PwC: 82% dintre respondenţi au debite restante la buget şi pot aplica pentru amnistia fiscală (sondaj)
26 Mai 2020 BizLawyer
Se preconizează că vor beneficia de anularea accesoriilor în principal cei care vor depune cererea de anulare până la 15 decembrie 2020 şi vor stinge atât obligaţiile fiscale principale restante la 31 martie 2020, cât şi obligaţiile fiscale principale şi accesorii cu scadenţa cuprinsă între 1 aprilie 2020 şi data depunerii cererii de anulare.
Peste 82% dintre companiile chestionate de PwC România au debite restante la buget şi pot aplica pentru amnistia fiscală reglementată de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.69/2020, arată un sondaj realizat de compania de audit şi consultanţă.
"Marea majoritate (82%) a respondenţilor la sondajul realizat de PwC România au accesorii nestinse aferente obligaţiilor bugetare principale scadente la 31 martie şi se califică să aplice pentru amnistia fiscală reglementată de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.69/2020", potrivit sondajului efectuat în cadrul unui eveniment online la care au participat 104 reprezentanţi ai unor companii.
Întrebaţi dacă au obligaţii bugetare accesorii nestinse aferente unor obligaţii bugetare principale scadente la 31 martie 2020, cei chestionaţi au răspuns astfel: 32% au astfel de obligaţii pe care le-au declarat şi încă nu le-au stins, 32% au astfel de obligaţii stabilite prin decizie de impunere comunicată până la 31 martie 2020, 18% au aceste obligaţii stabilite prin declaraţie rectificativă depusă de la 1 aprilie 2020 până în prezent şi tot 18% au obligaţii stinse până la acea dată, dar cu întârziere faţă de scadenţă.
"Marea majoritate (82%) a respondenţilor la sondajul realizat de PwC România au accesorii nestinse aferente obligaţiilor bugetare principale scadente la 31 martie şi se califică să aplice pentru amnistia fiscală reglementată de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.69/2020", potrivit sondajului efectuat în cadrul unui eveniment online la care au participat 104 reprezentanţi ai unor companii.
Întrebaţi dacă au obligaţii bugetare accesorii nestinse aferente unor obligaţii bugetare principale scadente la 31 martie 2020, cei chestionaţi au răspuns astfel: 32% au astfel de obligaţii pe care le-au declarat şi încă nu le-au stins, 32% au astfel de obligaţii stabilite prin decizie de impunere comunicată până la 31 martie 2020, 18% au aceste obligaţii stabilite prin declaraţie rectificativă depusă de la 1 aprilie 2020 până în prezent şi tot 18% au obligaţii stinse până la acea dată, dar cu întârziere faţă de scadenţă.
"Noutatea actualei amnistii fiscale este aceea că vizează, în principiu, toţi contribuabilii, persoane fizice sau juridice, precum şi accesoriile nestinse pentru toate tipurile de obligaţii fiscale şi bugetare. Sperăm că acest mecanism va genera mai multe lichidităţi companiilor aflate în dificultate şi va fi un imbold pentru a-şi relua activitatea. În acelaşi timp, trebuie să ne asigurăm că toţi contribuabilii vor avea un tratament fiscal echitabil şi, din acest motiv, există consultări cu MFP şi ANAF care lucrează în prezent la un document de clarificare a modului cum va fi pusă în practică măsura", a declarat Daniel Anghel, partener coordonator servicii fiscale şi juridice, PwC România.
În consecinţă, se preconizează că vor beneficia de anularea accesoriilor în principal cei care vor depune cererea de anulare până la 15 decembrie 2020 şi vor stinge atât obligaţiile fiscale principale restante la 31 martie 2020, cât şi obligaţiile fiscale principale şi accesorii cu scadenţa cuprinsă între 1 aprilie 2020 şi data depunerii cererii de anulare.
De asemenea, se anulează şi accesoriile aferente diferenţelor de obligaţii fiscale principale scadente la 31 martie 2020 şi care sunt impuse prin decizie de impunere comunicată urmare a unei inspecţii fiscale în derulare la data intrării în vigoare a actului normativ. Condiţia este ca aceste diferenţe să fie stinse până la termenul legal de plată, iar cererea de anulare să fie depusă în 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, precizează reprezentanţii PWC România.
"Această ordonanţă este o şansă şi pentru cei care nu au reuşit să iniţieze şi/sau finalizeze cu succes amnistia anterioară şi faţă de timpul şi energia pe care le implică a fi consumate, este preferabilă preluarea noii variante decât iniţierea unei dispute juridice, chiar dacă este una pentru o soluţie dreaptă. Experienţa vechii reglementări, însă, dovedeşte că procedura de aplicare a amnistiei, deşi pare simplă, poate genera probleme, astfel încât se poate întâmpla ca necorelări între declaraţii şi plăţi chiar în privinţa unor sume mici să compromită aplicarea sa. Din acest motiv se impune o analiză foarte atentă", a spus Dan Dascălu, Partener coordonator litigii fiscale, D&B David şi Baias.
El a precizat că un aspect important care a generat dezbateri vizează răspunsul la întrebarea ce anume are în vedere ipoteza depunerii declaraţiilor rectificative în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a OUG nr.69/2020 pentru contribuabilii care ar urma să fie supuşi după această dată unei inspecţii fiscale. "A fost exprimată recent opinia că această ipoteză ar viza orice inspecţii fiscale iniţiate după intrarea în vigoare a ordonanţei, ceea ce ar lipsi practic de orice efecte juridice declaraţiile rectificative depuse de contribuabilii la o dată când încă nu sunt supuşi unei inspecţii fiscale. De aceea, vom discuta în continuare cu autorităţile fiscale care în acest moment pregătesc un act de aplicare a ordonanţei, pentru a clarifica aceste aspecte şi a elimina riscurile unei asemenea interpretări eronate, care ar putea compromite astfel scopul ordonanţei", a explicat Dan Dascălu.
În cadrul sondajului, 53% dintre respondenţi au spus că au creanţe scadente aferente perioadei de până la 31 martie pentru care intenţionează să depună declaraţii rectificative sau declaraţii fiscale.
Totodată, 92% se aşteaptă la stabilirea unor diferenţe de obligaţii fiscale suplimentare anterioare perioadei de până la 31 martie 2020 într-o inspecţie fiscală sau de verificare a situaţiei personale. "Vedem că sunt controale în curs, inclusiv controale demarate pe perioada stării de urgenţă şi de alertă şi ne aşteptăm ca şi în perioada următoare să fie iniţiat un val intens de controale. Trebuie avut în vedere faptul că abordarea autorităţilor este diferită faţă de acum cinci ani. Din acest motiv, este importantă revizuirea perioadelor trecute, analiza schimbărilor la nivelul modelului de business - pentru că practica arată că modul de operare a companiilor s-a modificat de-a lungul timpului, inclusiv în timpul pandemiei şi aceste modificări pot atrage riscuri fiscale -, evaluarea politicilor preţurilor de transfer, etc. De asemenea, este necesară o radiografie a tratamentelor fiscale aplicate în ultimii ani şi, acolo unde este cazul, ar trebui să aibă loc corecţii şi, eventual, să fie solicitată amnistia fiscală. Astfel, poate fi diminuat riscul fiscal în cazul unei inspecţii viitoare", spune Ruxandra Târlescu, Partener servicii fiscale, PwC România.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18197 / 20439 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





