ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

EY: Consumatorii continuă să cheltuiască pentru produse şi servicii digitale pentru casă, în ciuda crizei (studiu)

20 Septembrie 2023   |   BizLawyer

În cadrul cercetării au fost intervievaţi peste 21.000 de consumatori cu privire la atitudinea lor faţă de tehnologie, media şi telecomunicaţiile de acasă din opt ţări: Canada, Franţa, Italia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Marea Britanie şi SUA.

 
 
Mai puţin de una din cinci gospodării digitale (16%) şi-a redus sau intenţionează să îşi reducă cheltuielile pentru serviciile de bandă largă, conectivitate mobilă sau streaming, relevă un studiu publicat, miercuri, de o companie de consultanţă.

Mai puţin de o treime (32%) nu au luat nicio măsură pentru a reduce cheltuielile cu conţinutul de conectivitate şi tehnologia de acasă din cauza costului vieţii, procentul ajungând la 49% în Marea Britanie, arată studiul Decoding the digital home, realizat de EY.

În cadrul cercetării au fost intervievaţi peste 21.000 de consumatori cu privire la atitudinea lor faţă de tehnologie, media şi telecomunicaţiile de acasă din opt ţări: Canada, Franţa, Italia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Marea Britanie şi SUA.


"În ciuda îngrijorărilor tot mai mari în rândul unei părţi a consumatorilor cu privire la creşterea preţurilor la serviciile de bandă largă şi streaming/pay-TV (menţionate de 63% şi, respectiv, 60% dintre respondenţi), raportul calitate-preţ perceput rămâne constant de la an la an şi a crescut substanţial în cazul conţinutului furnizorilor de bandă largă (51%, faţă de 41% anul trecut) şi produse inteligente pentru casă (40%, faţă de 34% anul trecut). Raportul calitate-preţ perceput pentru conţinutul furnizorilor de bandă largă este cel mai ridicat în SUA (60%) şi în Marea Britanie (55%)", precizează autorii studiului.

Conform sursei citate, această atitudine pozitivă este completată de un entuziasm sporit pentru ofertele premium la serviciile de bandă largă, consumatorii fiind din ce în ce mai dispuşi să plătească mai mult pentru un serviciu de mai bună calitate (în creştere cu 6% de la an la an, ajungând la 36%) şi pentru conectivitate de rezervă (de asemenea, în creştere cu 6%, ajungând la 35%).

În ceea ce priveşte serviciile de streaming, 40% dintre respondenţi ar fi dispuşi să plătească mai mult pentru a avea acces la tot conţinutul prin intermediul unei singure platforme, ajungând la 50% în SUA şi la 51% în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani de pe toate pieţele.

"Consumatorii îşi schimbă priorităţile pe măsură ce societatea se adaptează la hiperinflaţie, însă ofertele de bandă largă şi conectivitate au rezistat în multe privinţe perturbărilor. Îmbunătăţirea percepţiei valorii este încurajatoare pentru furnizorii de conectivitate, ceea ce sugerează că clienţii rezonează bine cu propunerile lor de pachete de servicii. Acest lucru nu numai că intensifică concurenţa, dar prezintă şi oportunităţi uriaşe pentru furnizorii care se pot diferenţia prin servicii superioare pentru clienţi şi fiabilitate a reţelei prin prisma unor pachete simplificate, care se adresează tuturor categoriilor demografice", a afirmat Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader.

În timp ce studiul evidenţiază rezilienţa locuinţei digitale, noile servicii şi produsele emergente pentru locuinţe inteligente sunt încă puse la încercare de presiunea asupra cheltuielilor gospodăriilor.

Totodată, aproape jumătate dintre consumatori afirmă că, din cauza climatului economic, este mai puţin probabil să caute noi experienţe de conectivitate şi conţinut (43%) şi să adopte noi tehnologii şi gadgeturi pentru casă (48%). De asemenea, 56% dintre intervievaţi spun că presiunea asupra finanţelor i-a făcut mai predispuşi să caute cele mai bune oferte de conectivitate sau conţinut.

În mod similar, ratele de penetrare a tehnologiilor mai sofisticate pentru casă rămân scăzute. Niciunul dintre cele 17 dispozitive sau produse prezentate în studiu (inclusiv securitatea inteligentă şi asistenţii casnici digitali) nu este deţinut în prezent de mai mult de una din cinci gospodării, iar nivelurile de adoptare cresc doar uşor de la an la an. În special, preţul atractiv este primul factor care îi influenţează pe consumatori atunci când aleg un dispozitiv inteligent pentru casă (40%), iar încrederea în brand se situează imediat după (39%), precizează sursa citată.

"Concurenţa între serviciile de streaming continuă. Pe măsură ce tot mai multe servicii intră pe piaţă, există semne de oboseală decizională, 54% dintre respondenţi fiind de acord că se confruntă cu prea multe opţiuni între platforme. Între timp, 20% dintre cei care consumă servicii de streaming indică faptul că au anulat cel puţin un abonament lunar în ultimele 12 luni, iar 13% intenţionează să anuleze unul sau mai multe în viitor", se menţionează în document.

Potrivit cercetării, atât peisajul concurenţial, cât şi presiunile asupra cheltuielilor sunt factori care influenţează aceste decizii, 45% dintre respondenţi menţionând economiile de costuri ca motiv de anulare, în timp ce 31% citează conţinutul inadecvat sau preferinţa pentru servicii de streaming alternative.

Studiul mai evidenţiază faptul că fiabilitatea reţelei continuă să reprezinte un motiv de nemulţumire pentru consumatori. Mai mult de un sfert dintre respondenţi (26%) declară că au o conexiune de bandă largă la domiciliu care nu este fiabilă, ceea ce reprezintă o uşoară scădere faţă de 28% în fiecare dintre cei doi ani precedenţi.

"Percepţiile legate de datele mobile sunt mai îngrijorătoare: în pofida creşterii nivelurilor de acoperire 4G şi 5G, 29% indică faptul că se confruntă des sau foarte des cu o conexiune mobilă nesigură - în creştere de la 24% (2022) şi 22% (2021). În general, o treime dintre gospodării (33%) consideră că îmbunătăţirea fiabilităţii conexiunii lor este cea mai mare îmbunătăţire a serviciilor pe care ar putea să o facă furnizorul lor", mai arată studiul.

EY furnizează, cu ajutorul celor peste 1000 de angajaţi din România şi Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2190 / 16977
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociatii recruteaza avocati definitivi (Corporate & Commercial)
NNDKP și Kinstellar, în tranzacția prin care CTP a achiziționat întregul portofoliu logistic deținut integral de Globalworth. Ce avocați au lucrat în tranzacție
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Cătălin Istrate, Head of Legal & Business Conduct la Gilead Sciences Romania: “O bună înțelegere a businessului și ieșirea din zona de risk-free sunt calități pe care juriștii ar putea să le exerseze mai mult. De asemenea, digital și AI sunt domenii pe care juriștii ar trebui să le înțeleagă cât mai bine, pentru a nu fi depășiți de ele”
Trei firme de avocați în tranzacția prin care un vehicul de investiții intenționează să preia Telekom România Mobile Communications. Grupul Digi lucrează cu Filip & Company, Clever Media a apelat la avocații Schoenherr, iar grecii și-au păstrat consultanții din tranzacția cu Orange, de acum trei ani
Filip & Company asistă Banca Transilvania în achiziția BRD Pensii. Echipa de avocați, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Clifford Chance Badea a asistat Premier Energy la listarea pe Bursa de Valori București, o tranzacție de aproape 700 milioane lei
Who’s Who Legal by Lexology: Dr. Cosmin Vasile, managing partner ZRVP, considerat Thought Leader în Litigii Comerciale. El este apreciat ca fiind “un avocat de litigii de top pe piața românească”
Avocații KPMG Legal – Toncescu și Asociații au în derulare în jur de zece proiecte de achiziții, aflate în diferite stadii ale procesului și gestionează în prezent cinci mandate de fuziuni și divizări, incluzând o fuziune transfrontalieră. Laura Toncescu, (Managing Partner): Se observă în ultimul timp o concentrare a cererilor de consultanță pentru tranzacții de M&A din partea celor care au deja experiență pe piața din Europa, spre deosebire de anii trecuți când apetitul pentru risc era mai mare și, prin urmare, clienții proveneau și din alte regiuni
LegiTeam: Alătură-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2024 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Răzvan Dincă & Asociaţii sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
WH Partners, o firmă de avocatură din Malta, deschide primul birou din România în parteneriat cu Simion & Partners | James Scicluna, Co-fondator și Managing Partner WH Partners: „Lansarea WH Simion & Partners în București ne întărește angajamentul de a ne dezvolta firma mai departe de Malta într-un mod de care să beneficieze strategic clienții noștri. Abilitățile tranzacționale ale Cosminei Simion și experiența pe care aceasta și echipa ei o aduc în tehnologie, digital, media și divertisment completează perfect serviciile noastre”
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Diana Latiș, 86 de puncte, printre primii intrați în anul 2023: ”La această facultate, cantitatea de informație care trebuie asimilată în timpul scurt al unui semestru este enormă, explicațiile nu sunt întotdeauna pe înțelesul nostru. Seminarele sunt cele care mai salvează cât de cât situația, în cadrul acestora putând discuta mai aplicat teoria predată la cursuri. Practica ne-ar fi cea mai utilă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...