A inceput emiterea certificatelor de situatii de urgenta
06 Aprilie 2020 Vass Lawyers
Certificate de situatii de urgenta sunt eliberate doar pe perioada existentei starii de urgenta in Romania.
In Monitorul Oficial nr 248 din data de 25 martie 2020 a fost publicat Ordinul ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2 (Ordinul).
Ulterior, Ordinul a fost modificat prin Ordinul ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 822/2020, publicat in M.Of. nr. 275 din data de 2 aprilie 2020.
Ordinul stabileste conditiile in care operatorii economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei pot obtine, la cerere, certificate de situatii de urgenta.
Utilizarea certificatelor de situatii de urgenta
Ulterior, Ordinul a fost modificat prin Ordinul ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 822/2020, publicat in M.Of. nr. 275 din data de 2 aprilie 2020.
Ordinul stabileste conditiile in care operatorii economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei pot obtine, la cerere, certificate de situatii de urgenta.
Utilizarea certificatelor de situatii de urgenta
Certificate de situatii de urgenta sunt eliberate doar pe perioada existentei starii de urgenta in Romania si se utilizeaza:
→ in relatiile cu institutiile publice/furnizorii de utilitati pentru obtinerea de facilitati/masuri de sprijin (e.g. pentru a beneficia de amanarea la plata pentru serviciile de utilitati – electricitate, gaze naturale, apa, servicii telefonice si de internet);
→ in relatiile comerciale (e.g. pentru a beneficia de amanarea la plata a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu social si de sedii secundare sau pentru a demonstra forta majora in alte relatii contractuale);
→ pentru a beneficia de suspendarea rambursarii ratelor, dobanzilor si comisioanelor in contractele de credit.
Certificatele sunt valabile fara semnatura si stampila, iar verificarea acestora se poate efectua pe platforma online, dupa serie si numar.
Beneficiarii certificatelor de stare de urgenta
Solicitantii certificatelor de urgenta sunt definiti prin raportare la prevederile O.U.G. nr. 30/2020 si O.U.G. nr. 29/2020. Pot solicita eliberarea unor certificate de situatii de urgenta operatorii economici (e.g. IMM-uri, persoane care desfasoara profesii liberale, anumite cabinete ale medicilor de familie, cabinete stomatologice, cluburi sportive) care:
→ fie si-au intrerupt activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii;
→ fie si-au redus activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19.
Emitentul certificatelor de stare de urgenta
Certificatele de stare de urgenta sunt acordate de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, la cererea operatorilor economici interesati.
Tipurile de certificate de situatii de urgenta
Certificatele de situatii de urgenta sunt de doua tipuri:
→ tip 1 (albastru) – pentru operatorii economici care si-au intrerupt total sau partial activitatea, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta decretate;
→ tip 2 (galben) – pentru operatorii economici care au inregistrat o diminuare a veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020.
Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de stare de urgenta.
Depunerea cererilor pentru emiterea certificatelor de situatii de urgenta
Cererea se depune exclusiv in format electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/.
Eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, dupa validarea de catre sistem a solicitarii.
Pentru a obtine cele doua tipuri de certificate, operatorii economici incarca in platforma urmatoarele informatii si documente:
→ datele de identificare;
→ o declaratie pe propria raspundere a reprezentantului legal (Anexa nr. 3 la Ordin), prin care se atesta ca toate informatiile si documentele care stau la baza cererii pentru obtinerea certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare raportat la tipul de certificat solicitat;
→ documente privind autorizarea activitatii, in cazul solicitantilor care nu sunt inregistrati la oficiul registrului comertului.
Toate documentele se incarca in platforma in format .pdf, cu semnatura electronica bazata pe un certificat digital calificat a solicitantului sau, dupa caz, a imputernicitului.
Organele abilitate vor verifica in cadrul actiunilor de inspectie si control documentele care au stat la baza emiterii declaratiei pe propria raspundere de catre solicitanti.
Certificatele generate pe baza unor documente semnate cu certificate necalificate sau revocate vor fi anulate.
Implementarea platformei electronice
Platforma electronica este functionala, pana in prezent fiind deja eliberate atat certificate de situatii de urgenta tip 1 – albastru, cat si certificate de situatii de urgenta tip 2 – galben.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3905 / 5607 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





