CSM spune că de 14 ani funcţionează într-un sediu impropriu, pentru care a plătit 9 milioane euro chirie
22 Iulie 2019 AGERPRES
CSM subliniază că, de-a lungul timpului, au fost efectuate mai multe demersuri pentru alocarea unui sediu corespunzător destinat desfăşurării activităţii pentru Consiliul Superior al Magistraturii, însă acestea au rămas fără rezultat.
Consiliul Superior al Magistraturii susţine că, de aproximativ 14 ani, funcţionează într-un sediu impropriu, închiriat de la entităţi private, pentru care s-a plătit o chirie de peste 9 milioane euro din fonduri publice.
Într-un comunicat transmis luni AGERPRES, CSM arată că, pe data de 15 iulie, a avut loc şedinţa Secţiei de judecători, în cadrul căreia au fost analizate împreună cu ministrul Justiţiei soluţiile necesare pentru eliminarea deficienţelor cronice de investiţii în sistemul judiciar, deficienţe care afectează personalul instanţelor judecătoreşti şi parchetelor.
CSM subliniază că, de-a lungul timpului, au fost efectuate mai multe demersuri pentru alocarea unui sediu corespunzător destinat desfăşurării activităţii pentru Consiliul Superior al Magistraturii, însă acestea au rămas fără rezultat.
Într-un comunicat transmis luni AGERPRES, CSM arată că, pe data de 15 iulie, a avut loc şedinţa Secţiei de judecători, în cadrul căreia au fost analizate împreună cu ministrul Justiţiei soluţiile necesare pentru eliminarea deficienţelor cronice de investiţii în sistemul judiciar, deficienţe care afectează personalul instanţelor judecătoreşti şi parchetelor.
CSM subliniază că, de-a lungul timpului, au fost efectuate mai multe demersuri pentru alocarea unui sediu corespunzător destinat desfăşurării activităţii pentru Consiliul Superior al Magistraturii, însă acestea au rămas fără rezultat.
"Precizăm că, de aproximativ 14 ani, Consiliul Superior al Magistraturii funcţionează într-un sediu impropriu, închiriat de la entităţi private, pentru care s-a plătit către acestea o chirie în valoare totală de 9.138.508 euro din fonduri publice. Prin HG nr. 949/2018, Guvernul a pus la dispoziţie suma necesară achiziţionării unui sediu corespunzător necesităţilor de funcţionare a Consiliului, fonduri care nu fac parte din sfera bugetului destinat necesarului instanţelor şi parchetelor, alocarea bugetară fiind realizată în mod separat, ca urmare a aprobării parametrilor tehnico-economici ai investiţiei. Consiliul Superior al Magistraturii asigură opinia publică de faptul că demersurile efectuate cu privire la achiziţionarea unui nou sediu sunt transparente şi eficiente în realizarea obiectivelor de investiţii ale instituţiei şi că va continua să se implice susţinut pentru rezolvarea problemelor de infrastructură şi resurse financiare ale instanţelor judecătoreşti şi parchetelor", declară CSM.
Comunicatul CSM vine după ce două asociaţii ale magistraţilor - "Forumul Judecătorilor din România" şi "Iniţiativa pentru Justiţie" - au cerut recent Consiliului Superior al Magistraturii să renunţe la achiziţia unui sediu nou, pentru care a fost alocată suma de 18 milioane euro şi să redirecţioneze aceşti bani către investiţii cu adevărat urgente pentru sistemul judiciar.
"În spaţiul public a apărut recent informaţia în sensul declanşării procedurii de achiziţionare a unui imobil pentru a fi folosit de către Consiliul Superior al Magistraturii ca sediu nou, în suprafaţă de nu mai puţin de 12.000 mp, ale cărui costuri se ridică la suma de 18.000.000 euro. (...) Achiziţionarea de către CSM a unui sediu nou este cu atât mai surprinzătoare cu cât edificarea unui astfel de sediu pentru această instituţie a fost prevăzută de Guvern a se realiza în cadrul 'Cartierului pentru Justiţie', ce va reuni sediile a numeroase instanţe şi parchete din Bucureşti. În ipoteza în care Consiliul Superior al Magistraturii alege să cumpere un imobil exclusiv pentru nevoile sale, la un preţ considerabil, ceea ce presupune un efort bugetar pe măsură, există riscul ca proiectul 'Cartierul pentru Justiţie', precum şi investiţiile atât de necesare pentru crearea unor condiţii decente la locul de muncă în numeroase sedii de instanţe şi parchete să fie amânate sau chiar stopate", spun cele două asociaţii ale magistraţilor.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3827 / 4862 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





