ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa de medicamente fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale de îngrijire, în creştere cu 14,4% în 2018

18 Februarie 2019   |   M. T.

La nivelul întregului an, cele mai căutate produse au fost cele din categoria "Răceală, gripă şi alergii", cu vânzări de 791,5 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 22,3%.

 
 
Piaţa de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a înregistrat o creştere de 14,4% în 2018, comparativ cu anul anterior, informează luni Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI).

Valoarea totală a acestui segment de piaţă a fost de 3,552 miliarde de lei, în 2018, de la 3,104 miliarde de lei, înregistrat la nivelul anului 2017.

În ceea ce priveşte ultimul trimestru al anului trecut valoarea totală a segmentului de piaţă OTC a fost de 1,023 miliarde de lei, o creştere de aproximativ 19,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când înregistra 858 milioane de lei.


În ultimul trimestru din 2018, cea mai mare creştere a fost înregistrată de categoria "Răceală, gripă şi alergii", respectiv de 28,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2017, şi de 105,7% faţă de trimestrul precedent, în contextul valului de viroze şi al epidemiei de gripă de la finalul anului 2018.

În ceea ce priveşte clasamentul creşterilor înregistrate la nivelul categoriilor de produse faţă de trimestrul anterior, următoarele poziţii sunt ocupate de categoria de vitamine, minerale şi suplimente, cu un procent de 17,5%, apoi categoria de produse analgezice, cu o creştere de 12,2%, categoria produselor cu indicaţie în afecţiuni gastrointestinale (+8,3%) şi categoria Lifestyle OTC (+5,6%).

Categoria de produse dermatologice a scăzut faţă de trimestrul anterior, cu 26,7%, înregistrând însă un trend ascendent la nivelul întregului an, aceasta fiind una dintre categoriile de produse a căror evoluţie este puternic influenţată de sezonalitate.

Cu toate acestea, la nivel de volum de vânzări şi cotă de piaţă, clasamentul categoriilor de produse arată uşor diferit, pe primul loc la nivel de T4 2018 aflându-se categoria "Răceală, gripă şi alergii", cu vânzări de 270,9 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 26,5%. Aceasta este urmată de categoria Lifestyle OTC, cu vânzări de 205,3 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 20,1%.

Categoria de produse dermatologice este singura care a înregistrat scăderi faţă de trimestrul anterior, de la 84,1 milioane de lei în vânzări şi o cotă de piaţă de 10,1% în T3 2018, la vânzări de 66,4 milioane de lei şi 6,5% cotă de piaţă, în T4 2018.

La nivelul întregului an, cele mai căutate produse au fost cele din categoria "Răceală, gripă şi alergii", cu vânzări de 791,5 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 22,3%, urmate de cele din categoria Lifestyle OTC, cu vânzări de 764,2 milioane de lei şi cotă de piaţă de 21,5%, categoria de produse cu indicaţie în afecţiunile gastrointestinale, care a înregistrat vânzări de 690,5 milioane de lei şi cotă de piaţă de 19,4%.

La diferenţe mai mari, urmează categoriile de analgezice, cu 479,1 milioane de lei, respectiv categoria de vitamine, minerale şi suplimente, cu 437 milioane de lei. Categoria de produse dermatologice ocupă ultima poziţie în clasamentul pe anul 2018, cu vânzări totale de 273,6 milioane de lei.

RASCI este afiliată la AESGP (Association of the European Self-Medication Industry), organizaţie europeană non-profit care este vocea sectorului de îngrijire personală în Europa şi care reuneşte mai mult de 2.000 de companii şi asociaţii profesionale.

Asociaţia susţine administrarea responsabilă şi avizată prin informarea corectă şi educarea consumatorilor şi pacienţilor din România, iar cea mai notabilă iniţiativă RASCI, în acest sens, este campania "Despre sănătate, cu responsabilitate', un demers educaţional asumat pe termen lung, derulat încă de la finalul anului 2017.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16655 / 16836
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Deloitte România a asistat Grupul PIB în achiziția care marchează intrarea sa pe piața din România, preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig. Tranzacția a fost finalizată recent
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...