ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Colliers a monitorizat lucrări de construcție pentru aproape 750.000 de metri pătrați în ultimii 5 ani. Șantierele lucrează în ritm normal în această perioadă

17 August 2020   |   BizLawyer

Unele proiecte în care lucrările de construcții s-au desfășurat la capacitate mai redusă decât normal în perioada stării de urgență chiar au mărit pasul, dezvoltatorii intenționând să recupereze eventualele întârzieri sau chiar să grăbească lucrările pentru a putea preda mai repede spațiile către chiriași.

Silvia Rusei, Senior Associate Real Estate Management Services în cadrul Colliers International

 
 
Colliers International a monitorizat lucrări de construcție, de la fundație până la finalizare, pentru proiecte cu o suprafață de aproape 750.000 de metri pătrați în ultimii 5 ani, din care trei sferturi în zona industrială, aproape 20% în zona de office și 5% în zona rezidențială. Lucrările se desfășoară în ritm normal în această perioadă pe șantierele monitorizate de specialiștii Colliers International sau chiar într-un ritm accelerat pe alocuri, pe fondul planurilor de recuperare a întârzierilor din perioada stării de urgență, când anumite lucrări de construcție s-au desfășurat la capacități mai reduse decât normal.

Monitorizarea lucrărilor de construcție presupune implicare încă din stadiul planificării construcției și realizarea de inspecții periodice pentru asigurarea conformității lucrărilor de pe șantiere în raport cu planurile de construcție. Verificările au în vedere o serie de indicatori care variază de la stadiul lucrării și modul în care este alocat bugetul, până la stadiul autorizațiilor necesare, respectarea contractelor sau progresul pentru asigurarea accesului la utilități. Fiecare inspecție de șantier este urmată de un raport al stadiului de dezvoltare a proiectului, care oferă o imagine foarte clară de ansamblu dezvoltatorului, dar în același timp și băncii care finanțează proiectul.


„Monitorul nu doar urmărește evoluția construcției din toate punctele de vedere în raport cu graficul de execuție și cu condițiile stabilite inițial, dar reprezintă și un liant între dezvoltator și bancă, utilizarea unui serviciu de monitorizare fiind printre condițiile băncilor pentru acordarea finanțării. Respectarea cu strictețe a coeficienților urbanistici, obținerea tuturor autorizațiilor conform legislației în vigoare sau alocarea cu atenție a costurilor în bugetul de execuție sunt doar câteva dintre criteriile pe care noi, ca monitor, trebuie să le urmărim și să le includem foarte detaliat și transparent în rapoarte, într-un timp scurt”, explică Silvia Rusei, Senior Associate Real Estate Management Services în cadrul Colliers International.

Ritm normal pe șantiere

Lucrările de construcții pe șantierele industriale și de birouri monitorizate de Colliers International se desfășoară normal în această perioadă, în ciuda contextului actual, cu respectarea tuturor măsurilor de siguranță și de limitare a răspândirii Covid-19. Unele proiecte în care lucrările de construcții s-au desfășurat la capacitate mai redusă decât normal în perioada stării de urgență chiar au mărit pasul, dezvoltatorii intenționând să recupereze eventualele întârzieri sau chiar să grăbească lucrările pentru a putea preda mai repede spațiile către chiriași.

În prezent, Colliers International furnizează servicii de monitorizare a lucrărilor de construcții pentru proiecte cu o suprafață totală a lucrărilor de aproape 198.000 de metri pătrați. Printre cei mai importanți clienți ai companiei se numără: CTP, Iulius Group (dintre proiectele importante amintim: Palas Iași, United Business Center (UBC) 1 din Cluj-Napoca, UBC1 și UBC2 din Timișoara), AFI Europe Romania sau Impact Developer & Contractor (cu Greenfield Baneasa ca proiect de referinta), iar printre băncile cu care compania colaborează în prezent se numără Raiffeisen Bank Romania, Raiffeisen Bank International AG și OTP Bank Romania.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 273 / 12406
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații își consolidează practica de drept societar ̸ M&A prin cooptarea Mădălinei Ivan
MPR Partners | Maravela, Popescu & Asociații implementează o platformă de inteligență artificială pentru sectorul juridic. Firma de avocați urmărește dezvoltarea în sfera digitală și accelerează pe zona de tehnologie
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAŢII is recruting ambitious graduates to join the firm’s consultancy and litigation practices
Înalta Curte repune inspecția fiscală în termenul legal. Avocații Radu și Asociații au contribuit la obținerea deciziei
Bondoc & Asociatii, alături de Eviva Energy într-un proiect complex de restructurare a unei datorii provenind dintr-o tranzacție anterioară
Ce proiecte i-au ținut ocupați pe avocații de Banking & Finance de la KPMG Legal. Laura Toncescu, Partener: Primele 8 luni ale acestui an au fost extrem de încărcate. Proiectele de tip NPLs au frânat, dar solicitările de asistență au fost dintre cele mai variate, de la regulatory, până la tranzacții, due diligence, AML și digitalizare
Proiecte de finanțare, inclusiv din fonduri europene, preluarea unei instituții financiare-nebancare și achiziția de NPL-uri, printre mandatele cheie ale echipei de Banking&Finance de la Bohâlțeanu & Asociații în S1 2020. Daniela Milculescu, Partener: Digitalizarea serviciilor devine principala preocupare a jucătorilor din piața în domeniul financiar
Echipa de Real Estate de la Wolf Theiss este implicată în mai multe finanţări imobiliare, una dintre acestea fiind printre cele mai mari proiecte ale acestui an, din punct de vedere al valorii. Implicați în numeroase procese de due diligence cu componente imobiliare semnificative, avocații spun că au constatat un interes sporit pentru reluarea unor tranzacţii de M&A şi un număr semnificativ de proiecte amânate au fost reiniţiate
Refinitiv | Cum s-au împărțit fuziunile mid-market, în primele 8 luni din 2020, pe firmele de avocatură active și la București. Tranzacții mai mici și mai puține în Europa Estică
Firma de avocatură Stratulat Albulescu își va muta birourile în clădirea One Herăstrău Office. Relocarea coincide cu o perioadă de creștere susținută, 13 avocați fiind recrutați de la începutul anului 2020
Echipa de Real-Estate de la Popescu & Asociații asistă unul dintre cei mai mari retaileri de FMGC în cadrul extinderii, în negocieri privind preluarea altor concurenți locali și în diverse achiziții imobiliare. Loredana Popescu, Partener: Am observat în ultima perioadă o creștere a solicitărilor de finanțare. Zona de achiziție ̸ arendă pentru terenuri agricole pare din ce în ce mai atrăgătoare pentru investitori
Noerr a asistat concernul sud-coreean Doosan în tranzacția de vânzare a platformei industriale IMGB. Avocații au oferit asistență coreenilor de-a lungul întregului proces de exit din România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...