ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Continuarea activității pe durata stării de urgență – interacțiunea cu Registrul Comerțului

19 Martie 2020   |   Eva Forika, Corina Roman - NNDKP

Strâns legat de afaceri, Registrul Comerțului continuă să funcționeze într-o modalitate care are ca scop protejarea sănătății publice.

 
 
Starea de urgență de 30 de zile a fost decretată de Președintele României în contextul răspândirii COVID-19 în țară.

Decretul nr. 195/2020 („Decretul”) prin care se instituie starea de urgență a intrat în vigoare începând cu data de 16 martie 2020 și afectează semnificativ nu doar viața de zi cu zi, ci și segmentul de afaceri.

Strâns legat de afaceri, Registrul Comerțului continuă să funcționeze într-o modalitate care are ca scop protejarea sănătății publice. Articolul 45 din Decret prevede că relația cu publicul și procedurile se vor desfășura exclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice.

Oficiul Național al Registrului Comerțului („ONRC”) a adoptat instrucțiuni specifice pentru implementarea prevederilor Articolului 45 din Decret, potrivit cărora:

·   →      cererile de înregistrare însoțite de documentația relevantă vor fi transmise exclusiv prin mijloace electronice, fie folosind portalul ONRC [https://portal.onrc.ro], fie prin poștă electronică, adresele de email relevante (ale ONRC și cele ale oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale) fiind disponibile pe website-ul ONRC [www.onrc.ro];

·         odată depusă, stadiul unei cereri de înregistrare poate fi monitorizat prin accesarea secțiunii „Stadiu dosar” din portalul ONRC [https://portal.onrc.ro];

·         furnizările de informații cu privire la starea societăților, astfel cum rezultă din Registrul Comerțului, precum și copii ale diverselor documente depuse la Registrul Comerțului pot fi obținute tot exclusiv prin mijloace electronice; portalul autorității [https://portal.onrc.ro] sau comunicarea prin email pot fi folosite, de asemenea, pentru astfel de solicitări;

·         toate formularele folosite în activitatea Registrului Comerțului sunt disponibile gratuit, fie prin accesarea secțiunii relevante a portalului [Servicii online RC-Formulare offline RC] sau a paginii de internet a Registrului Comerțului [www.onrc.ro];

·         serviciile de asistență care sunt oferite de Registrul Comerțului contra cost sunt în prezent disponibile folosind mijloace electronice;

·         similar, activitatea de publicare și furnizare a Buletinului procedurilor de insolvență („BPI”) se va desfășura strict online; portalul poate fi folosit atât în scop de publicare, cât și de furnizare, în timp ce atunci când se optează pentru comunicarea prin e-mail, adresele diferă: pentru transmiterea documentelor care vor fi publicate se va folosi una dintre următoarele adrese: insolventa@onrc, insolventa@xxonrc (xx fiind codul județului), în timp ce pentru obținerea BPI-urilor, se va utiliza adresa de email furnizare.bpi@onrc.ro.

Note:   - pentru a putea desfășura procedurile prin mijloace electronice, toți solicitanții (cu excepția instanțelor) trebuie să dețină semnătură electronică extinsă; aceasta este furnizată de entități acreditate, în concordanță cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 910/2014  - eIDAS; lista entităților de încredere este disponibilă la  https://www.comunicatii.gov.ro/semnatura-electronica/.


 

- pentru a avea acces la portalul ONRC, este necesară crearea unui cont (gratuit), în timp ce diverse servicii (inclusiv Serviciul RECOM Online care vă permite obținerea de informații cu privire la toate entitățile înregistrate la ONRC) sunt disponibile contra cost.

 

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 4116 / 5672
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Victorie Mușat & Asociații pentru o companie membră a Grupului TIU: fapte de concurență neloială săvârșite ocult, sancționate de instanță | Hotărârea setează un reper jurisprudențial în materia concurenței neloiale
    Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
    Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
    Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
    PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
    NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
    Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
    Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
    Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
    MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
    Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
    Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...