ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Coface: În contextul unei recesiuni economice globale, articolele de lux continuă să aibă o performanță ridicată, însă se confruntă cu noi provocări

05 Iunie 2019   |   BizLawyer

Sănătatea pieței articolelor de lux este strâns legată de diverși factori globali și nu este complet deconectată de restul economiei.

 
 
Produsele contrafăcute, comerțul electronic, importanța consumatorilor din China - chiar dacă este relativ cruțată de recesiuni, piața articolelor de lux trebuie să se adapteze unei economii aflată în schimbare radicală, dacă nu vrea să își piardă statutul excepțional.

În ciuda presupusei rarități, sunt peste tot! Produsele de lux, de la șampanie la ceasuri, mașini, bijuterii, articole haute couture și produse cosmetice, sunt etalate ostentativ în magazine, pe ecrane și în spații publice, iar această omniprezență reflectă o sănătate economică care este uneori considerată insolentă în fața recesiunilor din alte industrii. Mult timp, piața articolelor de lux părea a fi o excepție neafectată de recesiune. Cu toate acestea, lucrurile nu sunt atât de simple.


O piață cu particularități puternice, însă egalizatoare
Articolele de lux sunt caracterizate în mod tradițional de produse de înaltă calitate, la un preț ridicat pentru ”puținii aleși” care doresc să își etaleze statutul social. Cultivând raritate și excepționalitate, se adresează populației care se presupune că poate face față recesiunilor economice globale. Însă acest peisaj se schimbă cu o nouă populație, care vrea să își etaleze succesul.

În 2018, piața articolelor de lux a crescut cu 5% (la 1,2 trilioane de euro), datorită consumului accelerat din China, cu o clasă de mijloc în creștere: consumatorii din China acoperă în prezent 33% din achizițiile globale de articole de lux și se așteaptă să atingă 46% din piața globală de articole de lux, reprezentând atât o oportunitate, cât și o amenințare pentru industria articolelor de lux care va fi din ce în ce mai expusă incertitudinilor economice ale acestei clase de mijloc care este mai vulnerabilă la posibile pierderi ale puterii de cumpărare.

Produsele contrafăcute și comerțul electronic, între riscuri și oportunități
Piața articolelor de lux se confruntă și cu alte amenințări, cum este falsificarea. Piața este estimată să atingă 1,8 trilioane USD în 2020, produsele contrafăcute provocând prejudicii de imagine și prejudicii financiare mărcilor vizate. Bazându-se pe aceeași dorință de recunoaștere socială, achiziția articolelor de lux contrafăcute afectează atât dezirabilitatea mărcii, cât și încrederea cumpărătorilor. De exemplu, un studiu din Marea Britanie a arătat că 66% dintre consumatorii care au achiziționat un produs contrafăcut în necunoștință, nu au mai avut încredere în marca respectivă și 44% dintre ei au încetat să mai cumpere produse ale mărcii respective, de frica contrafacerii. Pe de altă parte, unele bunuri contrafăcute sporesc reputația mărcii originale, din dorința de a deține un articol original al mărcii.

Comerțul electronic are și el un impact considerabil asupra industriei articolelor de lux. Deși a reprezentat doar 10% din vânzările din 2018, se așteaptă să crească la 25% în 2025. Cu toate acestea, multe mărci rezistă comerțului electronic, de frica contrafacerii pe de o parte (dacă se cunoaște faptul că marca nu vinde online, cumpărătorul are mai puține șanse să fie înșelat) însă mai presus de toate, pentru a menține legătura unică cu clientul, prin achiziția directă în magazine, un element cheie al loialității și diferențierii.

Prin urmare, sănătatea pieței articolelor de lux este strâns legată de diverși factori globali și nu este complet deconectată de restul economiei. Prognozele sunt optimiste, în ciuda recesiunii economice globale așteptate (COFACE estimează o activitate economică globală de 2,9% în 2019 față de 3,2% în 2018). Activitatea economică din China, comerțul electronic și produsele contrafăcute din China reprezintă riscuri care pot afecta negativ piața articolelor de lux, dar care în același timp, pot crea oportunități. Rămâne la latitudinea mărcilor de lux să rămână vigilente în menținerea specificității lor, ținând cont de evoluția mediului în care activează.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16949 / 17578
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat cu experiență (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat cu experiență (Drept Imobiliar)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3 - 5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Semne de redresare: CMS European M&A Outlook 2025 | Piața de fuziuni și achiziții din Europa prezintă semne de redresare, ECE înregistrează o creștere în valoarea tranzacțiilor. Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania si Coordonator Corporate M&A în ECE: ”Această revenire sugerează că, în ciuda așteptărilor diferite, Europa Centrală și de Est este văzută din ce în ce mai mult ca o piață promițătoare pentru fuziuni și achiziții, cu un puternic potențial de creștere”
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
MidEuropa a angajat banca de investiţii Rothschild pentru vânzarea Regina Maria (România) și MediGroup (Serbia). Firma de avocați A&O Shearman, care colaborează pe piața locală cu RTPR, asigură suport juridic în pregătirea tranzacției | Este de așteptat ca unele dintre cele mai importante firme de private equity active în CEE și jucători strategici să își manifeste interesul, dar numai câțiva pretendenți pot susține prețul de 12-13x EBITDA solicitat de MidEuropa
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...