ANCOM: Operatorii au obligaţia să avertizeze utilizatorii de depăşirea costurilor de internet
12 Iulie 2019 MEDIAFAX
De regulă, operatorii transmit aceste notificări prin SMS, iar dacă utilizatorii doresc să folosească în continuare serviciul de internet în roaming trebuie să răspundă prin transmiterea unui SMS cu textul „DA”.
Cei care călătoresc în străinătate au dreptul să beneficieze de un plafon la utilizarea serviciului de internet mobil în roaming, operatorii având obligaţia să restricţioneze accesul la serviciile de internet atunci când costul suplimentar ajunge la 50 de euro, informează ANCOM.
Operatorii au obligaţia să restricţioneze accesul la serviciile de internet mobil în roaming atunci când costul suplimentar înregistrat ca urmare a utilizării acestui serviciu ajunge la 50 de euro/lună (fără TVA) dacă utilizatorii nu au optat explicit pentru un alt plafon din ofertele comerciale ale furnizorilor sau dacă nu au renunţat în mod expres la aplicarea plafonului implicit, precizează autoritatea, într-un comunicat.
Operatorii au obligaţia să avertizeze utilizatorii, prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up, atunci când consumul cumulat de date (MB/GB) în roaming internaţional a atins 80% din plafonul stabilit (de exemplu, când se înregistrează un cost suplimentar de 40 Euro, fără TVA, în cazul stabilirii unui plafon de 50 euro), precum şi atunci când plafonul a fost atins. În cadrul acestor notificări, furnizorii trebuie să indice şi procedura pe care trebuie să o urmeze utilizatorii pentru a solicita continuarea/reluarea furnizării serviciului de acces la internet în roaming. După ce furnizorul a transmis a doua notificare, acesta are obligaţia să sisteze imediat furnizarea şi facturarea internetului în roaming internaţional, dacă utilizatorii nu şi-au transmis acordul expres pentru continuarea sau reluarea prestării acestui serviciu.
Operatorii au obligaţia să restricţioneze accesul la serviciile de internet mobil în roaming atunci când costul suplimentar înregistrat ca urmare a utilizării acestui serviciu ajunge la 50 de euro/lună (fără TVA) dacă utilizatorii nu au optat explicit pentru un alt plafon din ofertele comerciale ale furnizorilor sau dacă nu au renunţat în mod expres la aplicarea plafonului implicit, precizează autoritatea, într-un comunicat.
Operatorii au obligaţia să avertizeze utilizatorii, prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up, atunci când consumul cumulat de date (MB/GB) în roaming internaţional a atins 80% din plafonul stabilit (de exemplu, când se înregistrează un cost suplimentar de 40 Euro, fără TVA, în cazul stabilirii unui plafon de 50 euro), precum şi atunci când plafonul a fost atins. În cadrul acestor notificări, furnizorii trebuie să indice şi procedura pe care trebuie să o urmeze utilizatorii pentru a solicita continuarea/reluarea furnizării serviciului de acces la internet în roaming. După ce furnizorul a transmis a doua notificare, acesta are obligaţia să sisteze imediat furnizarea şi facturarea internetului în roaming internaţional, dacă utilizatorii nu şi-au transmis acordul expres pentru continuarea sau reluarea prestării acestui serviciu.
De regulă, operatorii transmit aceste notificări prin SMS, iar dacă utilizatorii doresc să folosească în continuare serviciul de internet în roaming trebuie să răspundă prin transmiterea unui SMS cu textul „DA”.
Regulile privind stabilirea plafoanelor pentru utilizarea serviciului de internet în roaming se aplică atât în statele din Uniunea Europeană (UE), cât şi în afara UE, cu condiţia ca, în afara UE, operatorul reţelei din ţara vizitată să permită furnizorului de roaming să monitorizeze în timp real utilizarea serviciilor de către clientul său. Dacă aplicarea plafonului nu este posibilă din punct de vedere tehnic, utilizatorii trebuie să fie avertizaţi în prealabil.
În statele membre ale Spaţiului Economic European (SEE), utilizatorii pot folosi resursele naţionale incluse în planurile tarifare şi în roaming, ceea ce face mai puţin probabilă înregistrarea involuntară a unui cost suplimentar în valoare de 50 de euro.
Costurile provenite din utilizarea serviciilor de internet în roaming în ţări din afara SEE (de exemplu, Turcia) sunt de regulă ridicate, plafonul financiar implicit putând fi atins imediat după conectarea la reţeaua vizitată, în cadrul unei singure sesiuni. Când îşi exprimă acordul pentru continuarea sau reluarea furnizării serviciilor după ce au fost avertizaţi de furnizor că au atins plafonul, utilizatorii îşi asumă realizarea unui cost mai mare decât valoarea acestuia, plafonul financiar obligatoriu fiind dezactivat pentru respectiva lună de facturare.
În zonele de graniţă este posibilă conectarea automată la o reţea dintr-un stat vecin, chiar dacă utilizatorii nu se află efectiv pe teritoriul acelui stat. De exemplu, un utilizator care este în Italia, la graniţa cu Elveţia, se poate conecta automat la o reţea din Elveţia. În acest caz, va primi un mesaj informativ cu tarifele aplicabile serviciilor de roaming din Elveţia şi va trebui să aibă în vedere că, fiind conectat la o reţea din afara UE, tarifele sunt mai mari, deci este posibil să atingă mai repede plafonul financiar de 50 de euro, fără TVA.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4783 / 5630 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





