ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Amazon, cel mai valoros brand global; Ferrari conduce cursa celor mai puternice branduri

22 Ianuarie 2019   |   AGERPRES

Firmele de servicii profesionale din Big Four au înregistrat o performanţă notabilă în forţa brandului, cu trei dintre acestea (Deloitte, PwC şi EY) în clasa de elită AAA+. Al patrulea brand, KPMG (AAA-) are o forţă a brandului în uşoară scădere, după un an în care a fost implicat în controversatul audit al Carillion, firma falimentară de construcţii din Marea Britanie.

 
 
Amazon rămâne cel mai valoros brand global (187,9 miliarde dolari), iar Ferrari conduce cursa celor mai puternice branduri, conform raportului Brand Finance Global 500 2019, lansat marţi la World Economic Forum, în Davos.

După liderul Amazon, podiumul este completat de Apple (locul 2, cu 153,6 miliarde dolari) şi Google (locul 3, cu 142,8 miliarde dolari). Cu toată forţa sa de brand, Apple încetineşte în pieţele emergente şi nu dă semne de diversificare, ceea ce ar putea permite Google să reclame locul 2 în 2020.

Ferrari, producătorul italian de supermaşini, a recâştigat titlul de cel mai puternic brand al lumii (ultima oară deţinut în 2014). Astfel, forţa brandului Ferrari a crescut până la un scor Brand Strength Index (BSI) de 94,8 din 100, mai mult decât McDonald's, Coca-Cola, Lego sau Disney.


Firmele de servicii profesionale din Big Four au înregistrat, de asemenea, o performanţă notabilă în forţa brandului, cu trei dintre acestea (Deloitte, PwC şi EY) în clasa de elită AAA+. Al patrulea brand, KPMG (AAA-) are o forţă a brandului în uşoară scădere, după un an în care a fost implicat în controversatul audit al Carillion, firma falimentară de construcţii din Marea Britanie.

Amazon îşi menţine poziţia de cel mai valoros brand global în raportul Brand Finance Global cu o creştere impresionantă de 25%, până la valoarea de 187,9 miliarde dolari, cu peste 30 miliarde dolari mai mult decât Apple, care se clasează pe locul 2. Anul trecut, Amazon a vândut peste 100 de milioane de produse într-o singură zi după care, tot în premieră, firma a depăşit valoarea de un trilion de dolari pe Bursă.

Industria de retail a resimţit cel mai puternic impact din partea Amazon şi a firmelor similare, pe măsură ce e-commerce şi mobile commerce au devenit norma preferată de consumatori. De exemplu, Walmart, care ocupa primul loc în raportul Brand Finance Global 500 cu doar 10 ani în urmă, a coborât sub primele 10 branduri în acest an. Walmart - precum şi ceilalţi "big box retailers" trebuie să-şi dezvolte oferta online şi să amplifice experienţa consumatorilor în magazine, dacă nu vor să piardă în continuare valoare de brand în favoarea competitorilor e-commerce.

Odată cu disrupţia adusă industriilor tradiţionale, firmele din sectorul tehnologiei au creat o valoare imensă de brand, ocupând 6 poziţii dintre primele 10 cele mai valoroase branduri. După liderul Amazon, podiumul este completat de Apple (locul 2, cu 153,6 miliarde dolari) şi Google (locul 3, cu 142,8 miliarde dolari). Cu toată forţa sa de brand, Apple încetineşte în pieţele emergente şi nu dă semne de diversificare, ceea ce ar putea permite Google să reclame locul 2 în 2020.

O revenire remarcabilă se observă pentru brandul Microsoft, care urcă de pe locul 6 pe locul 4 în Brand Finance Global 500. Cu o creştere de 47% a valorii de brand (119,6 miliarde dolari), Microsoft a înregistrat cea mai mare creştere din Top 10, brandul beneficiind de succesul transformării către un model de business 'cloud-centric'. Microsoft este un exemplu că firmele se pot adapta schimbării, într-o epocă în care chiar şi giganţii tehnologiei pot fi depoziţionaţi de start-up-uri şi de branduri emergente.

Facebook îşi păstrează a şaptea poziţie în clasament, dar forţa brandului a scăzut cu 11% după o succesiune de scandaluri, incluzând rolul firmei în răspândirea de ştiri false ('fake news'), folosirea de către Cambridge Analytica a datelor personale de pe platforma Facebook şi deficienţele de securitate ale platformei.

Industria media este un alt exemplu în care nou-veniţii schimbă regulile jocului. Cele mai mari reţele de televiziune au simţit acest lucru, pe măsură ce platformele digitale le cuceresc audienţa. Cum tot mai mulţi consumatori preferă conţinut media disponibil la cerere (on-demand streaming content), gigantul chinez iQiyi a intrat anul acesta, pentru prima oară, în Brand Finance Global 500, cu o valoare de 4,3 miliarde dolari, o creştere de 326% faţă de evaluarea anului trecut, fiind brandul cu cea mai mare creştere. Platforma video (deţinută de Baidu) este răspunsul Chinei la modelul Netflix, cu peste 500 de milioane de utilizatori activi pe lună, ceea ce arată o creştere imensă a cererii de content media din partea consumatorilor chinezi.

La rândul său, Netflix, brandul global de video streaming, marchează cea mai rapidă creştere în valoare de brand în afara Chinei, urcând de pe locul 147 pe 77 în clasament, cu o valoare de 21,2 miliarde dolari şi 139 milioane de utilizatori globali.

Prezenţa brandurilor din China în Brand Finance Global 500 a crescut semnificativ, cu o valoare cumulată de brand de 1,307 miliarde dolari, depăşind pentru prima oară pragul de un trilion de dolari.

Ascensiunea Chinei este notabilă în domeniul tehnologiei, unde, pe lângă cea mai accelerată creştere deţinută de iQiyi, China este prezentă cu WeChat (valoare 50,7 miliarde dolari, în creştere cu 126%). Brandul deţinut de Tencent (la rândul său prezent în clasament) a creat un ecosistem digital pentru un miliard de utilizatori chinezi, care-l folosesc pentru activităţi zilnice.

Pe lângă tehnologie, sectorul bancar este cel care contribuie masiv la ascensiunea brandurillor chinezeşti. Tot în premieră, un al doilea brand chinezesc intră anul acesta în top 10 cele mai valoroase branduri globale - China Construction Bank (CCB), cu o valoare de 69,7 miliarde dolari. CBC se alătură astfel băncii ICBC, care încă de anul trecut intrase în top 10 şi care este, de altfel, cel mai valoros brand chinezesc.

În fiecare an, compania de consultanţă şi evaluare de brand Brand Finance evaluează cele mai valoroase branduri globale. Primele 500 dintre acestea sunt incluse în raportul anual Brand Finance Global 500 2019. Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obţine un proprietar prin licenţierea brandului pe piaţa liberă. Brand Strength Index măsoară eficacitatea performanţei unui brand în raport cu competiţia.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17545 / 17596
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a asistat PragmaGO la intrarea pe piața din România prin achiziția Omnicredit. Echipa a fost coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Ianita Țui (Counsel)
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...