ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Plafonul de garantare pentru finanţarea IMM-urilor ar putea fi majorat la 15 miliarde de lei, la nevoie

20 Martie 2020   |   AGERPRES

"Am împrumutat bani la timp, iar azi putem plăti şi pensii şi salarii şi ajutoare de stat şi ajutoare de şomaj şi să avem linii de creditare pentru companiile din România", a menţionat ministrul Finanţelor, Florin Cîţu.

 
 
Autorităţile sunt pregătite să majoreze la 15 miliarde de lei plafonul de garantare pentru finanţarea IMM-urilor dacă va fi nevoie, a scris vineri pe Facebook, ministrul Finanţelor, Florin Cîţu.

"IMM-urile care vor să acceseze liniile de credit pentru investiţii şi capital de lucru, din pachetul pentru IMM aprobat în şedinţă de guvern, nu au nevoie de certificat de stare de urgenţă! Suntem pregătiţi să creştem plafonul de garantare la 15 miliarde de lei la rectificarea bugetară, dacă este nevoie", precizează Florin Cîţu.

Pe de altă parte, într-un mesaj video, şeful de la Finanţe afirmă că strategia prudenţială aprobată la începutul anului, de finanţare a României, a fost una corectă.

"Am împrumutat bani la timp, iar azi putem plăti şi pensii şi salarii şi ajutoare de stat şi ajutoare de şomaj şi să avem linii de creditare pentru companiile din România", menţionează Cîţu.

Potrivit acestuia, în sectorul privat sunt scheme de ajutor pentru toţi angajaţii şi linii de creditare pentru toate companiile din România.

"Pentru cei din sectorul public plătim toate salariile la timp pentru toţi angajaţii. Plătim toate pensiile la timp pentru toţi pensionarii. Nu lăsăm pe nimeni în urmă, nu ne oprim aici şi venim cu mai multe măsuri care să îi ajute pe români", a afirmat ministrul Finanţelor.

Guvernul a aprobat, miercuri, mai multe măsuri fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei şi companiilor afectate de epidemia de coronavirus. Astfel, Executivul a decis să majoreze plafonul de garantare a creditelor pentru IMM-uri cu 5 miliarde de lei.

Ministerul Finanţelor Publice va implementa un program multianual de sprijinire a IMM-urilor, prin garantarea unor credite, subvenţionarea dobânzilor pentru aceste finanţări, facilităţi pentru societăţile care întâmpină dificultăţi financiare, prorogarea termenelor de depunere a cererilor de restructurare a obligaţiilor bugetare şi a termenelor de plată a impozitelor locale datorate de populaţie.

Totodată, Fiscul va suspenda popririle pentru populaţie, iar IMM-urile care obţin certificat de situaţie de urgenţă vor putea amâna plata utilităţilor şi a chiriilor.

Potrivit actului normativ aprobat de Guvern, Ministerul Finanţelor va garanta până la 80% din valoarea finanţărilor acordate IMM-urilor. Valoarea maximă a creditelor/liniilor de credit pentru finanţarea capitalului de lucru acordate unui beneficiar nu poate depăşi media cheltuielilor aferente capitalului de lucru din ultimii doi ani fiscali, în limita a 5 milioane lei. Pentru creditele de investiţii, valoarea maximă a finanţării este de 10 milioane de lei.

Totodată, valoarea maximă cumulată a finanţărilor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar în cadrul acestei facilităţi este de 10 milioane de lei.

Pentru microîntreprinderi sau întreprinderi mici, statul va acorda garanţii pentru credite/linii de credit pentru finanţarea capitalului de lucru, exclusiv dobânzile, comisioanele şi speze bancare aferente creditului garantat de stat în procent de maximum 90%. Valoarea maximă a finanţărilor va fi de 500.000 lei pentru microîntreprinderi şi de 1 milion de lei pentru întreprinderile mici.

Valoarea maximă a fiecărei finanţări acordate unui beneficiar nu poate depăşi media cheltuielilor aferente capitalului de lucru din ultimii doi ani fiscali, în limita pragurile prevăzute anterior.

Ministerul Finanţelor Publice va subvenţiona 100% din dobânzile pentru creditele ce urmează a fi garantate, atât pentru microîntreprinderi, cât şi pentru întreprinderi mici şi mijlocii. Dobânda va fi subvenţionată de la momentul acordării creditului până la data de 31 martie 2021.

Perioada de garantare a creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru va fi de 36 de luni cu posibilitatea prelungirii cu 36 de luni. Pentru creditele de investiţii a fost menţinută perioada de 120 de luni.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14904 / 16760
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...