ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Clasament BrandZ: Principalele 100 de branduri globale cumulează 5 trilioane de dolari, în 2020; Amazon, lider cu 416 miliarde

30 Iunie 2020   |   AGERPRES

Per ansamblu, brandurile din tehnologie au continuat să domine clasamentul, cu o contribuţie de peste o treime (37%) la valoarea brandurilor din Top 100 şi o creştere generală de 10%.

 
 
Valoarea cumulată a principalelor 100 de branduri globale incluse în clasamentul BrandZ a ajuns la cinci trilioane de dolari, în acest an, în creştere cu 277 miliarde de dolari (+5,9%) faţă de anul precedent, reiese din datele publicate, marţi, de Kantar.

Conform ierarhiei, Amazon şi-a menţinut poziţia din fruntea clasamentului, atingând valoarea de 415,9 miliarde de dolari (+32%, de la an la an). Pe locul secund al clasamentului se situează Apple, cu o creştere de 14%, până la 352,2 miliarde de dolari, în timp ce Microsoft a recucerit locul 3 (cu un salt de 30% şi o valoare estimată la 326,5 miliarde de dolari), urmat de Google (+5%, 323,6 miliarde de dolari).

Brandurile din Asia reprezintă un sfert dintre cele 100 cuprinse în clasament şi includ 17 din China, unde Alibaba a înregistrat o creştere de 16% şi o clasare pe locul 6, cu 152,5 miliarde de dolari. În acelaşi timp, gigantul serviciilor de Internet - Tencent - a raportat 7,151 miliarde de dolari (+15%) şi se află pe poziţia 7.


Potrivit sursei citate, valoarea cumulată a primelor 100 de branduri din întreaga lume a crescut cu 5,9% faţă de anul precedent, la 5 trilioane de dolari, echivalentul Produsului Intern Brut al Japoniei.

Per ansamblu, brandurile din tehnologie au continuat să domine clasamentul, cu o contribuţie de peste o treime (37%) la valoarea brandurilor din Top 100 şi o creştere generală de 10%.

Ediţia curentă a BrandZ subliniază faptul că inovaţia şi creativitatea sunt principalele motoare de creştere, în condiţiile în care oamenii petrec mai mult timp în mediul online. Unul dintre cele mai captivante branduri nou-lansate este reţeaua de distribuţie de clipuri video scurte TikTok, care a intrat în top până pe locul 79, cu o valoare de 16,9 miliarde de dolari.

Pe segmentul de retail, peste jumătate dintre brandurile din categoria Media & Entertainment figurează printre primele 20 de mărci cu cea mai mare ascensiune - precum Netflix (+34%, valoare curentă de 45,9 miliarde de dolari), care urcă opt locuri ajungând pe poziţia 26, apoi Instagram (+47%, valoare de 41,5 miliarde de dolari, urcare de 15 locuri până pe 29, LinkedIn (+31%, cu 29,9 miliarde de dolari, locul 43) şi Xbox (+18%, 19,6 miliarde de dolari, urcare de 22 de locuri până pe 65).

Totodată, brandurile de e-commerce Amazon, Alibaba şi JD (+24%, poziţia 52, cu 25,5 miliarde de dolari) au dat dovadă de inventivitate şi agilitate în această perioadă dificilă, la fel şi unii dintre retailerii cu un profil mai tradiţional ca Walmart (+24%, poziţia 27, cu 45,8 miliarde de dolari) care a investit în capabilităţile sale de e-commerce.

De asemenea, MasterCard a intrat, în premieră, în Top 10 clasaţi în acest an, clasamentul principalelor 100 de branduri fiind completat cu cinci jucători, printre care UnitedHealthcare (numărul 86, cu 15,8 miliarde de dolari), Bank of China (numărul 97, cu 13,7 miliarde de dolari), Lancome (locul 98, cu 13,6 miliarde de dolari) şi Pepsi (poziţia 99, cu 13,3 miliarde de dolari).

La nivel general, brandurile din SUA reprezintă mai mult de jumătate dintre mărcile incluse în clasamentul BrandZ 100.

Pe de altă parte, patru branduri de lux au ajuns în Top 100 în acest an, cel mai bine clasat fiind Louis Vuitton (+10%, locul 19 şi o valoare de 51,8 miliarde de dolari).

Clasamentul Brandz al celor mai valoroase branduri la nivel global, ajuns la cea de-a 15-a ediţie, este contractat de către WPP şi realizat de Kantar, experţi în studii de brand equity şi diagnoză de brand.

Ierarhia combină date financiare analizate riguros de către Bloomberg cu o cercetare vastă care cuprinde peste 3,8 milioane de consumatori din întreaga lume şi acoperă mai mult de 17.500 de mărci din 51 de ţări.

Suita de clasamente şi evaluări ale brandurilor din cadrul BrandZTM include Australia, Canada, China, Franţa, Germania, India, Indonezia, Italia, Japonia, America Latină (Argentina, Brazilia, Chile, Columbia, Mexic, Peru), Olanda, Africa de Sud, Spania, Marea Britanie şi SUA.

Compania Kantar este lider în cercetare de marketing şi consultanţă, ce activează în peste 90 de pieţe, inclusiv România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14304 / 16755
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...