ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Comunitatea de business germană solicită o lege pentru „Kurzarbeit”. Măsurile luate de Guvern sunt binevenite, dar nu sunt suficiente

02 Aprilie 2020   |   BizLawyer

Măsurile guvernamentale trebuie să ajute economia să își revină după ce această criză va trece, pentru a nu se ajunge la disponibilizări masive ale angajaților pe fondul întreruperii totale sau reducerii parțiale a activității.

 
 
Al doilea chestionar privind efectele pandemiei COVID-19 asupra afacerilor, realizat de AHK România, arată că toate companiile sunt deja puternic afectate, jumătate dintre acestea resimt chiar efecte masive.

Pentru 50% dintre companii scăderea cererii de produse și servicii reprezintă cea mai mare problemă, urmată de dificultăți în continuarea producției (27%), cauzată în primul rând de ruperea lanţurilor de aprovizionare. Nesiguranța și lipsa de lichidități sunt următoarele pe lista efectelor produse de această criză. Cei mai puțini se gândesc în momentul de față la concedieri (4%) sau la intrarea în insolvența (2%). Se preconizează însă o scădere a cifrei de afaceri cu cel puțin 30%, iar 19% dintre respondenți consideră că afacerile vor scădea cu peste 40%.


Măsuri guvernamentale în sprijinul mediului de afaceri 
Majoritatea companiilor sunt la curent cu măsurile luate de Guvern în sprijinul companiilor, dar acestea sunt în general nemulțumite, considerându-le insuficiente (50%) și nu foarte utile (27%). (Nu sunt luate însă în considerare măsurile adoptate de Guvernul României după data de 27 martie.) Cele mai relevante măsuri luat de Guvern până la încheierea chestionarului sunt: indemnizația pentru șomaj tehnic, prelungirea termenelor de plată și acordarea de zile libere pentru părinți. Nerelevante în schimb sunt suspendarea sau neinițierea executărilor silite sau garanțiile de stat pentru împrumuturi.

Măsurile luate de Guvern sunt desigur binevenite, dar nu sunt suficiente. Astfel, companiile își doresc ca acestea să fie completate cu altele, care să ofere soluţii eficiente pentru a trece cu succes prin această criză. Printre măsurile concrete solicitate de mediul de afaceri se numără rambursarea accelerată a TVA, reducerea contribuțiilor salariale, introducerea unui sistem de bonificație la plata la termen a taxelor și impozitelor, condiții mai bune pentru acordarea indemnizației de 75% a șomajului tehnic și criterii clare de acordare a acestuia, dar și implementarea muncii cu timp redus & flexibil (Kurzarbeit), un concept care funcționează cu succes în Germania.

Munca cu timp redus presupune un parteneriat între angajatori, Stat și salariaţi, cu avantaje pentru toate părțile implicate: salariaţii îşi păstrează contractele de muncă şi pot lucra cu timp redus, angajatorii beneficiază de munca salariaţilor, însă doar în măsura în care aceasta este necesară, iar Statul contribuie în multe cazuri cu o sumă care este mai mică decât ajutorul de şomaj pe care l-ar suporta în cazul concedierii și evită concedierile. În afară de asta, acest concept ar ajuta mai ales firmele mici și mijlocii să iasă cu bine din această criză. „Din acest motiv considerăm oportun şi necesar ca România să se orienteze spre modele aplicate cu succes în alte state membre UE, cum ar fi Germania, în vederea combaterii efectelor actualei pandemii. În acest sens s-a exprimat ieri și Comisia Europeană care propune implementarea modelului Kurzarbeit la nivel european”, a spus Sebastian Metz, director general AHK Romania.

Măsurile guvernamentale trebuie să ajute economia să își revină după ce această criză va trece, pentru a nu se ajunge la disponibilizări masive ale angajaților pe fondul întreruperii totale sau reducerii parțiale a activității.

Despre chestionar
Chestionarul s-a derulat în perioada  24 – 27 martie 2020. Au participat 120 de companii din România, majoritatea din domeniul serviciilor (45%)și industrie (42%), urmate ca pondere de cele din construcții (10%) și energie (3%). Cei mai mulți respondenți au sediul central în București.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14894 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...