ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Concurs pentru selectarea judecătorului român la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene

31 Iulie 2020   |   AGERPRES

Persoanele interesate îşi pot depune candidatura până la data de 25 septembrie 2020, după cum urmează: în format hârtie, în mod direct prin depunere la sediul Ministerului Justiţiei, prin poştă sau servicii de curierat, la adresa de corespondenţă a Ministerului Justiţiei, sau electronic, la adresa de email: selectie.cjue@just.ro, până la ora 24,00.

 
 
CSM a anunţat, vineri, declanşarea concursului pentru selecţia candidatului României la funcţia de judecător la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE).

Potrivit unui comunicat al CSM, la 6 octombrie 2021, expiră mandatele a paisprezece judecători şi a şase avocaţi generali din cadrul CJUE, printre care şi mandatul judecătorului român.

În acest context, statele membre sunt invitate să transmită propunerile lor pentru posturile vacante de judecători şi avocaţi generali până la data de 30 noiembrie 2020.

Condiţiile şi modalitatea de numire a judecătorilor la Curtea de Justiţie sunt prevăzute de art. 253 şi 255 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE), precum şi de dispoziţiile corespunzătoare din Statutul CJUE.


Potrivit art. 253 TFUE, judecătorii şi avocaţii generali ai Curţii de Justiţie sunt aleşi dintre personalităţile care oferă toate garanţiile de independenţă şi care întrunesc condiţiile cerute pentru exercitarea, în ţările lor, a celor mai înalte funcţii jurisdicţionale sau care sunt jurisconsulţi ale căror competenţe sunt recunoscute. Aceştia sunt numiţi de comun acord de către guvernele statelor membre, după consultarea comitetului prevăzut la articolul 255 TFUE.

Potrivit art. 4 din Titlul I al Protocolului nr. 3 privind Statutul CJUE, judecătorii Curţii de Justiţie nu pot exercita nicio funcţie politică sau administrativă. Aceştia nu pot exercita nicio activitate profesională, fie că este sau nu remunerată, în afara cazului în care Consiliul, hotărând cu majoritate simplă, acordă o derogare cu titlu excepţional. La instalarea în funcţie, judecătorii îşi iau angajamentul solemn de a respecta, pe durata funcţiei lor şi după încetarea acesteia, obligaţiile care decurg din aceasta, în special îndatoririle de a da dovadă de onestitate şi de discreţie în acceptarea anumitor poziţii sau avantaje, după încetarea funcţiei lor.

Pe 9 iulie, a fost aprobată de către Guvern, prin memorandum, procedura pentru desemnarea candidatului României pentru funcţia de judecător la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene.

Persoanele interesate îşi pot depune candidatura până la data de 25 septembrie 2020, după cum urmează: în format hârtie, în mod direct prin depunere la sediul Ministerului Justiţiei, prin poştă sau servicii de curierat, la adresa de corespondenţă a Ministerului Justiţiei, sau electronic, la adresa de email: selectie.cjue@just.ro, până la ora 24,00.

Dosarul de candidatură care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 din procedură trebuie să conţină:

* un curriculum vitae; copii ale diplomelor privind absolvirea cursurilor de licenţă sau echivalente, cu profil juridic, la o universitate din România sau din alte state membre UE ori în state terţe, recunoscute în România sau în alte state membre UE;

* copii ale altor diplome atestând cursurile absolvite sau titlurile ştiinţifice;

* documente care să ateste îndeplinirea condiţiilor pentru ocuparea unor înalte funcţii jurisdicţionale sau calitatea de jurisconsult având competenţe recunoscute (decizii de definitivare într-o funcţie juridică/condiţii de vechime echivalente, documente privind gradele universitare, indicele Hirsch sau alte standarde similare);

* copii ale documentelor ce atestă cunoştinţele de limbă oficială UE, alta decât limba română, în cazul în care candidaţii posedă asemenea documente;

* o declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte lipsa antecedentelor penale, a altor cauze care împiedică exercitarea în mod efectiv a funcţiei de judecător la Curtea de Justiţie, precum şi, după caz, a faptului că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de art. 6 şi art. 7 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor (nu a fost agent sau colaborator al organelor de securitate ca poliţie politică şi nu este lucrător operativ, inclusiv acoperit, informator sau colaborator al serviciilor de informaţii);

* orice alte documente care atestă îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate.

Dosarele depuse vor fi analizate de o Comisie de selecţie, iar rezultatele verificării şi informaţiile privind data, ora şi locul organizării sesiunii de audiere vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei, al Ministerului Afacerilor Externe, al Consiliului Superior al Magistraturii şi al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

Candidaţii ale căror dosare au fost selectate vor fi notificaţi individual, în vederea susţinerii unui interviu în faţa Comisiei de selecţie, prezidată de ministrul Justiţiei.

Interviul va fi organizat în perioada 20 - 22 octombrie 2020, la sediul Ministerului Justiţiei sau prin mijloace de comunicare la distanţă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2439 / 4448
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...