ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Colliers a monitorizat lucrări de construcție pentru aproape 750.000 de metri pătrați în ultimii 5 ani. Șantierele lucrează în ritm normal în această perioadă

17 August 2020   |   BizLawyer

Unele proiecte în care lucrările de construcții s-au desfășurat la capacitate mai redusă decât normal în perioada stării de urgență chiar au mărit pasul, dezvoltatorii intenționând să recupereze eventualele întârzieri sau chiar să grăbească lucrările pentru a putea preda mai repede spațiile către chiriași.

Silvia Rusei, Senior Associate Real Estate Management Services în cadrul Colliers International

 
 
Colliers International a monitorizat lucrări de construcție, de la fundație până la finalizare, pentru proiecte cu o suprafață de aproape 750.000 de metri pătrați în ultimii 5 ani, din care trei sferturi în zona industrială, aproape 20% în zona de office și 5% în zona rezidențială. Lucrările se desfășoară în ritm normal în această perioadă pe șantierele monitorizate de specialiștii Colliers International sau chiar într-un ritm accelerat pe alocuri, pe fondul planurilor de recuperare a întârzierilor din perioada stării de urgență, când anumite lucrări de construcție s-au desfășurat la capacități mai reduse decât normal.

Monitorizarea lucrărilor de construcție presupune implicare încă din stadiul planificării construcției și realizarea de inspecții periodice pentru asigurarea conformității lucrărilor de pe șantiere în raport cu planurile de construcție. Verificările au în vedere o serie de indicatori care variază de la stadiul lucrării și modul în care este alocat bugetul, până la stadiul autorizațiilor necesare, respectarea contractelor sau progresul pentru asigurarea accesului la utilități. Fiecare inspecție de șantier este urmată de un raport al stadiului de dezvoltare a proiectului, care oferă o imagine foarte clară de ansamblu dezvoltatorului, dar în același timp și băncii care finanțează proiectul.


„Monitorul nu doar urmărește evoluția construcției din toate punctele de vedere în raport cu graficul de execuție și cu condițiile stabilite inițial, dar reprezintă și un liant între dezvoltator și bancă, utilizarea unui serviciu de monitorizare fiind printre condițiile băncilor pentru acordarea finanțării. Respectarea cu strictețe a coeficienților urbanistici, obținerea tuturor autorizațiilor conform legislației în vigoare sau alocarea cu atenție a costurilor în bugetul de execuție sunt doar câteva dintre criteriile pe care noi, ca monitor, trebuie să le urmărim și să le includem foarte detaliat și transparent în rapoarte, într-un timp scurt”, explică Silvia Rusei, Senior Associate Real Estate Management Services în cadrul Colliers International.

Ritm normal pe șantiere

Lucrările de construcții pe șantierele industriale și de birouri monitorizate de Colliers International se desfășoară normal în această perioadă, în ciuda contextului actual, cu respectarea tuturor măsurilor de siguranță și de limitare a răspândirii Covid-19. Unele proiecte în care lucrările de construcții s-au desfășurat la capacitate mai redusă decât normal în perioada stării de urgență chiar au mărit pasul, dezvoltatorii intenționând să recupereze eventualele întârzieri sau chiar să grăbească lucrările pentru a putea preda mai repede spațiile către chiriași.

În prezent, Colliers International furnizează servicii de monitorizare a lucrărilor de construcții pentru proiecte cu o suprafață totală a lucrărilor de aproape 198.000 de metri pătrați. Printre cei mai importanți clienți ai companiei se numără: CTP, Iulius Group (dintre proiectele importante amintim: Palas Iași, United Business Center (UBC) 1 din Cluj-Napoca, UBC1 și UBC2 din Timișoara), AFI Europe Romania sau Impact Developer & Contractor (cu Greenfield Baneasa ca proiect de referinta), iar printre băncile cu care compania colaborează în prezent se numără Raiffeisen Bank Romania, Raiffeisen Bank International AG și OTP Bank Romania.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17675 / 20401
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a oferit asistență juridică la înființarea Bursei Internaționale a Moldovei
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...