ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Recuperarea după criză: Următoarele 6-12 luni sunt critice pentru companiile aeriene, în special pentru segmentul low-cost unde riscul de închidere e crescut

05 August 2020   |   Dinu Bumbăcea, Partener, Lider Consultanță pentru Afaceri - PwC România

Industria aerospațială ar putea face acum schimbările necesare spre eficientizare. În loc să se concentreze doar pe reduceri, transportatorii, producătorii și furnizorii mari ar trebui să facă investiții în cinci domenii-cheie.

 
 
Următoarele șase până la 12 luni vor fi critice pentru companiile aeriene de transport și producție de aeronave pentru a-și pregăti recuperarea după criza generată de pandemia COVID-19 care a dus la cea mai mare contracție din istoria acestui sector, după cum estimează raportul global PwC ”Tendințe în industria aerospațială 2020: Cum își poate reveni sectorul comercial după criza COVID-19”.

Industria aerospațială a cunoscut o expansiune puternică în ultimii zece ani care, pe segmentul comercial, s-a datorat în mare măsură avântului companiilor aeriene low-cost care au contribuit la creșterea accelerată a cererii de zboruri. Chiar dacă este devreme pentru o evaluare completă a impactului pandemiei, devine cert că tocmai operatorii din acest segment au cel mai mare risc de lichiditate în următoarele 6 - 12 luni. Impactul va fi resimțit atât de industria aerospațială, cât și de alte industrii a căror evoluție depinde de călătorii. Totuși, riscul poate fi atenuat de avantajul pe care s-a fundamentat creșterea, acela de a opera curse scurte și care, în actualul context, rămâne important pentru că reduce expunerea pasagerilor la infecție.


În schimb transportatorii mari au șanse mai mari să depășească criza pentru că au sprijinul guvernelor sau pentru că pot face restructurări în cadrul proceselor de insolvențe. Chiar și așa, rămâne o mare provocare să găsească modalități de a ajuta pasagerii să se simtă suficient de siguri pentru a zbura.

Recuperarea până la nivelul anterior crizei poate dura 3-4 ani

Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) estimează că veniturile globale ale companiilor aeriene vor scădea la aproximativ jumătate în 2020, la 419 miliarde de dolari, iar industria în ansamblu va suferi pierderi de peste 84 miliarde dolari. IATA a prevăzut, de asemenea, că veniturile pe kilometri parcurși de pasageri (RPK) pentru cursele interne nu vor reveni la nivelurile din 2019 decât în 2022, iar RPK pentru cursele internaționale abia în 2024.

Aceste prognoze pornesc de la premisa că suspendarea totală sau parțială a  activității în transporturile aeriene au fost la minime istorice în perioada de lockdown. Astfel, în luna aprilie, potrivit datelor Ascend/Cirium, companiile aeriene par să fi atins apogeul inactivității la nivel global, având aproape 60% din flota aeriană la sol, în timp ce traficul de pasageri a coborât la aproape 10% din nivelurile anterioare. Astfel, în mai, conform raportului PwC ”COVID-19: Impactul asupra flotelor de linii aeriene comerciale”, aproape 18.000 de companii aeriene comerciale erau inactive cu 15.000 mai multe decât în luna ianuarie.

În acest context, încasările operatorilor aerieni au avut o scădere puternică față de nivelul planificat acumulând și datorii către pasagerii cărora le-au fost anulate zborurile, dar și către furnizori. După perioada de lockdown, companiile au reluat zborurile, cu campanii de reduceri ale biletelor și investiții în măsuri de igienă pentru a asigura sănătatea și siguranța clienților și ale echipajului. Cu toate acestea, nivelul zborurilor rămâne mult scăzut comparativ cu cel dinaintea crizei.

Chiar dacă acest nivel dramatic a fost depășit în vară, dificultățile rămân din cauza evoluției impredictibile a pandemiei pe măsură ce statele impun sau ridică restricțiile de călătorie. Prin urmare companiile aeriene se confruntă cu mari provocări atunci când planifică modalitățile de recuperare.

Industria aerospațială ar putea face acum schimbările necesare spre eficientizare. În loc să se concentreze doar pe reduceri, transportatorii, producătorii și furnizorii mari ar trebui să facă investiții în cinci domenii-cheie: utilizarea tehnologiei pentru a accelera transformarea, stabilizarea lanțului de aprovizionare, eficientizarea forței de muncă, concentrarea pe sustenabilitate în ceea ce privește reducerea emisiilor de CO2 și ajutor de stat, strâns corelat însă cu măsuri pentru reducerea costurilor și îmbunătățirea performanței operaționale.

COVID-19 a avut un impact devastator asupra industriei aerospațiale, dar poate fi un catalizator pentru schimbare. Pe măsură ce situația va reveni la normal, câștigătorii vor fi doar cei care au luat măsurile necesare pentru a ieși mai puternici din această criză fără precedent.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 192 / 12982
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații își consolidează practica de drept societar ̸ M&A prin cooptarea Mădălinei Ivan
    MPR Partners | Maravela, Popescu & Asociații implementează o platformă de inteligență artificială pentru sectorul juridic. Firma de avocați urmărește dezvoltarea în sfera digitală și accelerează pe zona de tehnologie
    LegiTeam: POPESCU & ASOCIAŢII is recruting ambitious graduates to join the firm’s consultancy and litigation practices
    Înalta Curte repune inspecția fiscală în termenul legal. Avocații Radu și Asociații au contribuit la obținerea deciziei
    Bondoc & Asociatii, alături de Eviva Energy într-un proiect complex de restructurare a unei datorii provenind dintr-o tranzacție anterioară
    Ce proiecte i-au ținut ocupați pe avocații de Banking & Finance de la KPMG Legal. Laura Toncescu, Partener: Primele 8 luni ale acestui an au fost extrem de încărcate. Proiectele de tip NPLs au frânat, dar solicitările de asistență au fost dintre cele mai variate, de la regulatory, până la tranzacții, due diligence, AML și digitalizare
    Proiecte de finanțare, inclusiv din fonduri europene, preluarea unei instituții financiare-nebancare și achiziția de NPL-uri, printre mandatele cheie ale echipei de Banking&Finance de la Bohâlțeanu & Asociații în S1 2020. Daniela Milculescu, Partener: Digitalizarea serviciilor devine principala preocupare a jucătorilor din piața în domeniul financiar
    Echipa de Real Estate de la Wolf Theiss este implicată în mai multe finanţări imobiliare, una dintre acestea fiind printre cele mai mari proiecte ale acestui an, din punct de vedere al valorii. Implicați în numeroase procese de due diligence cu componente imobiliare semnificative, avocații spun că au constatat un interes sporit pentru reluarea unor tranzacţii de M&A şi un număr semnificativ de proiecte amânate au fost reiniţiate
    Refinitiv | Cum s-au împărțit fuziunile mid-market, în primele 8 luni din 2020, pe firmele de avocatură active și la București. Tranzacții mai mici și mai puține în Europa Estică
    Firma de avocatură Stratulat Albulescu își va muta birourile în clădirea One Herăstrău Office. Relocarea coincide cu o perioadă de creștere susținută, 13 avocați fiind recrutați de la începutul anului 2020
    Echipa de Real-Estate de la Popescu & Asociații asistă unul dintre cei mai mari retaileri de FMGC în cadrul extinderii, în negocieri privind preluarea altor concurenți locali și în diverse achiziții imobiliare. Loredana Popescu, Partener: Am observat în ultima perioadă o creștere a solicitărilor de finanțare. Zona de achiziție ̸ arendă pentru terenuri agricole pare din ce în ce mai atrăgătoare pentru investitori
    Noerr a asistat concernul sud-coreean Doosan în tranzacția de vânzare a platformei industriale IMGB. Avocații au oferit asistență coreenilor de-a lungul întregului proces de exit din România
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...