ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Clasament BrandZ: Principalele 100 de branduri globale cumulează 5 trilioane de dolari, în 2020; Amazon, lider cu 416 miliarde

30 Iunie 2020   |   AGERPRES

Per ansamblu, brandurile din tehnologie au continuat să domine clasamentul, cu o contribuţie de peste o treime (37%) la valoarea brandurilor din Top 100 şi o creştere generală de 10%.

 
 
Valoarea cumulată a principalelor 100 de branduri globale incluse în clasamentul BrandZ a ajuns la cinci trilioane de dolari, în acest an, în creştere cu 277 miliarde de dolari (+5,9%) faţă de anul precedent, reiese din datele publicate, marţi, de Kantar.

Conform ierarhiei, Amazon şi-a menţinut poziţia din fruntea clasamentului, atingând valoarea de 415,9 miliarde de dolari (+32%, de la an la an). Pe locul secund al clasamentului se situează Apple, cu o creştere de 14%, până la 352,2 miliarde de dolari, în timp ce Microsoft a recucerit locul 3 (cu un salt de 30% şi o valoare estimată la 326,5 miliarde de dolari), urmat de Google (+5%, 323,6 miliarde de dolari).

Brandurile din Asia reprezintă un sfert dintre cele 100 cuprinse în clasament şi includ 17 din China, unde Alibaba a înregistrat o creştere de 16% şi o clasare pe locul 6, cu 152,5 miliarde de dolari. În acelaşi timp, gigantul serviciilor de Internet - Tencent - a raportat 7,151 miliarde de dolari (+15%) şi se află pe poziţia 7.


Potrivit sursei citate, valoarea cumulată a primelor 100 de branduri din întreaga lume a crescut cu 5,9% faţă de anul precedent, la 5 trilioane de dolari, echivalentul Produsului Intern Brut al Japoniei.

Per ansamblu, brandurile din tehnologie au continuat să domine clasamentul, cu o contribuţie de peste o treime (37%) la valoarea brandurilor din Top 100 şi o creştere generală de 10%.

Ediţia curentă a BrandZ subliniază faptul că inovaţia şi creativitatea sunt principalele motoare de creştere, în condiţiile în care oamenii petrec mai mult timp în mediul online. Unul dintre cele mai captivante branduri nou-lansate este reţeaua de distribuţie de clipuri video scurte TikTok, care a intrat în top până pe locul 79, cu o valoare de 16,9 miliarde de dolari.

Pe segmentul de retail, peste jumătate dintre brandurile din categoria Media & Entertainment figurează printre primele 20 de mărci cu cea mai mare ascensiune - precum Netflix (+34%, valoare curentă de 45,9 miliarde de dolari), care urcă opt locuri ajungând pe poziţia 26, apoi Instagram (+47%, valoare de 41,5 miliarde de dolari, urcare de 15 locuri până pe 29, LinkedIn (+31%, cu 29,9 miliarde de dolari, locul 43) şi Xbox (+18%, 19,6 miliarde de dolari, urcare de 22 de locuri până pe 65).

Totodată, brandurile de e-commerce Amazon, Alibaba şi JD (+24%, poziţia 52, cu 25,5 miliarde de dolari) au dat dovadă de inventivitate şi agilitate în această perioadă dificilă, la fel şi unii dintre retailerii cu un profil mai tradiţional ca Walmart (+24%, poziţia 27, cu 45,8 miliarde de dolari) care a investit în capabilităţile sale de e-commerce.

De asemenea, MasterCard a intrat, în premieră, în Top 10 clasaţi în acest an, clasamentul principalelor 100 de branduri fiind completat cu cinci jucători, printre care UnitedHealthcare (numărul 86, cu 15,8 miliarde de dolari), Bank of China (numărul 97, cu 13,7 miliarde de dolari), Lancome (locul 98, cu 13,6 miliarde de dolari) şi Pepsi (poziţia 99, cu 13,3 miliarde de dolari).

La nivel general, brandurile din SUA reprezintă mai mult de jumătate dintre mărcile incluse în clasamentul BrandZ 100.

Pe de altă parte, patru branduri de lux au ajuns în Top 100 în acest an, cel mai bine clasat fiind Louis Vuitton (+10%, locul 19 şi o valoare de 51,8 miliarde de dolari).

Clasamentul Brandz al celor mai valoroase branduri la nivel global, ajuns la cea de-a 15-a ediţie, este contractat de către WPP şi realizat de Kantar, experţi în studii de brand equity şi diagnoză de brand.

Ierarhia combină date financiare analizate riguros de către Bloomberg cu o cercetare vastă care cuprinde peste 3,8 milioane de consumatori din întreaga lume şi acoperă mai mult de 17.500 de mărci din 51 de ţări.

Suita de clasamente şi evaluări ale brandurilor din cadrul BrandZTM include Australia, Canada, China, Franţa, Germania, India, Indonezia, Italia, Japonia, America Latină (Argentina, Brazilia, Chile, Columbia, Mexic, Peru), Olanda, Africa de Sud, Spania, Marea Britanie şi SUA.

Compania Kantar este lider în cercetare de marketing şi consultanţă, ce activează în peste 90 de pieţe, inclusiv România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17988 / 20439
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...