ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Provocări suplimentare pentru companiile care trebuie să depună declarațiile fiscale pe 25 martie

23 Martie 2020   |   Ramona Țariuc, Director Taxe Indirecte, Deloitte România

Modificarea bruscă a declarațiilor și comunicarea lipsită de consecvență din partea autorităților fiscale pot amplifica situația deja dificilă în care se află companiile în această perioadă.

 
 
Companiile care sunt obligate să depună declarațiile fiscale până la data de 25 martie 2020 nu beneficiază de o amânare a termenului, așa cum anunțaseră autoritățile anterior. Mai mult, dincolo de problemele create de epidemia de COVID-19, contribuabilii trebuie să se adapteze rapid și la modificarea unei declarații esențiale în domeniul TVA: D 390. Acest formular a fost modificat recent, iar implementarea este dificilă pentru majoritatea celor vizați.

Autoritățile fiscale au anunțat că, deși prelungirea termenului de depunere de la 25 martie la 25 aprilie nu mai este aplicabilă, vor fi tratate cu deschidere și indulgență situațiile în care contribuabilul dovedește că nu a putut respecta termenul de depunere din cauza unor evenimente extraordinare.


Setul declarațiilor de TVA ce trebuie depuse până miercuri, 25 martie, include noua versiune a formularului 390. Versiunea anterioară a fost modificată în urmă cu o săptămână, pentru a fi incluse prevederile referitoare la remediile fiscale (măsurile nou intrate în vigoare în domeniul TVA la 1 ianuarie 2020 în toate statele Uniunii Europene). Formularul nou se completează și se depune lunar, începând cu operațiunile desfășurate în luna februarie 2020.

În aceste condiții, poate fi dificil pentru contribuabili să-si ajusteze sistemele astfel încât să depună automat acest raport. Pentru a veni în sprijinul contribuabililor, Deloitte România a dezvoltat o soluție automatizată pentru completarea și validarea acestui formular.

Modificarea bruscă a declarațiilor și comunicarea lipsită de consecvență din partea autorităților fiscale pot amplifica situația deja dificilă în care se află companiile în această perioadă. Pentru a limita pe cât posibil efectele cumulate cauzate, pe de o parte, de dezechilibrele din economie și, pe de altă parte, de incertitudinea în procesele de raportare, companiile trebuie să se informeze în permanență cu privire la soluțiile pe care le au la îndemână pentru a depăși cât mai ușor dificultățile financiare.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 9754 / 10192
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
    Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
    PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
    VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
    Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
    Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
    CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
    Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
    Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
    Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
    Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
    Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...