ARB: 11 instituţii financiare au semnat acordul pentru consolidarea mediului de afaceri românesc
11 Septembrie 2019 AGERPRES
Industria financiară din România propune încheierea unui acord cu autorităţile, de tipul "gentlemen's agreement", privind asigurarea predictibilităţii legislative pentru următorii 10 ani.
Acordul de Colaborare pentru crearea Platformei Financiare, proiect ce urmăreşte promovarea, în cooperare cu instituţiile interesate, a principiilor dezvoltării economice durabile şi ale progresului social, a fost semnat de 11 instituţii reprezentative ale industriei financiare din România, potrivit unui comunicat de presă al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB).
Organizaţia menţionează că proiectul de structurare a platformei program de colaborare în România pe zona financiară sub denumirea Platforma Financiară este o construcţie non juridică, bazată pe sinergie şi solidaritate, care permite intensificarea comunicării şi a colaborării între reprezentanţii pieţei financiare din România pentru îmbunătăţirea stabilităţii mediului economic şi financiar. Astfel, se doreşte consolidarea mediului de afaceri românesc prin îmbunătăţirea mai multor aspecte, printre care transparenţa şi predictibilitatea, elemente cheie ce stau la baza deciziilor strategice ale potenţialilor investitori.
Organizaţia menţionează că proiectul de structurare a platformei program de colaborare în România pe zona financiară sub denumirea Platforma Financiară este o construcţie non juridică, bazată pe sinergie şi solidaritate, care permite intensificarea comunicării şi a colaborării între reprezentanţii pieţei financiare din România pentru îmbunătăţirea stabilităţii mediului economic şi financiar. Astfel, se doreşte consolidarea mediului de afaceri românesc prin îmbunătăţirea mai multor aspecte, printre care transparenţa şi predictibilitatea, elemente cheie ce stau la baza deciziilor strategice ale potenţialilor investitori.
Industria financiară din România propune încheierea unui acord cu autorităţile, de tipul "gentlemen's agreement", privind asigurarea predictibilităţii legislative pentru următorii 10 ani.
Prin intermediul acestuia, se recomandă asigurarea de consultări periodice cu industria financiară, evaluarea riscurilor iniţiativelor legislative propuse prin intermediul studiilor de impact şi asigurarea unui dialog deschis între Guvern, antreprenori, instituţii financiare sub forma unor întâlniri de tip workshop, panel de discuţie pentru a evalua impactul potenţial al modificărilor legislative.
Semnatarii Acordului de Colaborare sunt Asociaţia Română a Băncilor, Asociaţia Administratorilor de Fonduri din România, Asociaţia Analiştilor Financiar-Bancari din România, Asociaţia Brokerilor, Asociaţia de Plăţi Electronice din România, Asociaţia pentru Pensiile Administrate Privat din România, Asociaţia Română a Brokerilor de Credite, Asociaţia Societăţilor Financiare din România-ALB, Bursa de Valori Bucureşti, Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România şi Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România.
Prin intermediul Platformei Financiare se stabileşte modul în care membrii acesteia, în baza principiilor comune, precum dezvoltarea intermedierii financiare, prosperitatea economică, reputaţia, libera concurenţă, stabilitatea, transparenţa, inovaţia şi educaţia financiară vor colabora pentru realizarea obiectivelor comune.
Acordul de Colaborare are ca obiective conlucrarea în vederea dezvoltării şi consolidării sectorului financiar ca parte a unei pieţe performante, stabile şi eficiente. Astfel, se doreşte îmbunătăţirea mediului de afaceri din România şi perfecţionarea mecanismelor economice din sfera activităţilor comune, dar şi colaborarea între instituţii prin facilitarea dialogului deschis şi promovarea unor politici comune. Totodată, Acordul urmăreşte respectarea legalităţii, eticii profesionale, precum şi a normelor privind concurenţa în activitatea economică şi în relaţiile dintre părţi.
În comunicat se menţionează că pe parcursul colaborării nu se vor discuta aspecte care să contravină prevederilor Legii Concurenţei, fiind avută în vedere stimularea concurenţei şi a unui mediu concurenţial adecvat.
În practică vom asista la reprezentarea, susţinerea intereselor legitime ale membrilor în relaţia cu instituţiile şi autorităţile publice şi cu alte persoane juridice şi fizice, în raport cu obiectul şi scopul de activitate ale membrilor, precum şi promovarea unei imagini favorabile a membrilor şi a domeniilor de interes pe plan naţional şi internaţional.
Semnatarii Acordului urmăresc realizarea unui dialog permanent cu autorităţile şi instituţiile statului, precum şi cu orice terţi pe probleme de interes economic general, inclusiv prin formularea de propuneri asupra proiectelor de acte normative specifice şi participarea la dezbaterile pe marginea acestora în domeniile de interes. Prin acest Acord, instituţiile partenere pot organiza programe comune, în baza unor acorduri separate, în domeniile pe care le reprezintă. Acordul a fost încheiat pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea de prelungire a valabilităţii cu acordul partenerilor.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4611 / 5630 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





