ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Guvernul a aprobat proiectul de lege privind incubatoarele și acceleratoarele de afaceri

12 Septembrie 2019   |   MEDIAFAX

Proiectul a fost inițiat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat și va fi transmis spre aprobare Parlamentului României.

 
 
Guvernul a aprobat, în ședința de joi, proiectul de lege privind incubatoarele și acceleratoarele de afaceri, cu scopul de a schimba cadrul legal existent, în sensul sprijinirii firmelor aflate în fazele inițiale de dezvoltare, potrivit unui comunicat remis de Ministerul pentru Mediul de Afaceri.

Principalele modificări ale cadrului legislativ sunt:
- clarificarea mecanismului de analiză din perspectiva practicii UE a competenţelor de acordare a titlurilor de incubator, precum și a criteriilor de evaluare/indicatorilor de performanţă;
- introducerea, definirea și redefinirea unor termeni și expresii în scopul mai bunei clarificări a noțiunilor existente în reglementarea anterioară. Sunt enumerate categoriile de operatori economici care pot avea calitatea de fondator de incubator de afaceri;

- clarificarea unor aspectele metodologice şi de interacţiune cu autoritatea administraţiei publice centrale cu atribuţii în domeniul IMM-urilor;
- simplificarea procedurii de acordare a titlului de incubator de afaceri, prin eliminarea studiului de fezabilitate, precum și a altor reglementări ce îngreunau procedura;
- modificarea perioadei de valabilitate a titlului de incubator de afaceri - de la 10 ani la perioada nedeterminată;
- introducerea termenului de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii cererii de emitere a titlului de incubator de afaceri pentru soluționarea acesteia;
- introducerea termenului de zece zile lucrătoare pentru informarea solicitantului de către autoritatea administraţiei publice centrale cu atribuţii în domeniul IMM-urilor, în cazul existenței unei documentații incomplete;
- introducerea de precizări mai clare cu privire la termenul de valabilitate și clauzele contractului de prestări servicii dintre fondator și administrator;
- oferirea posibilității de a face dovada colaborării cu societăți/experți în managementul afacerilor, față de obligația de a deține personal calificat cu experienţă în managementul afacerilor cum este în actuala lege;
- reducerea numărului tipului de incubatoare de afaceri de la opt, în legislația actuală, la trei: incubator de afaceri cu portofoliu mixt, incubator tehnologic şi de afaceri, incubator specific unui sector;
- extinderea posibilităților de finanțare a incubatoarelor de afaceri prin utilizarea oricărei surse legale identificate;
- prevederea posibilității ca fondatorul să fie și administrator al incubatorului de afaceri;
- menționarea mai clară a facilităților fiscale de care poate beneficia fondatorul incubatorului de afaceri, prin intermediul măsurilor de ajutor de stat/de minimis iniţiate de autorităţile publice centrale şi/sau locale, în limitele bugetului alocat anual.

Proiectul a fost inițiat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat și va fi transmis spre aprobare Parlamentului României.

”Susținerea companiilor aflate la început de drum este necesară nu doar pentru ca acestea să se consolideze financiar, dar şi pentru a crea o legătură socială şi practică cu economia reală. Incubatoarele oferă un cadru ideal pentru dezvoltarea afacerilor, prin conectarea la mediul academic și de cercetare, prin facilitarea activităților de networking, a transferului de know-how și prin acordarea de sprijin în dezvoltarea de parteneriate”, a declarat ministrul Ștefan Radu Oprea.

Conform proiectului, incubatorul de afaceri este definit astfel: ”Structură de sprijin a dezvoltării afacerilor care oferă un spațiu și o infrastructură adecvată pentru rezidenți, gestionată de un administrator, care urmărește crearea unui mediu favorabil, sustenabil pentru întreprinderile mici și mijlocii nou-înființate, stimulȃndu-le potențialul de dezvoltare și de viabilitate, ajutȃndu-le să se dezvolte în perioada de început prin asigurarea unor facilități comune și de suport managerial”.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 225 / 14739
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații de Employment de la Țuca Zbârcea & Asociații, implicați în două proiecte majore din industriile Food&Beverage și Telecom. Portofoliul de clienți, dominat de firme mari și foarte mari, cu prezență în mai multe jurisdicții
Cum lucrează avocații Radu și Asociații SPRL specializați în Dreptul Muncii | Volumul solicitărilor de asistență în fuziuni și transferuri de business a crescut, număr mai mic de proiecte care au implicat restructurări majore, urmate de concedieri. Expunere semnificativă în mandate complexe pentru multinaționale și societăți mari
Filip & Company a asistat Inform Lykos și pe omul de afaceri Octavian Radu în tranzacția ce a vizat grupul IT românesc Sistec. NNDKP a fost alături de Vicențiu Zorzolan
LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv pentru Litigii și Arbitraj
LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Consultanță | Dreptul muncii
Avocații Stratulat Albulescu, în tranzacția prin care Atlas Copco preia grupul Scheugenpflug
LegiTeam: Mușat & Asociații is looking for Data Protection specialist lawyers
LegiTeam - Alătura-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
Munca avocaților ZRVP axați pe practica de Dreptul muncii s-a rafinat. Cătălin Micu, Partener: Farmecul sau provocarea fiecărui proiect constă nu în urmărirea unei proceduri de lucru, ci în identificarea acelor procese de “redesenare” a business-ului clientului care să conducă la atingerea țintelor
Ciprian Timofte, Managing Associate la Țuca Zbârcea & Asociații, premiat de Euromoney cu distincția Rising Star Romania: Am simţit vibraţia şi energia noii generaţii de avocaţi, deja adevăraţi lideri ai profesiei şi, fără îndoială, “tomorrow makers” pe zona asistenței juridice
Cum lucrează avocații KPMG Legal specializați în Dreptul Muncii | Cele mai multe mandate vin de la companii multinaționale, iar proiectele acoperă o gamă largă de procese de reorganizare a structurilor interne ale clienților. Asistență într-un proces complex de restructurare, cu peste 1000 de concedieri
Echipa de Concurență de la Suciu Popa a asistat un client din energie în legătură cu o plângere la Consiliul Concurenței, determinând modificarea legislației în domeniu. Cum lucrează avocații din această practică și în ce proiecte sunt implicați
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...