ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | VASS Lawyers continuă să ofere consultanță juridică folosind mijloacele de comunicare la distanță. Iulia Vass: Avem toate echipamentele și tool-urile necesare pentru a lucra ‘remote’

23 Martie 2020   |   A.D.

Mai mulți avocați ai firmei avem au calatorit in strainatate in urma cu aproximativ 3-4 saptamani, insa, din fericire, nu in zone de risc și nu au fost, asadar, obligati sa se autoizoleze.

Iulia Vass, Managing Partner Vass Lawyers

 
 
Incepănd din data de 11 martie 2020, VASS Lawyers și-a transferat întreaga activitate în mediul online, pentru a minimiza riscul expunerii la infecția cu coronavirus și a adus acest aspect la cunoștința colaboratorilor. ”Continuăm să oferim consultanță juridică folosind mijloacele de comunicare la distanță, prin e-mail, telefon, whatsapp, skype, google meet sau microsoft teams. Renunțăm însă la întâlnirile face-to-face și la transmiterea clasică, prin poștă, a documentelor procedurale în dosarele de pe rolul instanțelor și al Consiliului National de Soluționare a Contestațiilor.Vom transmite toate documentele procedurale prin e-mail, cu semnatura electronica extinsa”, a declarat pentru BizLawyer Iulia Vass, coordonatoarea firmei de avocați. 


Mai mulți avocați ai firmei au călătorit în străinătate în urmă cu aproximativ 3-4 săptămâni, însă, din fericire, nu în zone de risc și nu au fost, așadar, obligați să se autoizoleze.

Echipa VASS Lawyers lucra deja într-un program parțial flexibil. Avocații puteau decide și înainte să lucreze de acasă în anumite zile, atât timp cât organizarea proiectelor le permitea acest lucru. „Aveam, așadar, toate echipamentele și tool-urile necesare pentru a lucra remote, inclusiv un program de pontaj și facturare online. Această dotare ne-a permis să adoptăm și să implementăm decizia de a lucra 100% remote foarte repede, respectiv într-o singură zi (pe 10 martie). În plus, până pe 11 martie am redirecționat către mobil telefonul fix, am găsit o soluție de compromis și cu documentele primite prin poștă și aveam instalate și câteva tool-uri noi pe laptop-uri pentru a putea lucra 100% remote”, a explicat Iulia Vass.

Decizia de a lucra de acasă a fost facilitată și de faptul că există cadrul legal necesar pentru a transmite documentele procedurale în dosare și exclusiv în format electronic. Chiar CSM a recomandat săptămâna trecută depunerea documentelor prin mijloace electronice (Hotararea CSM nr. 191 din data de 10.03.2020), astfel încât inclusiv personalul instanțelor să își poată desfășura activitatea de la domiciliu.

”Ne-a îngrijorat însă practica Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor de a nu accepta depunerea documentelor procedurale formulate în fata CNSC decât dacă acestea erau transmise și în format original. Astfel, la data de 11 martie am solicitat și Consiliului să confirme, prin publicarea unor informări/comunicate publice, ca documentele procedurale formulate în fața sa (incluzând, dar fără a se limita la contestațiile formulate pe cale administrativ-jurisdicțională) pot fi transmise și exclusiv prin mijloace electronice, în varianta semnată cu semnatura electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, dar și că astfel de documente sunt considerate formulate în termen, fără a fi necesară dublarea acestei transmiteri și de transmiterea documentelor în format fizic prin curier/servicii poștale”, a arătat coordonatoarea Vass Lawyers.

În plus, avocații firmei au cerut acordarea accesului la documentele dosarului constituit la Consiliu, în condițiile art. 19 din Legea nr. 101/2016, in format electronic, prin mijloace de comunicare electronică (e-mail sau portal online). ”Realizăm că ultima solicitare este mai dificil de implementat, însă așteptăm cel puțin confirmarea transmiterii documentelor procedurale exclusiv în format electronic. Doar așa se poate elimina riscul transmiterii COVID-19 prin contact cu hârtii contaminate și se pot evita deplasările inutile și riscante la serviciile poștale”, a spus Iulia Vass.

Totodată, avocații au început publicarea unor materiale utile pentru clienții și colaboratorii firmei referitoare la impactul pandemiei de coronavirus asupra afacerilor acestora, atât din punctul de vedere al achizițiilor publice, al relațiilor de muncă dintre angajați și angajatori, cât și din punct de vedere societar sau al derulării contractelor. Aceste materiale sunt disponibile pe pagina de internet a firmei, pe blogul de achiziții publice și pe paginile de Facebook si Linkedin ale VASS Lawyers.

Potrivit Iuliei Vass, continuarea activitatii remote fara a fi afectata in vreun fel calitatea serviciilor juridice prestate pentru clienti este posibila chiar si intr-un scenariu pesimist, similar Italiei, datorita spiritului de solidaritate si responsabilitate din cadrul echipei. ”În momente de criză o echipă unită și foarte bine consolidată, cum este echipa noastră, poate muta munții din loc. Totul e să rămanem uniți, optimisti și orientați spre soluții constructive și inovative, adaptate la noul context social și economic”, a conchis Managing Partner-ul Vass Lawyers.
.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1745 / 2147
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
RTPR, desemnată „Consultantul Juridic al Anului” la Gala ROPEA Awards 2025
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...