
Continuarea activității pe durata stării de urgență – interacțiunea cu Registrul Comerțului
19 Martie 2020
Eva Forika, Corina Roman - NNDKPStrâns legat de afaceri, Registrul Comerțului continuă să funcționeze într-o modalitate care are ca scop protejarea sănătății publice.
![]() |
Decretul nr. 195/2020 („Decretul”) prin care se instituie starea de urgență a intrat în vigoare începând cu data de 16 martie 2020 și afectează semnificativ nu doar viața de zi cu zi, ci și segmentul de afaceri.
Strâns legat de afaceri, Registrul Comerțului continuă să funcționeze într-o modalitate care are ca scop protejarea sănătății publice. Articolul 45 din Decret prevede că relația cu publicul și procedurile se vor desfășura exclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice.
Oficiul Național al Registrului Comerțului („ONRC”) a adoptat instrucțiuni specifice pentru implementarea prevederilor Articolului 45 din Decret, potrivit cărora:
· → cererile de înregistrare însoțite de documentația relevantă vor fi transmise exclusiv prin mijloace electronice, fie folosind portalul ONRC [https://portal.onrc.ro], fie prin poștă electronică, adresele de email relevante (ale ONRC și cele ale oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale) fiind disponibile pe website-ul ONRC [www.onrc.ro];
· → odată depusă, stadiul unei cereri de înregistrare poate fi monitorizat prin accesarea secțiunii „Stadiu dosar” din portalul ONRC [https://portal.onrc.ro];
· → furnizările de informații cu privire la starea societăților, astfel cum rezultă din Registrul Comerțului, precum și copii ale diverselor documente depuse la Registrul Comerțului pot fi obținute tot exclusiv prin mijloace electronice; portalul autorității [https://portal.onrc.ro] sau comunicarea prin email pot fi folosite, de asemenea, pentru astfel de solicitări;
· → toate formularele folosite în activitatea Registrului Comerțului sunt disponibile gratuit, fie prin accesarea secțiunii relevante a portalului [Servicii online RC-Formulare offline RC] sau a paginii de internet a Registrului Comerțului [www.onrc.ro];
· → serviciile de asistență care sunt oferite de Registrul Comerțului contra cost sunt în prezent disponibile folosind mijloace electronice;
· → similar, activitatea de publicare și furnizare a Buletinului procedurilor de insolvență („BPI”) se va desfășura strict online; portalul poate fi folosit atât în scop de publicare, cât și de furnizare, în timp ce atunci când se optează pentru comunicarea prin e-mail, adresele diferă: pentru transmiterea documentelor care vor fi publicate se va folosi una dintre următoarele adrese: insolventa@onrc, insolventa@xxonrc (xx fiind codul județului), în timp ce pentru obținerea BPI-urilor, se va utiliza adresa de email furnizare.bpi@onrc.ro.
Note: - pentru a putea desfășura procedurile prin mijloace electronice, toți solicitanții (cu excepția instanțelor) trebuie să dețină semnătură electronică extinsă; aceasta este furnizată de entități acreditate, în concordanță cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 910/2014 - eIDAS; lista entităților de încredere este disponibilă la https://www.comunicatii.gov.ro/semnatura-electronica/.
- pentru a avea acces la portalul ONRC, este necesară crearea unui cont (gratuit), în timp ce diverse servicii (inclusiv Serviciul RECOM Online care vă permite obținerea de informații cu privire la toate entitățile înregistrate la ONRC) sunt disponibile contra cost.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 4033 / 5589 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Cum văd analiștii Mergermarket piața de M&A și activitatea firmelor de avocați | 9 luni cu motorul turat în M&A: Fuziunile și achizițiile la nivel global au ajuns la 3,4 trilioane USD, companiile din UE preferă consolidarea regională, tehnologia conduce, energia și sectorul financiar împing megadeal-urile, private equity își reia ofensiva. În clasamentele juridice, CMS rămâne în Top 10 global și pe locul 2 în Europa, iar Schoenherr stă pe podium în Europa Centrală și de Est
Practica de Concurență de la Țuca Zbârcea & Asociații rămâne etalon pe piața locală, cu o echipă evidențiată în ghidurile internaționale și performanță constantă în mandatele încredințate | Raluca Vasilache (Partener): Ultimul an a fost cu adevărat special, având privilegiul de a lucra în câteva tranzacții stimulante din punct de vedere profesional. A crescut considerabil practica în domeniul autorizării investițiilor străine și se remarcă o pondere mai mare a investigațiilor
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...