ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Continuarea activității pe durata stării de urgență – interacțiunea cu Registrul Comerțului

19 Martie 2020   |   Eva Forika, Corina Roman - NNDKP

Strâns legat de afaceri, Registrul Comerțului continuă să funcționeze într-o modalitate care are ca scop protejarea sănătății publice.

 
 
Starea de urgență de 30 de zile a fost decretată de Președintele României în contextul răspândirii COVID-19 în țară.

Decretul nr. 195/2020 („Decretul”) prin care se instituie starea de urgență a intrat în vigoare începând cu data de 16 martie 2020 și afectează semnificativ nu doar viața de zi cu zi, ci și segmentul de afaceri.

Strâns legat de afaceri, Registrul Comerțului continuă să funcționeze într-o modalitate care are ca scop protejarea sănătății publice. Articolul 45 din Decret prevede că relația cu publicul și procedurile se vor desfășura exclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice.

Oficiul Național al Registrului Comerțului („ONRC”) a adoptat instrucțiuni specifice pentru implementarea prevederilor Articolului 45 din Decret, potrivit cărora:

·   →      cererile de înregistrare însoțite de documentația relevantă vor fi transmise exclusiv prin mijloace electronice, fie folosind portalul ONRC [https://portal.onrc.ro], fie prin poștă electronică, adresele de email relevante (ale ONRC și cele ale oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale) fiind disponibile pe website-ul ONRC [www.onrc.ro];

·         odată depusă, stadiul unei cereri de înregistrare poate fi monitorizat prin accesarea secțiunii „Stadiu dosar” din portalul ONRC [https://portal.onrc.ro];

·         furnizările de informații cu privire la starea societăților, astfel cum rezultă din Registrul Comerțului, precum și copii ale diverselor documente depuse la Registrul Comerțului pot fi obținute tot exclusiv prin mijloace electronice; portalul autorității [https://portal.onrc.ro] sau comunicarea prin email pot fi folosite, de asemenea, pentru astfel de solicitări;

·         toate formularele folosite în activitatea Registrului Comerțului sunt disponibile gratuit, fie prin accesarea secțiunii relevante a portalului [Servicii online RC-Formulare offline RC] sau a paginii de internet a Registrului Comerțului [www.onrc.ro];

·         serviciile de asistență care sunt oferite de Registrul Comerțului contra cost sunt în prezent disponibile folosind mijloace electronice;

·         similar, activitatea de publicare și furnizare a Buletinului procedurilor de insolvență („BPI”) se va desfășura strict online; portalul poate fi folosit atât în scop de publicare, cât și de furnizare, în timp ce atunci când se optează pentru comunicarea prin e-mail, adresele diferă: pentru transmiterea documentelor care vor fi publicate se va folosi una dintre următoarele adrese: insolventa@onrc, insolventa@xxonrc (xx fiind codul județului), în timp ce pentru obținerea BPI-urilor, se va utiliza adresa de email furnizare.bpi@onrc.ro.

Note:   - pentru a putea desfășura procedurile prin mijloace electronice, toți solicitanții (cu excepția instanțelor) trebuie să dețină semnătură electronică extinsă; aceasta este furnizată de entități acreditate, în concordanță cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 910/2014  - eIDAS; lista entităților de încredere este disponibilă la  https://www.comunicatii.gov.ro/semnatura-electronica/.


 

- pentru a avea acces la portalul ONRC, este necesară crearea unui cont (gratuit), în timp ce diverse servicii (inclusiv Serviciul RECOM Online care vă permite obținerea de informații cu privire la toate entitățile înregistrate la ONRC) sunt disponibile contra cost.

 

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 3928 / 5484
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
    Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
    Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
    De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
    LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
    Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
    Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
    LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
    Filip & Company a asistat consorțiul de bănci în legătură cu prima emisiune de obligațiuni verzi a Electrica, în valoare de 500 de milioane de euro. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
    Țuca Zbârcea & Asociații salvează Asociația Municipală de Fotbal București de la dizolvare | Dosarul, preluat abia după pronunțarea hotărârii definitive de dizolvare. Dan Cristea (Partener): “Admiterea unei căi extraordinare de atac este un eveniment”
    BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
    BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...