ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CNIPMMR: Jumătate dintre antreprenori şi-au redus activitatea, iar 64% au întregistrat o scădere a veniturilor (sondaj)

25 Martie 2020   |   AGERPRES

Antreprenorii s-au arătat deschişi în a apela la măsurile economice adoptate de Guvern, 63,3% dintre respondenţii chestionarului răspunzând pozitiv.

 
 
Aproape două treimi (64,3%) dintre antreprenori au precizat că li s-au redus veniturile, ca efect al deciziile autorităţilor în lupta cu COVID-19, iar 50% dintre respondenţi au spus că şi-au redus activitatea, potrivit unui sondaj realizat de Consiliul Naţional al Intreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).

Potrivit aceluiaşi sondaj, 39,1% dintre antreprenori şi-au suspendat activitatea, 16,4% şi-au diminuat producţia, iar 11,7% dintre aceştia şi-au diminuat numărul salariaţilor.

Totodată, antreprenorii s-au arătat deschişi în a apela la măsurile economice adoptate de Guvern, 63,3% dintre respondenţii chestionarului răspunzând pozitiv. De asemenea, 36,7% dintre aceştia au precizat că nu vor apela la nicio măsură adoptată de Guvern.


La întrebarea "În ce măsură vă ajută măsurile economice şi sociale adoptate de Guvern?", 34,4% dintre antreprenori au precizat că nu îi ajută deloc măsurile, 30,5% au precizat că îi ajută în mică măsură, în timp ce 26,2% nu pot cuantifica impactul acestora în cadrul societăţii lor. Doar 9% dintre respondenţi au precizat că măsurile economice adoptate de Guvern îi ajută în mare măsură.

"Principalele măsuri ce vor fi aplicate în cadrul societăţilor se numără: amânarea plăţii obligaţiilor fiscale scadente pe perioada menţinerii stării de urgenţă şi încă 30 de zile de la data încetării acesteia (74%); solicitarea indemnizaţiei de 75% din salariu de bază pentru salariaţii ale căror contracte de muncă au fost suspendate pe perioadă menţinerii stării de urgenţă (46.60%); solicitarea certificatului de urgenţă pentru suspendarea unor obligaţii contractuale (33.90%); solicitarea unui credit în baza programului IMM Invest Romania cu dobândă subvenţionată de către stat (25.60%)", se menţionează în comunicat.

Totodată, antreprenorii consideră necesară adoptarea şi a unor măsuri, respectiv: suspendarea plăţii contribuţiilor sociale pe perioada stării de urgenţă şi până la trei luni de la data încetării acesteia (70,7%); suspendarea ratelor şi dobânzilor bancare şi/sau societăţi de leasing pe o perioadă de şase luni pentru firmele şi angajaţii afectaţi de criza COVID-19 (64,9%); suspendarea plaţii impozitului pe cifra de afaceri pe perioada stării de urgenţă şi până la trei luni de la data încetării acesteia (54%) sau suspendarea plaţii TVA-ului datorat, pe perioada stării de urgenţă şi până la trei luni de la data încetării acesteia (52.10%);

Alte propuneri constă în transformarea şomajului tehnic într-o măsură activ゠de ocupare, muncă flexibilă, care să presupună că deşi statul susţine 75% din salariu, angajatul merge la lucru în mod flexibil pt a menţine activitatea economică a companiei şi societăţii (50.30%). De asemenea, unii antreprenori (47,6%) consideră că statul trebuie să facă investiţii majore (minim 100 miliarde lei) în economie, iar 44,4% dintre aceştia consideră o soluţie subvenţionarea utilităţilor pentru angajaţii aflaţi în şomaj tehnic şi familiile lor.

CNIPMMR a realizat în perioada 22.03-24.03 un sondaj de opinie cu privire la eficienţa măsurilor luate de Guvern şi necesitatea introducerii de noi măsuri pentru IMM-uri, ca urmare a publicării în Monitorul Oficial a măsurilor adoptate de Guvernul României pentru sprijinirea IMM-urilor afectate de reducerea sau suspendarea activităţii din cauza virusului COVID-19.

Sondajul a fost derulat în perioada 22.03.2020 - 24.03.2020 şi a intervievat un număr de 6.120 antreprenori, care au fost în proporţie de 62,9% microîntreprinderi, 20,2% întreprinderi mici, 11,1% întreprinderi mijlocii şi 5,8% alte forme de organizare.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 44 / 11322
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CNAIR plătește avocaților onorarii în plaja 100-300 Euro pe oră în litigiile arbitrale. Ce firme de avocați lucrează pentru compania responsabilă de infrastructura rutieră
”Sky is the limit”, sau norocul de a lucra într-o firmă de avocatură în care se oferă oportunități nelimitate | Mihail Boian, numit recent Partener D&B David și Baias: Încerc să ghidez și să provoc colegii spre o gândire originală și ”out of the box”, spre soluții deschise și îndrăznețe
Viața merge înainte | Practica de insolvență de la Mușat & Asociații a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultima perioadă. Mihai Popa, Partener: Ne așteptăm ca serviciile noastre de asistență și analiză pe perioada unui management de criză să fie la mare căutare
Viața merge înainte | Avocații Reff & Asociații explică efectul aplicării prevederilor legislative nou introduse în domeniul achizițiilor publice. Firma este partener strategic pentru unele dintre cele mai importante autorități publice și operatori economici, în acest domeniu
Victorie importantă pentru cea mai mare societate de transport public din România, obținută de echipa de drept penal a Zamfirescu Racoți Vasile & Partners
Avocatul gulerelor albe | Povestea de carieră a unui avocat de drept penal. Mihai Mareș: Avocatura este o profesie meritorie, în care nu contează vârsta sau anii de experienţă
Grupul de lucru Voicu Filipescu dedicat contextului Covid-19: Asistență telefonică de urgență
Viața merge înainte | Cei mai buni profesioniști în domeniul mărcilor industriale, evidențiați în clasamentul IP Stars 2020. NNDKP și ZRVP, lideri pe segmentele analizate, poziții fruntașe pentru Mușat & Asociații și TZA
“Avocați de gardă: diagnostic Coronavirus” este hotline-ul juridic gratuit pentru cetățenii români | Tu intrebi, avocații ZRVP raspund cu informații juridice utile în contextul pandemiei COVID-19
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | VASS Lawyers continuă să ofere consultanță juridică folosind mijloacele de comunicare la distanță. Iulia Vass: Avem toate echipamentele și tool-urile necesare pentru a lucra ‘remote’
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | Avocații RTPR au adoptat un program flexibil și lucrează ‘remote’. Apel la soluții tehnice performante, călătorii anulate. Activitatea continuă, clienții nu au de suferit
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații nu va suspenda activitatea de reprezentare a clienților in instanțe. Avocații interacționează online cu autoritățile și clienții si sunt pregătiți pentru ‘scenariul pesimist’
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...