CNIPMMR: Jumătate dintre antreprenori şi-au redus activitatea, iar 64% au întregistrat o scădere a veniturilor (sondaj)
25 Martie 2020 AGERPRES
Antreprenorii s-au arătat deschişi în a apela la măsurile economice adoptate de Guvern, 63,3% dintre respondenţii chestionarului răspunzând pozitiv.
Aproape două treimi (64,3%) dintre antreprenori au precizat că li s-au redus veniturile, ca efect al deciziile autorităţilor în lupta cu COVID-19, iar 50% dintre respondenţi au spus că şi-au redus activitatea, potrivit unui sondaj realizat de Consiliul Naţional al Intreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).
Potrivit aceluiaşi sondaj, 39,1% dintre antreprenori şi-au suspendat activitatea, 16,4% şi-au diminuat producţia, iar 11,7% dintre aceştia şi-au diminuat numărul salariaţilor.
Totodată, antreprenorii s-au arătat deschişi în a apela la măsurile economice adoptate de Guvern, 63,3% dintre respondenţii chestionarului răspunzând pozitiv. De asemenea, 36,7% dintre aceştia au precizat că nu vor apela la nicio măsură adoptată de Guvern.
Potrivit aceluiaşi sondaj, 39,1% dintre antreprenori şi-au suspendat activitatea, 16,4% şi-au diminuat producţia, iar 11,7% dintre aceştia şi-au diminuat numărul salariaţilor.
Totodată, antreprenorii s-au arătat deschişi în a apela la măsurile economice adoptate de Guvern, 63,3% dintre respondenţii chestionarului răspunzând pozitiv. De asemenea, 36,7% dintre aceştia au precizat că nu vor apela la nicio măsură adoptată de Guvern.
La întrebarea "În ce măsură vă ajută măsurile economice şi sociale adoptate de Guvern?", 34,4% dintre antreprenori au precizat că nu îi ajută deloc măsurile, 30,5% au precizat că îi ajută în mică măsură, în timp ce 26,2% nu pot cuantifica impactul acestora în cadrul societăţii lor. Doar 9% dintre respondenţi au precizat că măsurile economice adoptate de Guvern îi ajută în mare măsură.
"Principalele măsuri ce vor fi aplicate în cadrul societăţilor se numără: amânarea plăţii obligaţiilor fiscale scadente pe perioada menţinerii stării de urgenţă şi încă 30 de zile de la data încetării acesteia (74%); solicitarea indemnizaţiei de 75% din salariu de bază pentru salariaţii ale căror contracte de muncă au fost suspendate pe perioadă menţinerii stării de urgenţă (46.60%); solicitarea certificatului de urgenţă pentru suspendarea unor obligaţii contractuale (33.90%); solicitarea unui credit în baza programului IMM Invest Romania cu dobândă subvenţionată de către stat (25.60%)", se menţionează în comunicat.
Totodată, antreprenorii consideră necesară adoptarea şi a unor măsuri, respectiv: suspendarea plăţii contribuţiilor sociale pe perioada stării de urgenţă şi până la trei luni de la data încetării acesteia (70,7%); suspendarea ratelor şi dobânzilor bancare şi/sau societăţi de leasing pe o perioadă de şase luni pentru firmele şi angajaţii afectaţi de criza COVID-19 (64,9%); suspendarea plaţii impozitului pe cifra de afaceri pe perioada stării de urgenţă şi până la trei luni de la data încetării acesteia (54%) sau suspendarea plaţii TVA-ului datorat, pe perioada stării de urgenţă şi până la trei luni de la data încetării acesteia (52.10%);
Alte propuneri constă în transformarea şomajului tehnic într-o măsură activă de ocupare, muncă flexibilă, care să presupună că deşi statul susţine 75% din salariu, angajatul merge la lucru în mod flexibil pt a menţine activitatea economică a companiei şi societăţii (50.30%). De asemenea, unii antreprenori (47,6%) consideră că statul trebuie să facă investiţii majore (minim 100 miliarde lei) în economie, iar 44,4% dintre aceştia consideră o soluţie subvenţionarea utilităţilor pentru angajaţii aflaţi în şomaj tehnic şi familiile lor.
CNIPMMR a realizat în perioada 22.03-24.03 un sondaj de opinie cu privire la eficienţa măsurilor luate de Guvern şi necesitatea introducerii de noi măsuri pentru IMM-uri, ca urmare a publicării în Monitorul Oficial a măsurilor adoptate de Guvernul României pentru sprijinirea IMM-urilor afectate de reducerea sau suspendarea activităţii din cauza virusului COVID-19.
Sondajul a fost derulat în perioada 22.03.2020 - 24.03.2020 şi a intervievat un număr de 6.120 antreprenori, care au fost în proporţie de 62,9% microîntreprinderi, 20,2% întreprinderi mici, 11,1% întreprinderi mijlocii şi 5,8% alte forme de organizare.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18569 / 20442 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





