ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

EY FutureConsumer.Now: Companiile orientate către consumatori riscă să-și piardă relevanța în lipsa unor planuri îndrăznețe de transformare

11 Ianuarie 2019   |   BizLawyer

► Companiile trebuie să treacă de la protejarea modelului tradițional la construirea viitorului lor business ► Consumatorii îşi doresc experiențe extrem de personalizate, în timp real

 
 
Companiile orientate spre consumatori trebuie să-și schimbe modul în care își transformă afacerile și să facă pași îndrăzneți pentru a rămâne relevante pentru consumatorii care utilizează date și tehnologii inteligente, conform cercetării EY FutureConsumer.Now, care a identificat cinci imperative de afaceri pentru companiile orientate către consumatori, pe care să le aplice acum.

“Puțini sunt cei care pot anticipa modul în care va acționa viitorul client, un lucru însă este sigur pentru organizațiile care se confruntă cu noul tip de consumatorii: a nu adopta nicio schimbare nu este o opțiune, este o cale directă spre dispariție. Liderii de astăzi modelează comportamentul clienților, încercând să-i integreze tot mai mult în propriul lor ecosistem, bazâdu-se în primul rând pe o calitate superioară a serviciilor și pe utilizarea inteligentă a datelor", declară Cristian Cârstoiu, Partener, Departamentul de Asistență în Afaceri, EY România.


Spre exemplu, Walmart - cel mai mare retailer „brick & mortar” a fost și cel mai îndrăzneț în a-și diversifica modelul de afaceri și a se adapta noilor trend-uri. La evenimentul Walmart Associate and Shareholders Meeting din iunie 2018, CEO-ul Doug Millon s-a referit la organizația pe care o conduce ca fiind o „companie de tehnologie”, deloc surprinzător până la urmă, dacă ne uităm la succesul înregistrat de inițiativele de comerț electronic și de îmbunătățirea experienței clientului.

Imperativele FutureConsumer.Now sunt rezultatul unei activități de cercetare calitativă de peste un an, cu peste 200 de lideri de afaceri, futurologi și profesioniști din diferite domenii, pentru a crea o imagine completă asupra felului în care ar putea arăta viitorul consumator și ce va însemna aceasta pentru companiile de astăzi.

Cinci imperative de business și recomandări EY pentru companiile orientate spre consumatori:

1.    Exploatarea fiecărei oportunități
Firmele agile care intră pe piață utilizează tehnologia și identifică noi trasee de poziționare pe piață concurând modelele de afaceri existente, în timp ce majoritatea companiilor cu tradiție încearcă să-și protejeze moștenirea prin dezvoltarea afacerii și urmărirea unor îmbunătățiri graduale. Pentru a rămâne competitive, companiile vor fi nevoite să răspundă la trei cerințe: să maximizeze beneficiile în scădere ale modelelor de afaceri existente pentru a-și susține transformarea; să construiască pe capacitățile actuale într-un mod care să conducă la dezvoltarea de noi modele de afaceri și să creeze noi capacități care să permită valorificarea noilor oportunități.

Câteva exemple de companii care au adoptat această direcție pot fi observate pe piața din China, unde jucători precum AliBaba sau Baidu au început prin a imita modele de business ale unor companii deja consacrate (Amazon sau Google), dar au ales să se diversifice cu servicii sau modele de business inovatoare (gen marketplace sau cross-offers cu industria financiară, telecom sau de utilități), atrăgând astfel un segment de clienți intangibil până atunci.

2.    Alegerea “tribului”
Companiile care se ghidează după valorile și preocupările grupurilor lor țintă, care contează cel mai mult pentru business-ul lor și pentru „tribul” lor, vor obține avantaj competitiv. Prin poziționarea diferită și integrarea misiunii pe care și-o asumă în fiecare aspect al organizației lor, companiile pot dezvolta legături profunde, durabile și profitabile cu consumatorii, comunitatea de profesioniști pe care o vizează și cu alte părți interesate.

Metodologia Design Thinking și tehnici precum Customer Experience Management, de exemplu, au fost introduse de la bun început în strategiile firmelor de succes, cu un focus maniacal asupra experienței clienților actuali și țintă.

3.    Câștigarea fiecărui micro-moment
Consumatorii orientați către tehnologie vor achiziționa din ce în ce mai multe bunuri, servicii și experiențe în „micro-momente”, fără vreo preferință pentru vreo platformă pe care o folosesc. Companiile vor trebui să personalizeze și să adapteze oferta de produse pe care o pun la dispoziția clienților, alături de prețul și momentul în care o oferă, deoarece consumatorii iau deciziile de cumpărare în câteva secunde, indiferent de marcă.

4.    Furnizarea unor rezultate măsurabile

Pe măsură ce tehnologia oferă consumatorului mai multe informații despre achiziții decât oricând, promisiunile generalizate ale mărcilor vor deveni redundante deoarece consumatorii cer mai multe rezultate măsurabile și personalizate care depășesc avantajele cheie ale produsului sau serviciului. Consumatorii inteligenți ai viitorului vor avea o transparență totală cu privire la consecințele cuantificabile ale fiecărei opțiuni de cumpărare și de consum pe care o fac. În acest context, companiile pot să arate, în mod transparent, avantajul pozitiv al produsului sau al serviciului lor, pentru a atrage o mai mare parte dintre consumatorii vizați.

5.    Stăpânirea ecosistemului
Noile tehnologii și modele de afaceri perturbă lanțurile valorice tradiționale, iar companiile de succes orientate spre consumatori vor profita de noile oportunități stabilind unde și cum pot aduce mai multă valoare. Prin urmare, companiile vor trebui să definescă ce tip de ecosistem axat pe consumatori doresc să creeze și să decidă unde doresc să opereze în acest ecosistem.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 33 / 9459
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Popovici Nițu Stoica & Asociații recrutează
Avocații NNDKP prevăd un nivel ridicat al tranzacțiilor de M&A în domeniul Healthcare & Pharma și în 2019. Ana-Maria Baciu, Partener: Schimbările inevitabile în domeniu și dinamica problemelor cu care se confruntă industria în prezent vor aduce încă un an de creștere pentru această practică
Dentons – prima firmă de avocatură semnatară a Cartei Diversității în România
Promovare internă în practica de Protecție a datelor cu caracter personal, la Voicu & Filipescu. Andreea Botez devine Avocat senior
Cum văd avocații de business din provincie noul an. Mihai Bejenaru-Dragoș (Bejenaru&Partners, Cluj): Domeniul imobiliar va înregistra o scădere a numărului de tranzacții. Provocarea anului 2019, dată de cazurile de fiscalitate
Thomson Reuters Legal Advisers - Full Year 2018 | Cele mai active firme de avocați implicate în fuziuni și achiziții, anul trecut. Ce giganți cu prezență la București au intrat în Top 25 global, european și regional
„The Lawyer European Awards 2019”: 4 firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: Eastern Europe and the Balkans” | PNSA, singura firmă domestica din lista scurtă a premianților. ZRP concurează la titlul „European litigation team of the year”
Clifford Chance Badea atrage un nou avocat senior în practica de M&A Real Estate
Topul problemelor din industria Pharma, creionat de avocații D&B David și Baias. Proiectele uneia dintre cele mai performante echipe de pe piața locală
ELLINT, alianța internațională a firmelor de avocați specializate în dreptul muncii, se extinde în România. Suciu | The Employment Law a intrat în rețea
Promovări în conducerea Mușat & Asociații: Paul Buta, Iulian Popescu și Răzvan Stoicescu devin Deputy Managing Partners | Partenerul Octavian Popescu se retrage
Andreea Bende, promovată în calitate de Partener în cadrul NNDKP IP
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...