ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Proiectul prin care se vor identifica barierele administrative în calea iniţiativei economice private - lansat la Guvern

28 Ianuarie 2020   |   AGERPRES

Premierul Ludovic Orban a arătat că trebuie restructurate instituţiile de control, dar şi "filozofia controlului", pentru că sunt consumaţi foarte mulţi bani, timp şi energie de către întreprinzători tocmai pentru a răspunde diferitelor controale venite din instituţiile publice.

 
 
Proiectul prin care urmează să se identifice bariere administrative în calea iniţiativei economice private, ''Comprehensive redesign of the licensing system in Romania'', realizat de Consiliul Concurenţei în colaborare cu Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, a fost lansat marţi, la Palatul Victoria.

La această lansare a participat şi premierul Ludovic Orban, care a spus că de foarte multe ori mediul de afaceri a fost tratat "de pe poziţii de forţă" prin reglementările adoptate.

"Acest proiect este în favoarea dezvoltării, un proiect prin care să se identifice bariere administrative în calea iniţiativei economice private, bariere care pot să izvorască din reglementări sau din obişnuinţe, cutume, care există în interiorul entităţilor publice. (...) Moştenim o situaţie care trebuie schimbată în bine, în care mediul de afaceri a fost tratat de multe ori de pe poziţii de forţă prin reglementările care au fost adoptate fără niciun fel de consultare, fără niciun fel de timp necesar pentru a permite companiilor să se adapteze la aceste reglementări, reglementări care de multe ori au creat perturbări majore în diferite domenii de activitate şi au afectat negativ foarte multe afaceri în România", a declarat premierul.


El a menţionat că în prezent durează mai puţin înregistrarea firmelor la Registrul Comerţului, dar societăţile care merg să obţină certificat de plătitor de TVA nu au nicio garanţie că îl primesc şi nu ştiu ce trebuie să facă pentru a îndeplini condiţiile pentru a primi acest certificat.

"Problema cea mai mare pe care o avem este clar legată de numărul prea mare de avize, licenţe, autorizaţii şi alte categorii de permise acordate de administraţie. Pe de o parte e numărul foarte mare, pe de altă parte faptul că nu există nicio reglementare internă în instituţiile care eliberează aceste autorizaţii privitor la viteza de obţinere a acestora, adică suntem la bunul plan şi la cheremul unor conducători de instituţii sau unor funcţionari care se mişcă cu încetinitorul. (...) Sunt convins că acest proiect va identifica, practic, pe toate filierele, interacţiunile între mediul de afaceri şi instituţii publice. Toate aceste proceduri trebuie analizate şi văzut care sunt necesare, iar cele care nu sunt necesare trebuie eliminate. Cele care sunt necesare trebuie să se deruleze în nişte termene rezonabile şi care să permită întreprinzătorului, dacă nu i se rezolvă problema în termenul solicitat, să poată să meargă în continuare înainte, considerându-se că de fapt i-a fost aprobată cererea", a menţionat premierul.

Orban a mai spus că trebuie restructurate instituţiile de control, dar şi "filozofia controlului", pentru că sunt consumaţi foarte mulţi bani, timp şi energie de către întreprinzători tocmai pentru a răspunde diferitelor controale venite din instituţiile publice.

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat la rândul său că proiectul poate să aducă beneficii economiei româneşti şi se încadrează în intenţiile Guvernului. El a menţionat că proiectul este primul finanţat de DigiReform şi al doilea pe care Consiliul Concurenţei îl organizează cu OECD.

"Primul proiect nu a cuprins toată economia, s-a uitat pe câteva sectoare, trei sectoare selectate (...) pe ideea că aceste schimbări pot să genereze un impact puternic în economie Şi în acele sectoare, experţii OECD, împreună cu experţii noştri şi cu cei din ministere, au încercat să identifice obstacolele care împiedică buna funcţionare a pieţei. Avem avantajul, fiind al doilea proiect, că putem să învăţăm din lucrurile care au mers bine şi lucrurile care au mers mai puţin bine. În primul proiect s-au identificat peste 200 de măsuri care afectau, repet, buna funcţionare a pieţei în sectoarele selectate. Sectoarele selectate erau procesarea alimentelor, transportul de mărfuri şi construcţiile (...), deci materialele de construcţii şi procedurile de licitaţii pentru construcţii", a spus preşedintele Consiliului Concurenţei.

Chiriţoiu a precizat că, de la finalizarea proiectului, în 2016, s-a reuşit implementarea unei treimi din cele peste 200 de măsuri, adăugând că una dintre cele mai vizibile a fost crearea Consiliului de Supraveghere Navală, la recomandarea OECD.

"Deci, cam o treime le-am implementat, o treime sunt teoretic în curs de implementare şi am discutat, deja, cu domnul prim-ministru că vom veni cu un memorandum în Guvern prin care să explicăm care este stadiul acestor măsuri şi ce se poate face în perioada imediat următoare şi o treime sunt contestate de ministere", a explicat preşedintele Consiliului Concurenţei.

Chiriţoiu a subliniat că este o formulă prin care pot fi generate câştiguri mari pentru economia românească.

"OECD a estimat că primul proiect implementat complet ar genera beneficii de peste 400 de milioane de euro pe an", a mai spus şeful Consiliului Concurenţei.

Proiectul "Comprehensive redesign of the licensing system in Romania" este realizat de Consiliul Concurenţei în colaborare cu Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15016 / 16628
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...