ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Clasament BrandZ: Principalele 100 de branduri globale cumulează 5 trilioane de dolari, în 2020; Amazon, lider cu 416 miliarde

30 Iunie 2020   |   AGERPRES

Per ansamblu, brandurile din tehnologie au continuat să domine clasamentul, cu o contribuţie de peste o treime (37%) la valoarea brandurilor din Top 100 şi o creştere generală de 10%.

 
 
Valoarea cumulată a principalelor 100 de branduri globale incluse în clasamentul BrandZ a ajuns la cinci trilioane de dolari, în acest an, în creştere cu 277 miliarde de dolari (+5,9%) faţă de anul precedent, reiese din datele publicate, marţi, de Kantar.

Conform ierarhiei, Amazon şi-a menţinut poziţia din fruntea clasamentului, atingând valoarea de 415,9 miliarde de dolari (+32%, de la an la an). Pe locul secund al clasamentului se situează Apple, cu o creştere de 14%, până la 352,2 miliarde de dolari, în timp ce Microsoft a recucerit locul 3 (cu un salt de 30% şi o valoare estimată la 326,5 miliarde de dolari), urmat de Google (+5%, 323,6 miliarde de dolari).

Brandurile din Asia reprezintă un sfert dintre cele 100 cuprinse în clasament şi includ 17 din China, unde Alibaba a înregistrat o creştere de 16% şi o clasare pe locul 6, cu 152,5 miliarde de dolari. În acelaşi timp, gigantul serviciilor de Internet - Tencent - a raportat 7,151 miliarde de dolari (+15%) şi se află pe poziţia 7.


Potrivit sursei citate, valoarea cumulată a primelor 100 de branduri din întreaga lume a crescut cu 5,9% faţă de anul precedent, la 5 trilioane de dolari, echivalentul Produsului Intern Brut al Japoniei.

Per ansamblu, brandurile din tehnologie au continuat să domine clasamentul, cu o contribuţie de peste o treime (37%) la valoarea brandurilor din Top 100 şi o creştere generală de 10%.

Ediţia curentă a BrandZ subliniază faptul că inovaţia şi creativitatea sunt principalele motoare de creştere, în condiţiile în care oamenii petrec mai mult timp în mediul online. Unul dintre cele mai captivante branduri nou-lansate este reţeaua de distribuţie de clipuri video scurte TikTok, care a intrat în top până pe locul 79, cu o valoare de 16,9 miliarde de dolari.

Pe segmentul de retail, peste jumătate dintre brandurile din categoria Media & Entertainment figurează printre primele 20 de mărci cu cea mai mare ascensiune - precum Netflix (+34%, valoare curentă de 45,9 miliarde de dolari), care urcă opt locuri ajungând pe poziţia 26, apoi Instagram (+47%, valoare de 41,5 miliarde de dolari, urcare de 15 locuri până pe 29, LinkedIn (+31%, cu 29,9 miliarde de dolari, locul 43) şi Xbox (+18%, 19,6 miliarde de dolari, urcare de 22 de locuri până pe 65).

Totodată, brandurile de e-commerce Amazon, Alibaba şi JD (+24%, poziţia 52, cu 25,5 miliarde de dolari) au dat dovadă de inventivitate şi agilitate în această perioadă dificilă, la fel şi unii dintre retailerii cu un profil mai tradiţional ca Walmart (+24%, poziţia 27, cu 45,8 miliarde de dolari) care a investit în capabilităţile sale de e-commerce.

De asemenea, MasterCard a intrat, în premieră, în Top 10 clasaţi în acest an, clasamentul principalelor 100 de branduri fiind completat cu cinci jucători, printre care UnitedHealthcare (numărul 86, cu 15,8 miliarde de dolari), Bank of China (numărul 97, cu 13,7 miliarde de dolari), Lancome (locul 98, cu 13,6 miliarde de dolari) şi Pepsi (poziţia 99, cu 13,3 miliarde de dolari).

La nivel general, brandurile din SUA reprezintă mai mult de jumătate dintre mărcile incluse în clasamentul BrandZ 100.

Pe de altă parte, patru branduri de lux au ajuns în Top 100 în acest an, cel mai bine clasat fiind Louis Vuitton (+10%, locul 19 şi o valoare de 51,8 miliarde de dolari).

Clasamentul Brandz al celor mai valoroase branduri la nivel global, ajuns la cea de-a 15-a ediţie, este contractat de către WPP şi realizat de Kantar, experţi în studii de brand equity şi diagnoză de brand.

Ierarhia combină date financiare analizate riguros de către Bloomberg cu o cercetare vastă care cuprinde peste 3,8 milioane de consumatori din întreaga lume şi acoperă mai mult de 17.500 de mărci din 51 de ţări.

Suita de clasamente şi evaluări ale brandurilor din cadrul BrandZTM include Australia, Canada, China, Franţa, Germania, India, Indonezia, Italia, Japonia, America Latină (Argentina, Brazilia, Chile, Columbia, Mexic, Peru), Olanda, Africa de Sud, Spania, Marea Britanie şi SUA.

Compania Kantar este lider în cercetare de marketing şi consultanţă, ce activează în peste 90 de pieţe, inclusiv România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16996 / 19447
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
NNDKP, alături de Grupul PetStar, în finanțarea de 50 mil. € obținută de la UniCredit Bank. PCF Investment Banking a acționat în calitate de aranjor exclusiv
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile în lei în valoare de 1,5 miliarde de lei. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...