ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR semnalează creşterea incertitudinii juridice privind aplicarea Pachetului Mobilitate 1 pentru transportatorii români

12 Noiembrie 2020   |   Agerpres

Reprezentanţii UNTRR reamintesc că Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pe 31 iulie 2020, iar anumite prevederi din acest pachet legislativ cu "impact devastator pentru industria transporturilor rutiere din România", precum obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor prevăzută prin Regulamentul nr. 1054/2020, se aplică din 20 august 2020, deşi "încă lipsesc prevederi clare din partea Comisiei Europene privind modalitatea de a documenta îndeplinirea acestei obligaţii inclusiv

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează creşterea incertitudinii juridice privind aplicarea Pachetului Mobilitate 1 pentru transportatorii români, după ce Germania a eliminat precizarea că întoarcerea acasă a şoferilor nu este obligatorie, iar CE întârzie să transmită clarificări, potrivit unui comunicat remis, marţi, AGERPRES.
 
"Deşi iniţial UNTRR a salutat, în luna septembrie a acestui an, interpretarea Germaniei, ţara care deţine şi Preşedinţia Consiliului UE în aceasta perioadă, privind posibilitatea şi nu obligaţia ca şoferii să se întoarcă în mod regulat la locul de reşedinţă sau la centrul operaţional al companiei, considerăm că eliminarea de către Germania a acestor precizări de pe site-ul oficial al Ministerului Federal al Transporturilor şi Infrastructurii Digitale - BMVI (https://www.bmvi.de/) conduce la creşterea incertitudinii juridice privind aplicarea Pachetului Mobilitate 1 pentru transportatorii români, în contextul lipsei unui răspuns oficial al Comisiei Europene pentru clarificarea aplicării noilor prevederi.", se menţionează în comunicat.
 
Reprezentanţii UNTRR reamintesc că Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pe 31 iulie 2020, iar anumite prevederi din acest pachet legislativ cu "impact devastator pentru industria transporturilor rutiere din România", precum obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor prevăzută prin Regulamentul nr. 1054/2020, se aplică din 20 august 2020, deşi "încă lipsesc prevederi clare din partea Comisiei Europene privind modalitatea de a documenta îndeplinirea acestei obligaţii inclusiv
în situaţia în care şoferul nu doreşte să se întoarcă acasă, precum şi informaţii privind amenzile aplicabile în cazul nerespectării acestei obligaţii."
 
"Cu toate ca UNTRR a solicitat clarificări Comisiei Europene privind aplicarea noilor reguli imediat după publicarea Pachetului Mobilitate 1, pentru asigurarea unui cadru legal clar şi armonizat la nivel european, în scopul prevenirii controalelor şi amenzilor abuzive ale autoritaţilor din Vestul UE, UNTRR nu a primit niciun răspuns din partea Comisiei Europene, deşi noile reguli sunt în vigoare din 20 august 2020. Comisia Europeană încă lucrează la un set de clarificări privind întoarcerea acasă a şoferilor, declaraţia şi controlul întoarcerii, care se aşteaptă să fie prezentate în luna noiembrie 2020.", se mai spune în comunicat.
 
Totodată, UNTRR precizează că a contestat la Curtea Generală a Uniunii Europene prevederile discriminatorii ale Pachetului Mobilitate 1, care "restricţionează grav activitatea transportatorilor români în UE. UNTRR solicită CJUE anularea prevederilor Regulamentului 1054/2020 privind obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor şi interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în cabina, precum şi suspendarea aplicării acestor prevederi discriminatorii până la decizia de anulare, având în vedere că transportatorii români nu au o opţiune viabilă la acest moment.
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apară interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2616 / 5145
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...