CNSC admite o contestație în care era reclamat prețul nejustificat de mic. Autoritățile contractante trebuie să verifice sustenabilitatea ofertelor de preț
13 Septembrie 2019 BizLawyer
Invocarea de către ofertanți a existenței unor convenții cu agențiile pentru ocuparea forței de muncă pentru angajarea șomerilor pentru care statul plătește subvenții, nu trebuie să fie luat în considerație în justificarea prețurilor neobișnuit de mici pentru că autoritatea contractantă nu are posibilitatea să verifice că angajații subvenționați își vor desfășura activitatea în cadrul viitorului contract.
Federația Seviciilor de Securitate salută decizia nr. 1500/C8/1659 din 04.09. 2019 a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor care, pentru prima oară, admite că o autoritate contractantă nu poate încheia contracte publice la prețuri ce nu pot acoperi costurile reale ale executării contractului pentru servicii de pază.
Astfel decizia nr. 1500/C8/1659 din 04.09.2019 a CNSC arată că:
→ Autoritățile contractante trebuie să verifice legalitatea și sustenabilitatea ofertelor de preț primite și nu trebuie să încurajeze atribuirea de contracte în care tariful ofertat nu permite salarizarea personalului „măcar la nivelul minimal impus de lege”. Autoritatea contractantă are obligația de a verifica temeinic toate aspectele constituirii prețului din ofertă astfel încât acesta să respecte toate obligațiile legale referitoare la costul forței de muncă folosite și să includă „toate cheltuielile necesare directe și indirecte”.
Astfel decizia nr. 1500/C8/1659 din 04.09.2019 a CNSC arată că:
→ Autoritățile contractante trebuie să verifice legalitatea și sustenabilitatea ofertelor de preț primite și nu trebuie să încurajeze atribuirea de contracte în care tariful ofertat nu permite salarizarea personalului „măcar la nivelul minimal impus de lege”. Autoritatea contractantă are obligația de a verifica temeinic toate aspectele constituirii prețului din ofertă astfel încât acesta să respecte toate obligațiile legale referitoare la costul forței de muncă folosite și să includă „toate cheltuielile necesare directe și indirecte”.
→ Atribuirea contractelor publice către întreprinderi care nu respectă legislația privind salarizarea reprezintă o „abordare discriminatorie și nedreaptă față de întreprinderile care respectă prevederile juridice și astfel s-ar acorda un avantaj arbitrar celor care le încalcă, ceea ce ar putea genera și o concurență neloială din partea întreprinderilor care nu respectă prevederile în raport cu cele care le respectă”.
→ Invocarea de către ofertanți a existenței unor convenții cu agențiile pentru ocuparea forței de muncă pentru angajarea șomerilor pentru care statul plătește subvenții, nu trebuie să fie luat în considerație în justificarea prețurilor neobișnuit de mici pentru că autoritatea contractantă nu are posibilitatea să verifice că angajații subvenționați își vor desfășura activitatea în cadrul viitorului contract. Adjudecarea contractelor la prețuri neobișnuit de mici induce riscul „ca atribuirea contractelor publice să nu se mai realizeze pe criterii de concurențiale loiale și de preț, ci toate contractele să fie obținute de ofertantul care a acumulat de-a lungul timpului cele mai multe subvenții... pe care le va invoca pentru ofertarea unui tarif care nu acoperă costul real al prestării serviciilor, distorsionând astfel piața achizițiilor publice sectoriale.”
Gabriel Badea, președinte FSS: ”Decizia CNSC are o importanță extraordinară, aș putea spune chiar istorică pentru industria serviciilor de securitate și nu numai. Este încă o confirmare că toate eforturile noastre, că toate acțiunile noastre de conștientizare în legătură cu aceste fenomene de concurență neloială au fost justificate și încep să dea rezultate palpabile!
Federația noastră a reclamat în repetate rânduri că în spatele ”prețului cel mai mic” se află, de fapt, practici neconcurențiale și oferte care nu se pot susține financiar în condițiile îndeplinirii corespunzătoare a tuturor cerințelor din caietul de sarcini. Decizia este un prim pas spre descurajarea pseudo-licitațiilor, în care nerespectarea legii devine în mod halucinant un avantaj competitiv, practic cel mai important criteriu de atribuire a unui contract cu statul. Este de asemenea un semnal de mult așteptat de noi și dătător de speranță, ca autoritățile, sau măcar o parte a lor, au început să înțeleagă situația dezastruoasă în care se află mediul concurențial al securității private, grav afectat de practicarea prețurilor de ruinare și că este momentul să aplice și să impună legea înainte de a fi prea târziu.”
CNSC a fost chemată să soluționeze o contestație depusă de SC CIVITAS PSG S.A., care a contestat decizia R.A. Aeroportul Internațional Craiova de a acorda un contract pentru servicii de pază la un preț nejustificat de mic. CNSC a decis anularea raportului de atribuire, obligând autoritatea contractantă să reevalueze ofertele și să emită un nou raport de atribuire.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4593 / 5623 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





