ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

PwC: 82% dintre respondenţi au debite restante la buget şi pot aplica pentru amnistia fiscală (sondaj)

26 Mai 2020   |   BizLawyer

Se preconizează că vor beneficia de anularea accesoriilor în principal cei care vor depune cererea de anulare până la 15 decembrie 2020 şi vor stinge atât obligaţiile fiscale principale restante la 31 martie 2020, cât şi obligaţiile fiscale principale şi accesorii cu scadenţa cuprinsă între 1 aprilie 2020 şi data depunerii cererii de anulare.

 
 
Peste 82% dintre companiile chestionate de PwC România au debite restante la buget şi pot aplica pentru amnistia fiscală reglementată de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.69/2020, arată un sondaj realizat de compania de audit şi consultanţă.

"Marea majoritate (82%) a respondenţilor la sondajul realizat de PwC România au accesorii nestinse aferente obligaţiilor bugetare principale scadente la 31 martie şi se califică să aplice pentru amnistia fiscală reglementată de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.69/2020", potrivit sondajului efectuat în cadrul unui eveniment online la care au participat 104 reprezentanţi ai unor companii.

Întrebaţi dacă au obligaţii bugetare accesorii nestinse aferente unor obligaţii bugetare principale scadente la 31 martie 2020, cei chestionaţi au răspuns astfel: 32% au astfel de obligaţii pe care le-au declarat şi încă nu le-au stins, 32% au astfel de obligaţii stabilite prin decizie de impunere comunicată până la 31 martie 2020, 18% au aceste obligaţii stabilite prin declaraţie rectificativă depusă de la 1 aprilie 2020 până în prezent şi tot 18% au obligaţii stinse până la acea dată, dar cu întârziere faţă de scadenţă.


"Noutatea actualei amnistii fiscale este aceea că vizează, în principiu, toţi contribuabilii, persoane fizice sau juridice, precum şi accesoriile nestinse pentru toate tipurile de obligaţii fiscale şi bugetare. Sperăm că acest mecanism va genera mai multe lichidităţi companiilor aflate în dificultate şi va fi un imbold pentru a-şi relua activitatea. În acelaşi timp, trebuie să ne asigurăm că toţi contribuabilii vor avea un tratament fiscal echitabil şi, din acest motiv, există consultări cu MFP şi ANAF care lucrează în prezent la un document de clarificare a modului cum va fi pusă în practică măsura", a declarat Daniel Anghel, partener coordonator servicii fiscale şi juridice, PwC România.

În consecinţă, se preconizează că vor beneficia de anularea accesoriilor în principal cei care vor depune cererea de anulare până la 15 decembrie 2020 şi vor stinge atât obligaţiile fiscale principale restante la 31 martie 2020, cât şi obligaţiile fiscale principale şi accesorii cu scadenţa cuprinsă între 1 aprilie 2020 şi data depunerii cererii de anulare.

De asemenea, se anulează şi accesoriile aferente diferenţelor de obligaţii fiscale principale scadente la 31 martie 2020 şi care sunt impuse prin decizie de impunere comunicată urmare a unei inspecţii fiscale în derulare la data intrării în vigoare a actului normativ. Condiţia este ca aceste diferenţe să fie stinse până la termenul legal de plată, iar cererea de anulare să fie depusă în 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, precizează reprezentanţii PWC România.

"Această ordonanţă este o şansă şi pentru cei care nu au reuşit să iniţieze şi/sau finalizeze cu succes amnistia anterioară şi faţă de timpul şi energia pe care le implică a fi consumate, este preferabilă preluarea noii variante decât iniţierea unei dispute juridice, chiar dacă este una pentru o soluţie dreaptă. Experienţa vechii reglementări, însă, dovedeşte că procedura de aplicare a amnistiei, deşi pare simplă, poate genera probleme, astfel încât se poate întâmpla ca necorelări între declaraţii şi plăţi chiar în privinţa unor sume mici să compromită aplicarea sa. Din acest motiv se impune o analiză foarte atentă", a spus Dan Dascălu, Partener coordonator litigii fiscale, D&B David şi Baias.

El a precizat că un aspect important care a generat dezbateri vizează răspunsul la întrebarea ce anume are în vedere ipoteza depunerii declaraţiilor rectificative în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a OUG nr.69/2020 pentru contribuabilii care ar urma să fie supuşi după această dată unei inspecţii fiscale. "A fost exprimată recent opinia că această ipoteză ar viza orice inspecţii fiscale iniţiate după intrarea în vigoare a ordonanţei, ceea ce ar lipsi practic de orice efecte juridice declaraţiile rectificative depuse de contribuabilii la o dată când încă nu sunt supuşi unei inspecţii fiscale. De aceea, vom discuta în continuare cu autorităţile fiscale care în acest moment pregătesc un act de aplicare a ordonanţei, pentru a clarifica aceste aspecte şi a elimina riscurile unei asemenea interpretări eronate, care ar putea compromite astfel scopul ordonanţei", a explicat Dan Dascălu.

În cadrul sondajului, 53% dintre respondenţi au spus că au creanţe scadente aferente perioadei de până la 31 martie pentru care intenţionează să depună declaraţii rectificative sau declaraţii fiscale.

Totodată, 92% se aşteaptă la stabilirea unor diferenţe de obligaţii fiscale suplimentare anterioare perioadei de până la 31 martie 2020 într-o inspecţie fiscală sau de verificare a situaţiei personale. "Vedem că sunt controale în curs, inclusiv controale demarate pe perioada stării de urgenţă şi de alertă şi ne aşteptăm ca şi în perioada următoare să fie iniţiat un val intens de controale. Trebuie avut în vedere faptul că abordarea autorităţilor este diferită faţă de acum cinci ani. Din acest motiv, este importantă revizuirea perioadelor trecute, analiza schimbărilor la nivelul modelului de business - pentru că practica arată că modul de operare a companiilor s-a modificat de-a lungul timpului, inclusiv în timpul pandemiei şi aceste modificări pot atrage riscuri fiscale -, evaluarea politicilor preţurilor de transfer, etc. De asemenea, este necesară o radiografie a tratamentelor fiscale aplicate în ultimii ani şi, acolo unde este cazul, ar trebui să aibă loc corecţii şi, eventual, să fie solicitată amnistia fiscală. Astfel, poate fi diminuat riscul fiscal în cazul unei inspecţii viitoare", spune Ruxandra Târlescu, Partener servicii fiscale, PwC România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14551 / 16793
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...