ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Oprea (ADR): RegIntermed va digitaliza înregistrările în registrele de sănătate; platforma va fi interoperabilă cu sistemele informatice ale UE

03 Martie 2021   |   Agerpres

Oficialul a menţionat, totodată, că implementarea RegIntermed va pune cu adevărat accent, pentru prima dată, pe prevenţie şi trasabilitate, iar sistemul va fi dimensionat pentru a acoperi nevoile, la nivel naţional, a 55.000 de medici, două milioane de pacienţi şi 300 de administratori de procese operaţionale.

 
 
Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), în calitate de partener, împreună cu Ministerul Sănătăţii, lider de parteneriat şi beneficiar, implementează proiectul "Sistem Informatic pentru registrele de sănătate - RegIntermed", ce vizează digitalizarea registrelor de sănătate şi interconectarea acestora cu alte platforme IT din domeniul e-sănătate, inclusiv cu sistemele informatice al Uniunii Europene (UE).
 
"România are nevoie de mai multe soluţii digitale pentru a remedia probleme sistemice. În ceea ce priveşte sistemul medical, pentru prea multă vreme am întâlnit o abordare insulară, în care informaţiile sunt gestionate la nivel local, de fiecare unitate medicală în parte. Proiectul RegIntermed va schimba complet această abordare, prin digitalizarea înregistrărilor în registrele de sănătate, prin dezvoltarea sistemelor informatice existente şi prin implementarea interoperabilităţii acestor sisteme. Scopul este constituirea unei baze de date actualizate despre pacienţi, tratamentele aplicate şi evoluţia bolilor. Această bază de date va integra toate cerinţele GDPR şi normele de confidenţialitate. Pe baza datelor, se vor putea genera rapoarte şi statistici anonimizate despre boli şi tratamente la nivelul tuturor segmentelor populaţiei - în funcţie de vârstă, geolocaţie, afecţiune etc.", a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele interimar al ADR, Octavian Oprea.
 
Oficialul a menţionat, totodată, că implementarea RegIntermed va pune cu adevărat accent, pentru prima dată, pe prevenţie şi trasabilitate, iar sistemul va fi dimensionat pentru a acoperi nevoile, la nivel naţional, a 55.000 de medici, două milioane de pacienţi şi 300 de administratori de procese operaţionale.
 
"Prin aplicarea principiilor guvernării bazate pe date, implementarea RegIntermed va pune cu adevărat accentul, pentru prima dată, pe prevenţie şi trasabilitate. Sistemul va putea integra date din mai multe surse informatice, va genera statistici esenţiale pentru fundamentarea politicilor în sistemul sanitar şi pentru luarea deciziilor optime la nivel medical, în beneficiul pacienţilor, prin urmărirea de durată a eventualelor rezultate ale tratamentelor. Sistemul va fi dimensionat pentru a face faţă următoarelor caracteristici legate de grupurile ţintă: 55.000 medici de la nivel naţional, 2.000.000 de pacienţi iniţiali - cu o creştere ulterioară de 500.000 de înregistrări pe an, 300 de administratori de procese operaţionale. De asemenea, se va dezvolta o platformă online pentru preluarea datelor din bazele de date la nivel de registru medical şi transpunerea acestora în hărţi tematice în care să figureze geografic datele din registre", a explicat şeful Autorităţii.
 
Mai mult decât atât, prin utilizarea standardelor informatice medicale, proiectul RegIntermed va asigura interoperabilitatea la nivel european şi schimbul de informaţii pentru pacienţii care solicită servicii medicale transfrontaliere. Baza de date constituită în cadrul proiectului reprezintă o arhivă electronică şi un back-up al informaţiilor anonimizate ale fiecărui pacient.
 
"Sistemul informatic al registrelor de sănătate va fi interoperabil cu sistemul DES (Dosarul Electronic de Sănătate, n.r.) al CNAS şi cu sistemele informatice ale UE, prin utilizarea standardelor compatibile cu cele utilizate de platformele pentru schimb de date ale proiectelor Cross-border health, dezvoltate la nivelul Uniunii Europene şi în Cadrul European de Interoperabilitate pentru Sănătate", a punctat Oprea.
 
Potrivit acestuia, la proiectul RegInterMed lucrează o echipă de management formată din 29 de persoane, atât experţi ai ADR şi Ministerul Sănătăţii, cât şi specialiştii externi.
 
Datele ADR, postate pe propria pagină de Internet, arată că valoarea totală a proiectului este de aproape 67,6 milioane de lei (inclusiv TVA), din care 57,11 milioane lei reprezintă finanţare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), prin Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020.
 
Obiectivele specifice ale proiectului sunt: realizarea registrelor de sănătate şi interconectarea acestora cu alte platforme IT din domeniul e-sănătate, creşterea utilizării sistemelor de e-sănătate prin realizarea sistemului informatic pentru registrele de sănătate - "RegInterMed", actualizarea progresivă de informaţii, în funcţie de nevoile de informaţii de sănătate identificate - diagnostic, tratament, evoluţie, luarea deciziilor în situaţii de urgenţă respectând însă particularităţile şi scopul secundar pentru care se colectează aceste date (calculul indicatorilor de incidenţă, prevalenţă, morbiditate şi mortalitate, cercetare medicală etc.), dezvoltarea infrastructurii informatice în domeniul e-sănătate, pentru a sprijini utilizarea TIC, dezvoltarea Sistemului Informatic Integrat în domeniul sănătăţii prin implementarea soluţiilor sustenabile de e-sănătate, precum şi integrarea în platforme de e-sănătate existente la nivel european
 
În plus, pentru Ministerul Sănătăţii va exista posibilitatea realizării unor statistici în baza informaţiilor deţinute într-o bază de date reală şi curentă, în vederea elaborării de decizii.
 
Durata implementării proiectului este de 36 luni, începând cu data de 22 decembrie 2020.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6542 / 8654
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...