Digi Communications NV raportează venituri consolidate de 1,2 mld. €, EBITDA ajustată de 430 mil. € în primele nouă luni din 2023
14 Noiembrie 2023
BizLawyer· Veniturile consolidate ale Digi Communications au crescut cu 14% în T3 2023 față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 429,5 milioane euro, ceea ce a condus la venituri de 1.238,8 milioane euro generate în 9L 2023 (+13% față de 9L 2022) · EBITDA ajustată (excluzând impactul IFRS 16) a atins 129,3 milioane euro în T3 2023, o creștere de 21% comparativ cu T3 2022, pe fondul extinderii bazei de clienți, contribuind la rezultatul pentru 9L 2023, de 367,9 milioane euro (+17% față de 9L 2022) · O creștere substanțială a numărului de unități generatoare de venituri (RGU) pe toate cele trei piețe - România, Spania și Italia, ajungând la 23,2 milioane de RGU (+15% creștere față de aceeași perioadă a anului trecut) la nivelul întregului portofoliu de servicii – servicii de telecomunicații mobile și fixe, internet fix și date și televiziune cu plată.
Serghei Bulgac, CEO Digi Communications |
Performanța solidă înregistrată în cel de-al treilea trimestru al anului, în linie cu așteptările conducerii, a contribuit la rezultatele generate în primele nouă luni din 2023. În consecință, Grupul a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an, venituri consolidate de 1.238,8 milioane euro, o creștere cu 13% față de 9L 2022, EBITDA ajustată de 430,3 milioane euro (+16% față de 9L 2022) și EBITDA ajustată excluzând impactul IFRS 16 de 367,9 milioane euro (+17% față de 9L 2022).
Serghei Bulgac, CEO Digi Communications, a declarat: „Rezultatele financiare solide generate de Grupul nostru în cel de-al treilea trimestru reflectă succesul inițiativelor noastre strategice. Evoluția remarcabilă la nivelul tuturor categoriilor de servicii din România și Spania este aliniată cu proiecțiile noastre pentru acest an și evidențiază capacitatea noastră de a executa strategia de creștere cu precizie. Performanța financiară susținută este rezultatul direct al creșterii puternice a bazei de clienți, determinată de o creștere substanțială a numărului de RGU în România și Spania, în special în segmentul mobil, unde am înregistrat o creștere de 19%, respectiv 24% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Pe măsură ce continuăm expansiunea geografică a Digi în piețele în care activăm, rămânem dedicați misiunii de a oferi servicii competitive superioare tuturor clienților noștri. Privind dincolo de 2023, suntem încântați să avansăm cu intrarea noastră în piețele din Portugalia și Belgia, unde ne propunem să replicăm modelul nostru de servicii accesibile și de înaltă calitate, asigurând astfel creșterea noastră continuă în peisajul telecomunicațiilor la nivel european.”
În T3 2023, Digi a continuat să crească la nivelul întregului portofoliu de servicii, depășind 23,2 milioane de relații contractuale generatoare de venituri (RGU) în cele trei piețe în care activează – România, Spania și Italia, reprezentând o creștere de 15% față de aceeași perioadă a anului trecut. Ofertele Grupului includ servicii de telefonie mobilă și fixă, internet fix și date și servicii de televiziune cu plată. În România, Digi oferă servicii de telefonie fixă și divertisment printr-o rețea de fibră optică avansată din punct de vedere tehnologic. Grupul operează, de asemenea, o rețea de telefonie mobilă în România, care utilizează infrastructura de bază a rețelei de fibră optică. În Spania, Digi oferă servicii de telefonie mobilă, internet și telefonie fixă, în timp ce în Italia, Grupul oferă exclusiv servicii de telefonie mobilă.
Segmentul de telefonie mobilă este proeminent, deoarece produce cel mai mare număr de RGU dintre toate categoriile de servicii ale Grupului, contribuind la 45% din totalul RGU la nivelul tuturor celor trei piețe în care Digi activează. Continuând ritmul de creștere din trimestrele precedente, numărul de RGU din această categorie a ajuns la 10,5 milioane, o creștere cu 21%, reprezentând clienții de telefonie mobilă din România, Spania și Italia.
În România, segmentul de servicii de telefonie mobilă a ajuns la 5,6 milioane RGU, o evoluție de 19% față de T3 2022. Serviciile de internet fix au înregistrat o creștere de 10%, față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 4,5 milioane RGU, în timp ce segmentul serviciilor de televiziune cu plată (cablu și satelit) a înregistrat o creștere cu 5% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 5,6 milioane RGU. Împreună cu serviciile de telefonie fixă, numărul total de RGU de pe piața românească a fost de 16,7 milioane de clienți, în creștere cu 10%.
Operațiunile din Spania au continuat să aibă o performanță bună în T3 2023, unde numărul utilizatorilor de servicii fixe, internet și telefonie mobilă a crescut cu 33% față de aceeași perioadă a anului precedent, la 6,1 milioane RGU. Numărul de utilizatori de telefonie mobilă a crescut cu 24%, până la 4,5 milioane de RGU, în timp ce numărul utilizatorilor de servicii de internet fix a crescut cu 66%, până la 1,2 milioane.
În Italia, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut cu 14%, ajungând la 409.000 RGU la finalul T3 2023.
Inițiativele strategice din Portugalia și Belgia ale Grupului au creat terenul pentru extinderea viitoare a Digi în aceste două piețe. În Portugalia, entitatea locală se pregătește la nivel organizațional pentru a demara furnizarea de servicii comerciale în 2024. Pregătirile sunt susținute de un parteneriat pe termen lung încheiat de Digi cu Cellnex, un jucător cheie în sectorul infrastructurii de telecomunicații din această țară.
În Belgia, asocierea dintre Digi Communications Belgium N.V. și InSky N.V., a stabilit baza pentru operațiunile viitoare prin semnarea, în august 2023, a unei serii de contracte de tip en-gros cu Proximus Plc, principalul jucător în domeniul telecomunicațiilor din Belgia. Aceste acorduri vor completa pachetul de spectru mobil care a fost câștigat în iunie 2022 de joint venture.
Indicatori comerciali în funcție de țară (RGU, sute de mii) |
T3 23 |
T3 22 |
Variație (%) |
România |
16.653 |
15.106 |
10,2% |
Televiziune cu plată |
5.640 |
5.360 |
5,2% |
Servicii de mobil |
5.625 |
4.715 |
19,3% |
Servicii internet fix |
4.487 |
4.083 |
9,9% |
Servicii de telefonie fixă |
901 |
948 |
-5,0% |
Spania |
6.113 |
4.609 |
32,6% |
Servicii de mobil |
4.469 |
3.614 |
23,7% |
Servicii de internet fix |
1.242 |
746 |
66,5% |
Servicii de telefonie fixă |
402 |
249 |
61,4% |
Italia |
409 |
359 |
13,9% |
Servicii de mobil |
409 |
359 |
13,9% |
TOTAL |
23.175 |
20.074 |
15,4% |
Raportul financiar la 30 septembrie 2023 al Digi Communications este disponibil aici.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1538 / 16904 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...