ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă cere intervenţia autorităţilor pentru redresarea CFR Marfă

24 Iulie 2019   |   AGERPRES

Aceştia reclamă lipsa de reacţie a Ministerului Transporturilor şi a Ministerului Finanţelor, arătând că aceste instituţii întârzie promovarea unor măsuri concrete pentru redresarea CFR Marfă SA.

 
 
Federaţia Mecanicilor de Locomotivă din România (FML) solicită autorităţilor să elaboreze o strategie pentru redresarea operatorului naţional de transport feroviar de marfă, CFR Marfă SA.

"Vă transmitem profunda îngrijorare în legătură cu situaţia operatorului naţional feroviar de marfă - SNTFM "CFR Marfa" SA. Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă - CFR Marfă SĂ s-a înfiinţat la 01.10.1998, în temeiul HG 582/1998, ca societate comercială pe acţiuni, cu ocazia deciziei nefericite a Guvernului Stolojan de a desfiinţa Societatea Naţională a Căilor Ferate Romane - SNCFR şi de a separa instituţional activităţile de operare de marfă şi de călători de infrastructura feroviară. Deşi reglementările europene recomandau doar separarea contabilă a activităţilor de operare şi întreţinere a infrastructurii feroviare, separarea instituţională, respectiv spargerea SNCFR a fost dictată, de fapt, de apariţia anumitor grupuri de interese în domeniul feroviar. De mai bine de 20 de ani, aceste grupuri de interese dictează politica Ministerului Transporturilor în materie de cale ferată şi numesc directorii societăţilor de stat desprinse din fostul SNCFR. La rândul lor, directorii astfel numiţi lucrează în strânsă legătură cu grupurile de interese care i-au susţinut, subminând activitatea societăţilor de stat (CFR Marfă, CFR Călători) spre avantajul unor societăţi private, mergându-se până la scheme de căpuşare a societăţilor de stat. Acest tip de (dez) organizare a dus la distrugerea întregului sistem feroviar, de altfel singurul model de acest tip din UE, majoritatea statelor optând în continuare pe o organizare de tip holding, vezi Germania, Austria, Spania, Franţa, Polonia, etc., organizare care asigură o cale ferată performantă, sigură şi civilizată", se arată într-o scrisoare deschisă transmisă de FML premierului Viorica Dăncilă, ministrului Finanţelor, Eugen Teodorovici, şi ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc.

 
Aceştia reclamă lipsa de reacţie a Ministerului Transporturilor şi a Ministerului Finanţelor, arătând că aceste instituţii întârzie promovarea unor măsuri concrete pentru redresarea CFR Marfă SA.

"În condiţiile în care CFR Marfă desfăşoară activităţi de interes public naţional în scopul realizării transportului feroviar public de marfă şi al satisfacerii nevoilor de apărare ale ţării, suntem îngrijoraţi de impasivitatea Guvernului României, respectiv a Ministerului Transporturilor şi Ministerului Finanţelor Publice, instituţii care întârzie în promovarea unor măsuri concrete de dezvoltare şi redresare a acestei societăţi de interes strategic pentru statul român. De asemenea, suntem îngrijoraţi de faptul că persoana care a semnat plângerea cu privire la aşa zisul 'ajutor de stat ilegal' de care ar fi beneficiat operatorul de transport feroviar de marfă - CFR Marfă din partea statului român, plângere înaintată către UE, respectiv către D.G. Competition, după doi ani de la aceasta (martie 2019), este numită în funcţia de director general la CFR Călători. Este, probabil, recompensa pentru faptele sale şi, posibil, cu scopul de a duce în derizoriu şi această societate feroviară - CFR Călători SA", se precizează în comunicatul FML.

Mecanicii de locomotivă acuză şi faptul că autorităţile ar fi dorit să dea cadou compania unor aşa-numiţi "investitori strategici".

"Mai mult, pe timpul Guvernului Ponta, ministrul Relu Fenechiu a încercat 'vânzarea' companiei CFR Marfă. În acest scop, compania a fost reorganizată iar datoriile au fost, în consecinţă, şterse, CFR Marfă urmând a deveni un cadou care se dorea a fi făcut unor 'investitori strategici' autohtoni contra unei sume derizorii. După ce toată afacerea cu privatizarea a eşuat datorită impotenţei financiare a 'cumpărătorilor', au apărut tot felul de reclamaţii de la aceeaşi 'investitori strategici' cum că CFR Marfă ar fi beneficiat de un ajutor de stat. De asemenea, au rămas fără ecou demersurile făcute pentru redresarea financiară a operatorilor de transport feroviar, respectiv recuperarea supraaccizei la combustibilul folosit pentru transport, precum şi micşorarea tarifului de utilizare a infrastructurii (TUI), nivelul acestuia fiind, la ora actuală, cel mai mare din toată Europa. Federaţia Mecanicilor de Locomotivă a solicitat şi recuperarea datoriilor la CFR Marfă, făcute de o serie de societăţi la care statul este acţionar majoritar şi pentru care CFR Marfă a prestat servicii de transport, în valoare de circa 350 de milioane de lei, dar nici acest lucru nu a fost realizat", notează FML în comunicat.

În acest context, reprezentanţii FML atrag atenţia că 7000 de salariaţi ai CFR Marfă, împreună cu familiile lor, depind de redresarea companiei şi solicită de urgenţă o întâlnire cu prim-ministrul, cu ministrul Finanţelor şi cu ministrul Transporturilor, pentru detalierea acestor probleme şi pentru găsirea celor mai bune soluţii pentru reabilitarea sistemului feroviar în general.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16098 / 16953
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Alătură-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2024 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Răzvan Dincă & Asociaţii sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
WH Partners, o firmă de avocatură din Malta, deschide primul birou din România în parteneriat cu Simion & Partners | James Scicluna, Co-fondator și Managing Partner WH Partners: „Lansarea WH Simion & Partners în București ne întărește angajamentul de a ne dezvolta firma mai departe de Malta într-un mod de care să beneficieze strategic clienții noștri. Abilitățile tranzacționale ale Cosminei Simion și experiența pe care aceasta și echipa ei o aduc în tehnologie, digital, media și divertisment completează perfect serviciile noastre”
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Diana Latiș, 86 de puncte, printre primii intrați în anul 2023: ”La această facultate, cantitatea de informație care trebuie asimilată în timpul scurt al unui semestru este enormă, explicațiile nu sunt întotdeauna pe înțelesul nostru. Seminarele sunt cele care mai salvează cât de cât situația, în cadrul acestora putând discuta mai aplicat teoria predată la cursuri. Practica ne-ar fi cea mai utilă”
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Eurohold şi EIG au deschis oficial o procedură de arbitraj împotriva Guvernului României, cu miza de 500 mil. €. Avocații României se vor înfrunta cu Pinsent Masons şi Djingov, Gouginski, Kyutchukov & Velichkov
Alpiq a obținut anularea integrală a unei decizii fiscale cu obligații de plată de cca. 158 mil. €. Sebastian Guțiu, Manging Partner Schoenherr: ”Această victorie majoră confirmă faptul că utilizăm abordarea corectă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Daniela Bulacu, Head of Legal - Ringier România: “Viitorul este cel al dialogului la nivel de comunicate, fără implicarea orgoliilor personale. Cred că sunt necesare mai multe întâlniri profesionale unde putem să schimbăm opinii, să învățăm unii de la alții”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Mușat & Asociații câștigă prestigiosul premiu “Romania Firm of the Year” la LMG Life Sciences Awards EMEA 2024 în Londra | Paul George Buta, Managing Partner: “O recunoaștere internațională a eforturilor întregii firme în mandate extrem de sofisticate din domeniul life sciences, care au implicat un număr semnificativ de avocați”
LMG Life Sciences EMEA Awards 2024 | Adrian CHIRVASE, Partner în cadrul POPESCU & ASOCIAȚII, desemnat Avocatul Anului în White Collar Crime: ”Apreciez recunoașterea obținută și rămân implicat să susțin, la cele mai înalte standarde de excelență juridică, toate mandatele care ne sunt încredințate”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...