ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

82% din totalul vânzărilor de retail din România se înregistrează în mall-uri; online-ul va creşte în continuare (dezvoltator)

27 Februarie 2020   |   AGERPRES

Reprezentantul AFI Europe România a declarat, totodată, că pe piaţa din România există o transparentizare din ce în ce mai mare a dialogului între retaileri şi dezvoltatori.

 
 
Peste 80% din totalul vânzărilor din România sunt înregistrate în mall-uri şi nu vedem nicio problemă pentru care magazinele din online ar afecta offline-ul, a afirmat, joi, în cadrul unui forum de specialitate, Costin Budeanu, şeful Diviziei de Leasing Retail AFI Europe România.

"Nu credem deloc în semnul de egalitate între online şi o vânzare în magazinele din mall-uri. Până acum, în special, vedem numai aplicaţii care ajută consumatorul să vină din online în offline. Nu există niciun exemplu de un magazin offline care a deschis online într-o ţară şi online-ul să scadă. Întotdeauna, vânzările offline cresc în momentul în care se deschide online-ul. În continuare, 82% din vânzări sunt în mall-uri. Deci, practic, într-o piaţă dezvoltată tehnologic ca a noastră, online-ul s-a oprit la 20%, dar credem că va creşte în continuare. Nu vedem absolut nicio ameninţare pe partea de mall-uri. Vedem aplicaţii care ajută consumatorii din online. Singura problemă pe care o văd este riscul cât de intruzive şi agresive devin aceste aplicaţii şi cât intră în viaţa consumatorului până acolo încât să fie bombardat în continuu de reclame. Astfel, se poate dezvolta un sentiment de aversiune şi nu mai apreciezi brandul foarte mult. Brandul nu poate controla asta, ci Facebook-ul sau alte canale de comunicare", a spus Budeanu.


Reprezentantul AFI Europe România a declarat, totodată, că pe piaţa din România există o transparentizare din ce în ce mai mare a dialogului între retaileri şi dezvoltatori.

"Ne bucurăm foarte tare că vedem o transparentizare a pieţei, vedem nişte discuţii mult mai relaxate între proprietari şi retaileri. Practic, pentru orice concept retailerii vin şi ne cer un sfat. Nu mai este încrâncenarea aceea, în care pe o parte erau proprietarii, iar pe cealaltă parte erau retailerii. Cred că pe fondul creşterii din ultimii zece ani, piaţa s-a maturizat. Suntem într-o etapă de maturizare a pieţei (de retail, n.r.). E un moment în care se schimbă foarte mult dorinţele consumatorilor. Ceea ce mi-a plăcut foarte mult în ultima perioadă a fost comunicarea de pe Facebook pe care Burger King a avut-o cu KFC şi Mc Donalds. Nu mai este încrâncenare, se comunică mai deschis, mai sincer, mai fun, mai ironic. Cred că a fost una dintre comunicările cu cele mai multe share-uri, de Valentines. Asta arată transparenţă în comunicarea între branduri. Ar trebui să fim mai deschişi către oameni, pentru că happiness-ul dezvoltă consumul, nu depresia şi frica. E un moment în care se schimbă şi psihologic foarte mult dorinţele consumatorilor. Noi comunicăm foarte mult cu retailerii pentru a înţelege aceste dorinţe. Lucrurile se schimbă foarte repede şi, practic, consumatorii nu mai ştiu ce vor. Numai în acest parteneriat şi punând consumatorul pe primul loc cred că putem dezvolta proiecte care să fie interesante şi care să atragă din ce în ce mai mulţi oameni", a subliniat Costin Budeanu.

La rândul său, Venera Munjev, senior associates Colliers International România, a punctat faptul că marile branduri au continuat să fie interesate de România, alegând să se extindă şi în oraşele mai mici.

"Ultima jumătate de an a fost foarte interesantă, mai ales că am văzut o continuare a ceea ce previzionam noi că se va întâmpla la începutul anului. Brandurile au continuat să fie interesate de România. Am văzut branduri mari care au continuat să se extindă în oraşele mai mici, pe care poate altădată nu le aveau în vedere. Entuziasmul a rămas acolo, pentru că cifrele sunt bune şi consumul a continuat să crească anul trecut. Am văzut un pic mai multă transparenţă, în sensul că dacă acum câţiva ani, în general, proiectele se construiau şi apoi vedeam noi ce facem cu ele, am avut destul de mult de lucru şi asta continuă în perioada următoare, pe discuţii preliminare înainte de a demara un proiect. E clar că oraşele de la cele mai mici medii sunt interesate pentru dezvoltatori. Mă bucură faptul că cei care vor să construiască efectiv, vin, întreabă care ar fi opţiunile pentru ei. Anul acesta va continua să fie unul interesant cel puţin din punct de vedere al discuţiilor, pentru că interesul rămâne pentru dezvoltare", a menţionat Munjev.

În viziunea reprezentantei companiei de consultanţă, sunt foarte mulţi dezvoltatori care vor să se extindă, iar în acest context vânzătorii de terenuri vor să fie mult mai informaţi.

"Trebuie să te adaptezi şi consumatorului, iar nevoia de a discuta şi de a se informa în piaţă este mult mai mare. Ştim că sunt foarte mulţi dezvoltatori care se extind în oraşe mici şi medii, şi atunci oamenii care vor să vândă vor să fie mult mai informaţi. Este necesară, bună şi sănătoasă şi maturitate, numărul variat de dezvoltatori din toate punctele de vedere şi acesta este motivul pentru care consumatorul are un mix de nevoi. Plaja dezvoltatorilor este mult mai variată. Nevoia de a discuta şi de a te informa în piaţă este mult mai mare", a susţinut Venera Munjev.

Cei mai importanţi jucători de pe piaţa proprietăţilor imobiliare discută, joi, în cadrul ediţiei a X-a a evenimentului "Real Estate & Construction Forum", despre aşteptările şi provocările anului 2020 pentru fiecare segment - de la retail şi industrial&logistic, până la birouri şi rezidenţial.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15171 / 16904
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...