 500.000 de lei pentru fiecare poliţă în parte, şi nu se întâmplă ca până acum, când primeai 450.000 ca persoană, indiferent de câte poliţe aveai", a menţionat Dan Vîlceanu.
 
Într-un comunicat remis miercuri AGERPRES, Ministerul Finanţelor subliniază că ordonanţa de urgenţă a Guvernului a fost emisă ca urmare a insolvenţei companiei de asigurări City Insurance.
 
Ordonanţa de urgenţă adoptată mai prevede că Fondul de Garantare are şi competenţa de a deschide dosare de dauna, la solicitarea petenţilor, în cazul daunelor avizate la asiguratori înainte de data retragerii autorizaţiei de funcţionare, dar pentru care nu s-au deschis dosarele de dauna, precum şi de a efectua constatari suplimentare pentru dosarele deja deschise de asiguratori, potrivit comunicatului Ministerului Finanţelor.
 
"Alte dispoziţii se referă la: stabilirea cuantumului daunelor morale cu respectarea principiului echităţii şi prin raportare la consecinţele negative suferite în plan fizic şi psihic; reglementarea expresă a faptului că executarea silită pentru titlurile executorii obţinute împotriva asiguratorului nu poate fi demarată împotriva Fondului; modificarea căii de atac a deciziilor Fondului de respingere a plăţii sumelor solicitate, în sensul că aceste decizii pot fi contestate la instanţele civile de la sediul Fondului, spre deosebire de prevederile actuale, care stabilesc posibilitatea de contestare la Curtea de Apel Bucureşti. În consecinţă, taxa de timbru de 200 lei va fi aplicată şi în cazul contestaţiilor introduse la instanţele judecătoreşti în temeiul Legii nr. 213/2015", se precizează în comunicatul Ministerului Finanţelor.
 
De asemenea, Ministerul Finanţelor arată că ordonanţa de urgenţă mai prevede introducerea posibilităţii Fondului de a se îndrepta în mod direct împotriva persoanelor care au încasat necuvenit sume de la Fond; reglementarea expresă a dreptului Fondului de a avea puncte de lucru; reglementarea competenţei A.S.F. de numire a Fondului ca administrator interimar al unui asigurator pentru care se dispune măsura retragerii autorizaţiei de funcţionare şi se constată indiciile existenţei stării de insolvenţă, precum şi reglementarea atribuţiilor acestuia; reglementarea posibilitaţii Fondului de a-şi constitui conturi în valută, precum şi de a-şi investi resursele financiare şi în instrumente financiare şi alte plasamente în valută; reglementarea competenţei A.S.F. de a stabili un plafon maxim al plăţilor efectuate de Fond prin intermediul poştei, în scopul diminuării costurilor generate de comisioanele aferente unor astfel de servicii de plată, în contextul în care există o diferenţă semnificativă între comisioanele practicate de poştă şi cele ale instituţiilor de credit; reglementarea competenţei comisiei speciale de a suspenda soluţionarea cererii de plată, în situaţia expres reglementata în care petentul solicită prelungirea termenului de furnizare a documentaţiei solicitate de Fond, care include acte emise de alte entităţi private sau publice. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4900 / 8654
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...