
Hotărârea Guvernului privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ
23 Martie 2020
Anca Atanasiu (Senior Associate) & Rareș Crîșmaru (Associate) - Radu și Asociații SPRLHotărârea Guvernului oferă normele de aplicare necesare, trasând un cadru mai detaliat în ceea ce privește procedura de acorda a zilelor libere părinților, menționând numărul zilelor libere ce pot fi acordate, dar și procedura pe care trebuie să o desfășoare angajații pentru a putea beneficia de aceste zile libere plătite.
![]() |
Anca Atanasiu (Senior Associate) & Rares Crîsmaru (Associate) - Radu si Asociatii SPRL |
Hotărârea Guvernului pentru aplicarea Legii nr. 19/2020 cu privire la acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ („Hotărârea Guvernului”) a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, numărul 230 în data de 21 martie 2020.
Hotărârea Guvernului oferă normele de aplicare necesare, trasând un cadru mai detaliat în ceea ce privește procedura de acorda a zilelor libere părinților, menționând numărul zilelor libere ce pot fi acordate, dar și procedura pe care trebuie să o desfășoare angajații pentru a putea beneficia de aceste zile libere plătite.
Hotărârea prevede ca zile libere pentru părinți toate zilele lucrătoare de pe durata stării de urgență, exceptând zilele lucrătoare din perioada vacanțelor școlare.
Hotărârea Guvernului oferă normele de aplicare necesare, trasând un cadru mai detaliat în ceea ce privește procedura de acorda a zilelor libere părinților, menționând numărul zilelor libere ce pot fi acordate, dar și procedura pe care trebuie să o desfășoare angajații pentru a putea beneficia de aceste zile libere plătite.
Hotărârea prevede ca zile libere pentru părinți toate zilele lucrătoare de pe durata stării de urgență, exceptând zilele lucrătoare din perioada vacanțelor școlare.
Întrucât starea de urgență se suprapune cu vacanța școlară de primăvară din perioada 5 aprilie – 21 aprilie 2020, părinții nu vor beneficia de zile libere plătite în acea perioadă.
Părintele care dorește să beneficieze de zilele libere plătite trebuie să depună o cerere la angajatorul său, însoțită de o declarație pe propria răspundere a celuilalt părinte (dacă este cazul), care să ateste faptul că celălalt părinte nu a solicitat deja acordarea de zile libere pentru supravegherea copiilor și faptul că acesta nu este în concediu de odihnă sau concediu neplătit.
Părintele va atașa cererii și copiile certificatelor de naștere ale copiilor.
Părinților li se va acorda o indemnizație de 75% din salariul de bază brut, dar nu mai mare de 75% din salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat, pentru fiecare zi liberă acordată.
Hotărârea Guvernului prevede că plățile aferente zilelor libere vor fi decontate de la bugetul de stat, în urma unei solicitări adresate agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă.
Cererea de decontare va trebui să conțină următoarele informații:
• lista angajaților cărora li s-au acordat zilele libere, precum și îndemnizația oferită;
• copii de pe statele de plată din care să rezulte acordarea indemnizației;
• o declarație pe propria răspundere a reprezentantului angajatorului, care să indice că lista angajaților conține doar angajați eligibili pentru acordarea de zile libere plătite;
• dovada plății contribuțiilor și impozitelor aferente lunii în care s-a plătit indemnizația;
• datele de identificare ale angajatorului, inclusiv contul bancar și adresa acestuia de e-mail;
• numele reprezentantului legal al angajatorului;
• suma totală solicitată;
• numărul angajaților pentru care s-a solicitat suma.
• copii de pe statele de plată din care să rezulte acordarea indemnizației;
• o declarație pe propria răspundere a reprezentantului angajatorului, care să indice că lista angajaților conține doar angajați eligibili pentru acordarea de zile libere plătite;
• dovada plății contribuțiilor și impozitelor aferente lunii în care s-a plătit indemnizația;
• datele de identificare ale angajatorului, inclusiv contul bancar și adresa acestuia de e-mail;
• numele reprezentantului legal al angajatorului;
• suma totală solicitată;
• numărul angajaților pentru care s-a solicitat suma.
Solicitarea se transmite prin e-mail sau prin alte mijloace de comunicare către agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă, iar decontarea se va face într-un termen de 60 de zile de la data înregistrării cererii.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3869 / 5461 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...