ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

71 % dintre şoferi, deranjaţi dacă valoarea reparaţiei prin RCA ar fi mult mai mare decât în regie proprie (sondaj)

10 Februarie 2021   |   Agerpres

Mai mult, impactul costului mai ridicat al reparaţiilor despăgubite din poliţa RCA faţă de cel al unei reparaţii fără RCA asupra evoluţiei primelor de asigurare este un motiv de îngrijorare pentru 85% dintre şoferi (+3 puncte procentuale faţă de 2019).

 
 
Aproape trei sferturi (71%) dintre şoferii intervievaţi ar fi deranjaţi dacă, în cazul unui accident de circulaţie, valoarea reparaţiei despăgubită de poliţa de asigurare RCA a vinovatului ar fi cu mult mai mare decât costul aceleiaşi reparaţii efectuate fără asigurare, potrivit unei cercetări sociologice realizate pentru UNSAR de către IRES.
Mai mult, impactul costului mai ridicat al reparaţiilor despăgubite din poliţa RCA faţă de cel al unei reparaţii fără RCA asupra evoluţiei primelor de asigurare este un motiv de îngrijorare pentru 85% dintre şoferi (+3 puncte procentuale faţă de 2019).
 
"În acest context, peste jumătate dintre respondenţi (55%) cunosc faptul că pot încasa despăgubirea direct de la asiguratorul RCA fără obligativitatea reparaţiei vehiculului, în cazul în care sunt păgubiţi într-un accident de vehicule. Totuşi, rămâne un procent important de 45% dintre şoferi care încă nu ştiu acest lucru", arată cercetarea realizată pentru Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) de către IRES.
 
Potrivit sondajului, unele măsuri sunt considerate benefice de către majoritatea şoferilor intervievaţi (94%), respectiv publicarea anuală, cu titlu informativ, de către o autoritate competentă a unor preţuri de referinţă pe piaţa de reparaţii auto, pentru a limita practicarea unor preţuri exagerate. Totodată, o altă măsură benefică este publicarea anuală, cu titlu informativ, de către o autoritate competentă a unor preţuri de referinţă privind închirierea autovehiculelor primite la schimb de persoane păgubite RCA.
 
"Subliniem încă o dată că industria de asigurări susţine introducerea unui tarif de referinţă pentru reparaţiile auto, cu titlu informativ, şi nu impunerea unei plafonări a tarifelor aferente reparaţiilor auto. Aceste preţuri, introduse cu titlu orientativ, ar ajuta consumatorii să fie mai bine informaţi cu privire la costurile implicate, în cazul în care ar fi păgubiţi RCA. În plus, ar putea limita anumite derapaje existente pe piaţa reparaţiilor auto", au mai precizat reprezentanţii UNSAR.
 
Marea majoritate a celor care conduc un autovehicul (67%) se consideră bine sau foarte bine informaţi cu privire la asigurările RCA. În schimb, 55% dintre respondenţi îşi autoevaluează gradul de informare cu privire la asigurările facultative CASCO drept scăzut, în timp ce 45% dintre şoferi au un grad ridicat de informare potrivit unei noi cercetări sociologice realizate pentru UNSAR de către IRES .
 
În ceea ce priveşte asigurările obligatorii RCA, peste jumătate dintre cei intervievaţi (54%) se consideră bine informaţi, iar 13% foarte bine informaţi. La fel ca în 2019, proporţiile celor care consideră că au un grad ridicat de informare cresc o dată cu înaintarea în vârstă şi pe măsură ce nivelul de educaţie sau de venit este mai ridicat, dar şi în rândul celor din mediul urban.
 
"Este important ca românii să fie corect informaţi în ceea ce priveşte asigurările, mai ales în contextul în care introducerea decontării directe obligatorii va marca o schimbare de paradigmă pentru şoferi. Susţinem iniţiativele autorităţilor şi punem la dispoziţie expertiza noastră şi a membrilor noştri pentru a avea un cadru legislativ adecvat. În acelaşi timp, vom continua să dezvoltăm noi campanii de informare a consumatorilor cu privire la asigurările auto, riscurile de accident, prevenţia la volan şi nu numai", au declarat reprezentaţii UNSAR.
 
Totodată, studiul relevă un nivel ridicat de interes în rândul populaţiei cu privire la valoarea despăgubirii achitate de asigurător în cazul unei daune: 57% dintre şoferi sunt foarte interesaţi, iar 35% sunt interesaţi. În acelaşi timp, 88% dintre respondenţi s-ar simţi nedreptăţiţi în situaţia în care despăgubirea solicitată de unitatea reparatoare asiguratorului ar conţine servicii facturate de care nu au beneficiat.
 
Potrivit celor mai recente date ale ASF, industria de asigurări a plătit în fiecare zi din primele 9 luni ale anului 2020, numai în baza poliţelor RCA, despăgubiri de aproape 1,8 milioane de euro, în timp ce a gestionat un total de 9,1 milioane de contracte RCA, respectiv 4,7 milioane de poliţe exprimate in unităţi anuale.
 
În plus, în ciuda restricţiilor de circulaţie impuse anul trecut ca urmare a pandemiei, numărul dosarelor de daună deschise pe RCA în primele 9 luni ale anului 2020 a scăzut cu 7,64%.
 
În primele 9 luni ale anului precedent, conform ASF, prima medie RCA a scăzut cu 1% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, în timp ce dauna medie a urcat cu 6%. Din păcate, în această perioadă, unul dintre cei mai importanţi indicatori ai industriei de asigurări, rata daunei aferentă segmentului RCA, a crescut cu peste 4 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă din 2019, până la 84,61%.
 
Înfiinţată în 1994, UNSAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea deţin o pondere de aproximativ 80% din piaţa locală de asigurări. Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea şi reprezentarea intereselor asigurătorilor şi reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătăţirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor, promovarea activităţii de asigurări în România şi promovarea dezvoltării cât mai durabile a industriei de profil pe plan intern şi internaţional.
 
Înfiinţat în 2009, Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie - IRES activează pe piaţa de cercetare din România şi funcţionează ca un think tank independent, o parte dintre studiile şi proiectele pe care le dezvoltăm fiind dedicate optimizării politicilor publice în diferite domenii ale societăţii româneşti. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12681 / 16879
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...