ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Radu Puiu, XTB: Evoluție surprinzătoare a pieței bunurilor de lux în 2022 – scenarii posibile în anii următori

29 Noiembrie 2022   |   BizLawyer

Consumatorii din generația Z încep să cumpere articole de lux cu aproximativ 3 până la 5 ani mai devreme decât cei din Generația Y (la 15 ani, față de 18-20), iar generația Alpha este prognozată să se comporte într-un mod similar.

 
 
„Piața globală a bunurilor de lux a continuat să avanseze în cursul anului 2022, în pofida condițiilor economice și de consum extrem de incerte. Tinerii au impulsionat vânzările în acest domeniu, care au crescut cu circa 21% față de anul precedent și se estimează un trend ascendent și în următorii zece ani”, arată Radu Puiu, Financial Analyst în cadrul casei de brokeraj pe burse internaționale XTB România.

Bunurile de lux, favoritele tinerilor

O analiză despre starea sectorului de lux realizată de Bain & Company și Altagamma estimează că industria globală a bunurilor de lux va atinge o valoare de piață de aproximativ 1.400 miliarde de euro în venituri din vânzări în acest an, în creștere cu 21% față de 2021.


Indiferent de provocările economice actuale, piața de lux a continuat să aibă performanțe puternice pe tot parcursul acestui an, până în prezent, înregistrând  câștiguri pentru branduri la nivel general și o creștere pozitivă pentru aproximativ 95% dintre mărci.

În mod convențional, se credea că mărcile de lux și clientela lor bogată sunt în mare măsură indiferente față de recesiuni economice, datorită averii personale mai mari a clienților și, prin urmare, creării unui model de afaceri solid pentru mărci.

De asemenea, Generația Y (născuți între 1981-1995) și Generația Z (născuți între 1996-2010) au fost responsabile pentru întreaga creștere a pieței în 2022.

În următorii ani, cheltuielile generației Z și Generației Alpha (născuți între 2010-2024) vor crește de trei ori mai repede decât pentru alte generații până în 2030, reprezentând o treime din piață.

Acest lucru este, parțial, determinat de o afinitate mai precoce față de lux.

Consumatorii din generația Z încep să cumpere articole de lux cu aproximativ 3 până la 5 ani mai devreme decât cei din Generația Y (la 15 ani, față de 18-20), iar generația Alpha este prognozată să se comporte într-un mod similar.

Piețele din SUA și Europa au dat dovadă de putere, dar există și piețe noi care prezintă potențial, cum ar fi Asia de Sud-Est și Coreea de Sud.

India și țările emergente din Asia de Sud-Est și Africa au un potențial semnificativ, dar trebuie să-și îmbunătățească infrastructura.

China rămâne un jucător crucial pentru piața de lux, dar este încă sub nivelurile din 2021, din cauza restricțiilor în curs, și este așteptată să revină la nivelurile de anul trecut între prima și a doua jumătate a anului 2023.

Baza de consumatori a pieței de lux se extinde, cu aproximativ 400 de milioane de consumatori în 2022, estimându-se să se extindă la 500 de milioane până în 2030.

Top 5 companii din sectorul bunurilor de lux

Primele cinci companii de pe piața globală a bunurilor de lux după vânzări sunt LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), Richemont (Cartier, Montblanc), Nike (Nike, Inc.), PPR (Prada Group) și Burberry Group plc (Burberry Ltd. ), însumând 49% din vânzările globale în 2021.

Acțiuni din sectorul de lux precum LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton), Restoration Hardware sau Ferrari au depășit performanța indicelui american S&P 500 în ultimii ani și au beneficiat de o piață în creștere, o economie globală în expansiune și creșterea veniturilor în rândul consumatorilor din clasa superioară care au profitat de boom-ul piețelor de capital în perioada pandemică.

Investiții mari în publicitate

Potrivit Bank of America, în 2021, companiile de lux au cheltuit peste 12 miliarde de euro pentru publicitate, mai mult de dublu față de bugetul publicitar de 5,7 miliarde de euro față de acum 10 ani.

Din 2010 până în 2019, grupul de mărci de lux pe care banca le-a analizat și-a majorat cheltuielile publicitare cu peste 140%, depășind creșterea de 95% pentru agenții de publicitate în general, ceea ce înseamnă că marile branduri acaparează o cotă mai mare a pieței de publicitate.

În eventualitatea în care recesiunea se va confirma anul viitor, acest efect va fi exacerbat.

Multe companii de retail devin mai conservatoare în climatul economic actual și încearcă să reducă costurile.

Deși nu sunt total imune, companiile de lux sunt prognozate să înregistreze o creștere a veniturilor cu 21% în acest an.

LVMH și Richemont sunt două exemple bune ce arată reziliența industriei.

Acțiunile europene ale LVMH au scăzut cu doar 4,73% în acest an, în timp ce acțiunile Richemont s-au depreciat cu aproximativ 11% de la începutul anului. Ambele companii au depășit cu ușurință scăderile marcate de indicii majori din SUA.

LVMH, cu sediul în Paris, este cea mai mare companie de lux din lume. Deține 75 de mărci din cinci categorii: vinuri și băuturi alcoolice, modă și piele, parfumuri și produse cosmetice, ceasuri și bijuterii. Brandurile sale de top includ Louis Vuitton, Dior, Loewe, Fendi, Tiffany, Bulgari și Sephora.

Richemont, care are sediul în Bellevue, Elveția, este o companie semnificativ mai mică decât LVMH. Deține 26 de mărci de bază, inclusiv Cartier, Chloé și Dunhill.

LVMH și Richemont s-au confruntat cu dificultăți în perioada pandemiei, în timp ce magazinele fizice au fost închise și turismul și sectorul de călătorii au fost afectate de restricții. Cu toate acestea, ambele companii s-au recuperat rapid, pe măsură ce aceste probleme s-au temperat.

Multe dintre cele mai puternice mărci din lume sunt companii de lux, iar o astfel de putere aduce avantaje competitive semnificative și marje de profit mari.

Companiile din sectorul de lux pot fi interesante pentru crearea unui portofoliu echilibrat.

De asemenea, companiile de lux au un istoric de performanțe superioare pieței ample și, din moment ce sectorul este format din companii cu un istoric dovedit, pot reprezenta investiții cu un nivel de risc mai redus. Deși sunt ciclice, o serie de tendințe favorizează companiile de lux pe termen lung. Acestea includ extinderea pieței de bunuri de lux în China și o creștere a veniturilor în SUA și Europa, fapt ce a alimentat creșterea pieței de bunuri de lux.

Catalizatorii pentru cererea de bunuri de lux, cum ar fi caracterul de exclusivitate și statutul oferit de acestea, sunt atemporale, ceea ce înseamnă că acest sector ar trebui să continue să evolueze interesant pe termen lung.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4884 / 16809
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A s-a redresat în Q1 ̸ 2024, dar nu înregistrează creșteri pe piețele emergente. DLA Piper și CMS își mențin pozițiile fruntașe la nivel global, Schoenherr se remarcă în Europa, iar Filip & Company întră în topul consultanților din Europa Estică
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...