ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

HPDI: Doar 22% dintre companiile din România investesc în traininguri de gestionare a sindromului burnout

28 Ianuarie 2020   |   BizLawyer

Din punct de vedere al repartizării pe vârste, cele mai expuse sunt persoanele din generația Y (25 – 34 ani), milenialii, care își autoimpun un ritm foarte alert, considerând că viața lor are sens doar dacă este ocupată, dar și generația X (35 – 49 ani), unde survine supraresponsabilizarea, odată cu apariția copiilor, a ratelor și a diverselor probleme de sănătate etc.

 
 
HPDI (Human Performance Development International) apreciază că aproximativ 22% dintre marile companii din România alocă bugete pentru finanțarea unor programe de gestionare a sindromului burnout, care a surclasat stresul în topul celor mai frecvente afecțiuni ale angajaților, potrivit specialiștilor în resurse umane.

Sindromul burnout, sau epuizarea profesională, este o dificultate cu care se confruntă actualmente circa 8% dintre angajații români, dar procentul persoanelor care se află în pragul burnout-ului se situează în jurul a 25%, conform estimărilor HPDI.

“Burnout-ul a devenit o afecțiune tot mai întâlnită în rândul românilor și este de mai mulți ani o îngrijorare majoră și la nivel internațional. Productivitatea unui angajat aflat în sindrom burnout scade cu peste 80%, iar în prezent chiar dacă preocuparea a crescut, companiile nu conștientizează exact cât de periculoasă este această afecțiune. Granița dintre o ușoară supraîncărcare și epuizare psihică și fizică poate fi trecută foarte ușor! Printre domeniile care aduc cei mai mulți oameni în zona de burnout se află industria bancară și producția, unde se pune o mare presiune pe atingerea unor cifre și pe evoluția continuă. În general, perioadele cele mai solicitante pentru o organizație sunt cele de creștere economică, astfel că odată cu dezvoltarea economică mai consistentă a României, au început și programele de gestionare a burnout-ului”, a declarat Petru Păcuraru, fondator al HPDI.


Din punct de vedere al repartizării pe vârste, cele mai expuse sunt persoanele din generația Y (25 – 34 ani), milenialii, care își autoimpun un ritm foarte alert, considerând că viața lor are sens doar dacă este ocupată, dar și generația X (35 – 49 ani), unde survine supraresponsabilizarea, odată cu apariția copiilor, a ratelor și a diverselor probleme de sănătate etc. Funcțiile executive care raportează internațional, precum și middle management-ul sunt cele mai afectate de presiune și stres.

Senzația de oboseală cronică, sau burnout-ul, se manifestă prin epuizare emoțională, fizică și psihică și are ca simptome problemele de sănătate, dificultățile cognitive, ștergerea granițelor dintre viața profesională și cea personală, negativismul, pierderea motivației, lipsa auto-controlului.

“Cel mai bine este ca organizația să nu ajungă în zona de burnout a angajaților, iar acest lucru se poate realiza printr-un management corect asigurat de liderii companiei, relații sănătoase între angajați, precum și curajul de a aborda problemele inerente. Totuși, atunci când ne confruntăm cu situații îndelungate de stres și când intervine burnout-ul, este necesar să se investească în traininguri specializate. Primul astfel de program al HPDI, Stress Fighters, a fost implementat în 2014, iar în mai 2019 am relansat varianta îmbunătățită a acestuia. Ne adresăm tuturor celor care sunt expuși în mod constant unor situații stresante, care simt că fiecare zi este una proastă și că orice ar face, nu reușesc să dea un sens acțiunilor repetitive pe care le execută zilnic. În 2019, am avut peste 500 de cursanți în cadrul trainingurilor de prevenție a burnout-ului și momentan estimăm că în 2020 situația va fi similară ”, a adăugat Petru Păcuraru.

Programul de prevenire și gestionare a sindromului burnout, relansat de HPDI în 2019, le oferă participanților instrumentele necesare pentru a putea să își desfășoare activitatea zilnică fără să ajungă în stadiul de burnout, să înlăture situațiile stresante din viața lor sau să gestioneze și să iasă din starea de burnout, dacă aceasta s-a instalat deja. Obiectivele acestui training sunt înțelegerea conceptelor de stres și burnout, diferențierea factorilor de stres care pot fi controlați de angajat față de cei care nu depind de acesta, dobândirea tehnicilor de prevenție a burnout-ului, auto-evaluarea nivelului de stres și construirea unui plan pentru reducerea stresului și evitarea burnout-ului.

“Pentru un angajator este important să identifice momentele în care organizația este supusă la o presiune mai mare decât în mod normal și să apeleze periodic la traininguri menite să ajute la conștientizare și la găsirea unor instrumente pentru a ieși din zona de supraîncărcare. Creșterea nivelului de stres, care duce vertiginos către burnout, este una dintre cauzele principalele de renunțare la un loc de muncă”, a conchis fondatorul HPDI.

Din estimările companiei, la nivelul pieței locale costurile pentru acest tip de traininguri variază între 1000 și 5000 euro pe zi, în funcție de numărul de participanți, speakeri sau metodele aplicate.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18829 / 20438
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...