ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Costul mediu pentru amenajarea spaţiilor de birouri a crescut în 2022 cu 20-30% (analiză)

30 Martie 2023   |   Agerpres

În funcţie de complexitatea proiectului, a materialelor şi a soluţiilor utilizate, dar şi a sistemelor tehnice şi de securitate implementate, bugetele totale pot varia de la circa 600 de euro/metru pătrat până la peste 1.200 de euro/metru pătrat.

 
 
Costul mediu pentru amenajarea spaţiilor de birouri a crescut în 2022 cu 20-30%, pe fondul majorării preţurilor, sincopelor lanţurilor de aprovizionare, scumpirii materiilor prime şi a materialelor, dar şi a forţei de muncă, astfel că pentru amenajarea unui metru pătrat de birouri companiile au plătit în medie 820 euro, arată datele unei companii de consultanţă imobiliară.
 
În funcţie de complexitatea proiectului, a materialelor şi a soluţiilor utilizate, dar şi a sistemelor tehnice şi de securitate implementate, bugetele totale pot varia de la circa 600 de euro/metru pătrat până la peste 1.200 de euro/metru pătrat.
 
Potrivit analizei realizate de Cushman & Wakefield Echinox, costurile cu lucrările de fit-out arhitectura şi instalaţiile (50%) şi cu mobilierul (circa 30%) reprezintă cea mai mare pondere în costul total şi au fost impactate cel mai mult de creşterea preţurilor. Sistemele audio-video şi tehnologia de IT, precum şi serviciile de project management şi proiectare reprezintă celelalte componente ale costurilor totale pentru amenajarea spaţiilor de birouri.
 
Costurile din România rămân printre cele mai reduse din Europa Centrală şi de Est, iar perspectivele sunt pozitive având în vedere că cel puţin pentru moment nu mai vedem sincope în lanţurile de aprovizionare, iar preţurile s-au stabilizat.
 
Bugetele pe care companiile sunt dispuse să le aloce pentru amenajarea birourilor vor continua însă să crească, nevoia de flexibilitate, de realizare de spaţii colaborative şi implementarea de măsuri pentru a crea un mediu "green" şi sustenabil necesitând fonduri suplimentare.
 
În acest context, companiile alocă fonduri mai mari pentru sisteme audio-video şi soluţii tehnice care permit colaborarea în cele mai bune condiţii pentru angajaţii care lucrează remote sau din birou, pentru soluţii care oferă flexibilitate spaţiilor.
 
Departamentul de Project Management al companiei Cushman & Wakefield Echinox a realizat în ultimii doi ani proiecte cu o suprafaţă de 560.000 de metri pătraţi reprezentând birouri, spaţii de retail, industriale şi de logistică, atât pentru proprietari, cât şi pentru chiriaşi. Pe segmentul de birouri, proiectele finalizate au implicat un buget de circa 60 milioane de euro.
 
"Creşterea cererii de servicii de project management a venit atât din partea companiilor mari, care, fie au închiriat spaţii noi, fie şi-au reconfigurat spaţiile ca urmare a adoptării modelului hybrid de lucru şi a implementării de facilităţi pentru atragerea şi retenţia angajaţilor în birouri, cât şi din partea firmelor mai mici, care au început să fie din ce în ce mai active pe piaţa închirierilor de birouri", susţin consultanţii companiei.
 
De remarcat, interesul crescut din partea companiilor mici şi mijlocii, cu 50-100 de angajaţi, care şi-au mutat birourile din clădiri de clasa B sau vile, în spaţii de birouri de clasa A, şi care vor să-şi amenajeze spaţiul de lucru în linie cu standardele acestor clădiri.
 
Cushman & Wakefield este unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 50.000 de angajaţi în peste 60 de ţări şi venituri de 9,4 miliarde de dolari. 
 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3554 / 16851
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...