ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Stanciu (Alstom): Eu nu cred că există vreo şansă ca anul ăsta M5 să nu fie dată în folosinţă

02 Iulie 2020   |   AGERPRES

Practic, potrivit lui Stanciu, tehnologia de pe Magistrala 5 ar permite "dispariţia mecanicului complet", adică operarea complet automatizată a trenurilor, "numai că Metrorex nu a optat pentru această variantă".

 
 
Alstom a instalat în mai puţin de un an centralizarea electronică pe Magistrala 5 de metrou, acesta fiind un record de rapiditate, şi urmează implementarea fazei a doua a contractului, care presupune instalarea de funcţionalităţi moderne de control şi management al traficului, care pot duce la un interval de succedare a trenurilor de sub 60 de secunde, a declarat joi, directorul general al Alstom Transport România, Gabriel Stanciu, într-o întâlnire cu jurnaliştii.

Totodată, Gabriel Stanciu a exclus posibilitatea ca darea în folosinţă a metroului din Drumul Taberei să nu aibă loc până la finele anului în curs, cu excepţia apariţiei vreunei alte probleme, care poate fi ascunsă "undeva în adâncul pământului".


"Proiectul ăsta a început în 2011. Suntem în 2020, au trecut nouă ani şi pare aşa, văzut din exterior, că s-a întins foarte mult lucrarea. Eu vin să vă spun azi ceva ce vi se va părea şocant: noi am făcut un record mondial, pe proiectul ăsta, de rapiditate, pentru că în mai puţin de un an am instalat centralizare electronică în 10 staţii şi 10 intervale şi e dat la gata. Pe 29 mai am trimis la Metrorex notificarea de realizare substanţială a contractului. Este un record mondial de viteză pentru că nu a făcut nimeni proiectare şi execuţie de o asemenea viteză. În contextul ăsta (de întârziere a dării în folosinţă a Magistralei M5 - n. r.) e paradoxal să zică cineva că am făcut un record viteză în condiţiile în care proiectul pare întârziat atâţia ani. Cu toate acestea, e foarte adevărat. Proiectare rapidă, execuţie foarte rapidă. Noi acum aşteptăm să mai termine ceilalţi antreprenori una-alta prin tunel ca să putem începe procedurile de testare finală cu clientul", a precizat acesta.

Practic, Alstom a finalizat, conform contractului încheiat cu Metrorex, prima fază a lucrărilor de implementare a celui mai modern sistem de control şi management al traficului din România, pe nou construita Magistrală 5 a reţelei de metrou din Bucureşti. Proiectul implică două etape de execuţie, care totalizează 36 de luni.

Dacă în prima fază a proiectului, Alstom a echipat noua linie cu centralizare electronică, ce va permite circulaţia trenurilor utilizând sistemele tradiţionale de control al traficului, în cea de-a doua fază compania va implementa funcţionalităţi moderne de control şi management al traficului. Este vorba despre primul sistem CBTC (Communication-based Train Control) implementat în reţeaua de metrou din România. Noul sistem va creşte capacitatea liniei cu 30%, cu un consum de energie cu 30% mai redus.

Totodată, proiectul prevede operarea automată a trenurilor (ATO), centralizarea computerizată şi monitorizarea centralizată a trenurilor (centru de control operaţional, OCC), precum şi sisteme dinamice de anunţare şi informare a pasagerilor.

Practic, potrivit lui Stanciu, tehnologia de pe Magistrala 5 ar permite "dispariţia mecanicului complet", adică operarea complet automatizată a trenurilor, "numai că Metrorex nu a optat pentru această variantă".

"Contractul are o durată de execuţie de 3 ani şi comportă două faze. Prima fază constă în instalarea centralizării electronice, despre care tocmai vorbeam, care înseamnă pilotarea automată a tot ce se întâmplă în staţii, de la aparatele de cale, aşa numitul macaz, până la semnalele de cale ferată care se instalează în tunel din motive de redundanţă a sistemului, pentru că într-un sistem CBTC normal semnalele nu ar mai trebui să existe. Numai că noi instalăm în România şi modul degradat de funcţionare, care presupune existenţa semnalelor şi a modului clasic de operare pentru metrou. Urmează faza a doua a contractului, în care vom face două lucruri: vom instala pe partea de cale sistemul CBTC peste centralizarea electronică. Este ultima tehnologie în domeniu, comunicaţia se face radio, în tunel instalăm antene, mentenanţa este una scăzută şi rata posibilă a defectărilor este una scăzută. Foarte important, permite o densitate a traficului foarte mare. Teoretic vorbind, dacă creşte traficul pe Magistrala 5, putem să ajungem la un interval consecutiv între două trenuri de sub 60 de secunde. (...) din punct de vedere la semnalizării am putea să îl scădem sub 60 de secunde. Contractul, intervalul (de succedare a trenurilor - n. r.) este de 90 de secunde. Cred că avem în lume implementate 55 de secunde", a explicat Gabriel Stanciu.

Şeful Alstom Transport România a amintit că licitaţia pentru cele 13 noi trenuri care vor deservi Magistrala M5 se află în fază de contestaţii la CNSC, termenul cel mai optimist de semnare a contractului pentru achiziţia acestor garnituri fiind, în opinia sa, luna septembrie 2020.

"Deocamdată, licitaţia trenurilor este în plină derulare şi se află în faza de contestaţii acum. Metrorex o să mute pe Magistrala 5 trenuri de pe alte magistrale. Când vin trenurile, o să instalăm şi echipamentele (...) pe tren, în faza a doua. Indiferent cine va fi furnizorul trenurilor, noi pe trenurile respective vom instala partea de semnalizări. Acum, sperăm să câştigăm noi. (...) Eu cred că în cazul cel mai bun contractul ar putea fi semnat în septembrie. Cazul cel bun înseamnă că toată procedura de contestare eşuează, toate contestaţiile sunt respinse şi Metrorex poate semna în septembrie. Mai devreme nu văd cum. Dosarul se află la ora asta la CNSC", a explicat el.

Potrivit lui Gabriel Stanciu, nimeni nu poate avansa un termen pentru darea în folosinţă a metroului din Drumul Taberei, pentru că nu se ştie cât va dura remedierea problemei cu infiltraţiile apărute în zona Moghioroş.

"La ora asta nu cred că are nimeni un termen exact, pentru că este o chestiune în care sapi şi descoperi. Şi a şi plouat destul de mult, iar acolo solul este nisipos şi dacă intervii agresiv există riscul de destabilizare a întregii structuri. De rezolvat, se va rezolva, dar depinde în cât timp", a spus el.

Întrebat dacă exclude ca M5 să nu fie gata până la sfârşitul anului, Stanciu a răspuns: "Eu exclud. Eu chiar exclud".

"Cu excepţia cazului în care nu e descoperită vreo altă problemă, care nu e văzută, nu poate fi estimată, e ascunsă, e undeva în adâncul pământului, ca să zic aşa, eu nu cred că există vreo şansă ca anul ăsta M5 să nu fie dat în folosinţă. Nu cred. Din punctul de vedere al Alstomului, noi nu mai avem nicio surpriză la ora asta, adică ştim exact ce e acolo. Aşteptăm să fie completată calea şi bucla de curent şi gata. Mai avem nevoie de o lună de la momentul când se termină metroul. Noi am dat iniţial şase săptămâni, ne-am angajat să facem nişte testări în paralel, astfel încât să putem reduce la patru săptămâni. La ora asta aşa zicem: patru săptămâni după ce totul este terminat", a dat el asigurări.

Alstom echipează Magistrala 5 cu gama Urbalis 400, care încorporează tehnologie de ultimă generaţie de control al traficului. Urbalis 400 este un sistem avansat de control al traficului pentru controlul trenului bazat pe comunicaţii, care va contribui la reducerea congestionării traficului din Bucureşti deoarece sistemele cresc capacitatea de transport cu intervale de succesiune a trenurilor de până la 90 de secunde. Modernizat în permanenţă şi conceput special pentru linii de metrou cu un număr mare de pasageri, sistemul oferă o gamă de funcţii considerabilă, care contribuie la reducerea intervalului de succesiune a trenurilor şi creşterea vitezei medii.

Experienţa Alstom cu sistemul CBTC Urbalis însumează peste 15 ani, 101 linii de metrou inclusiv 17 automate, 1.500 de kilometri de reţea de metrou în 23 de ţări din întreaga lume, între care Italia, Olanda, China, India şi Canada. Peste 25% din sistemele CBTC radio din lume sunt operate cu soluţiile Alstom Urbalis. În Europa, sistemul este deja în funcţiune în oraşe precum Malaga şi Amsterdam. Gama Urbalis creşte capacitatea liniei cu până la 30%, reducând în acelaşi timp consumul de energie cu 30%.

Alstom oferă o gamă completă de echipamente şi servicii, de la trenuri de mare viteză, trenuri de metrou, tramvaie şi autobuze electrice până la sisteme integrate, servicii personalizate, soluţii de infrastructură, control al traficului şi de mobilitate digitală. Alstom a înregistrat vânzări de 8,2 miliarde euro şi a contabilizat comenzi în valoare de 9,9 miliarde euro în exerciţiul financiar 2019/20. Cu sediul în Franţa, Alstom este prezentă în peste 60 de ţări şi are 38.900 de angajaţi.

Alstom activează în România de peste 25 de ani şi deţine poziţii de lider în soluţii de control al traficului şi de electrificare feroviară. Compania are în prezent în derulare proiecte de reabilitare şi modernizare a căilor ferate la nivel naţional, în diferite etape de implementare. Din 2004, Alstom furnizează servicii complete de întreţinere pentru cele 83 de trenuri non-Alstom ale flotei metroului din Bucureşti.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9303 / 10134
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...