ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

România poate accesa 3 miliarde de euro din fondul anunţat de Comisia Europeană, destinat consecinţelor COVID-19

19 Martie 2020   |   AGERPRES

Ministerul Finanţelor Publice va implementa un program multianual de sprijinire a IMM-urilor pentru diminuarea efectelor răspândirii virusului COVID - 19, potrivit măsurilor fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei şi companiilor afectate de epidemia de coronavirus, aprobate în şedinţa de Guvern de miercuri.

 
 
Banii europeni sunt următorul lucru la care trebuie să ne uităm, iar România poate accesa 3 miliarde de euro din fondul de 37 de miliarde de euro anunţat recent de Comisia Europeană, strict pentru consecinţele COVID-19, a declarat, joi, Radu Burnete, director executiv al Confederaţiei Patronale "Concordia".

"Noi am propus o serie de o sută de măsuri Guvernului. Unele le vedem preluate în ceea ce a anunţat domnul Orban, dar suntem convinşi că, în zilele următoare, vom mai discuta şi pe alte idei pe care le avem pentru a susţine economia. Cred că următorul lucru la care trebuie să ne uităm sunt banii europeni. Comisia Europeană a anunţat, zilele trecute, un fond de 37 de miliarde de euro pentru toate statele membre, iar România poate accesa de acolo aproximativ 3 miliarde de euro. Fondul acesta este strict pentru consecinţele COVID-19 şi, în mod neobişnuit pentru Comisia Europeană, este că mai întâi cheltuim banii şi apoi facem birocraţia din spate. Asta înseamnă că banii aceia pot fi accesaţi foarte repede şi având în vedere deficitul pe care îl are România, cel mai mare din Uniune, noi credem, că e o sursă rapidă şi eficientă de finanţare. Cred că avem nevoie de câteva zile în care să vedem efectiv câte companii aplică pentru măsura asta (de ajutor din partea statului, n.r.), câţi angajaţi vor trebui să beneficieze şi pe măsură ce Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii văd aceste date, cred că vor putea reevalua un pic măsura", a afirmat Burnete.


Acesta a adăugat că unele dintre măsurile Guvernului pot avea efect pozitiv imediat asupra companiilor, cum ar fi rambursarea TVA, plata concediilor medicale şi a şomajului tehnic.

"Măsurile fiscale au un "lug" (întârziere, n.r.) cum îi spun economiştii, poate de o lună, poate de două luni. Pe de altă parte, una dintre măsurile pe care le-am auzit acum are efect imediat: rambursarea TVA. Se va duce imediat în conturile companiilor. La fel, dacă concediile medicale sunt plătite, ele vor ajunge la companii. La fel, şomajul tehnic", a precizat reprezentantul "Concordia".

Întrebat care sunt sectoarele cele mai afectate domenii, Burnete a menţionat transporturile, dar şi industria hotelieră şi a restaurantelor, precum şi zona de retail.

"Dintre cei pe care îi reprezentăm noi, transportatorii sunt cei mai loviţi, pentru că aţi văzut că multe fabrici se închid, iar asta înseamnă că nu mai au nevoie de materii prime. Apoi, industria de restaurante şi hotelierii. La fel, în zona de retail trebuie să facem foarte bine distincţia dintre cei care vând alimente şi sectorul de non-food unde consumatorii se opresc din a cheltui. Deci, şi ei sunt foarte puternic loviţi", a mai spus Radu Burnete.

Ministerul Finanţelor Publice va implementa un program multianual de sprijinire a IMM-urilor pentru diminuarea efectelor răspândirii virusului COVID - 19, potrivit măsurilor fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei şi companiilor afectate de epidemia de coronavirus, aprobate în şedinţa de Guvern de miercuri.

"Ministerul Finanţelor Publice va implementa un program multianual de sprijinire a IMM-urilor pentru diminuarea efectelor răspândirii virusului COVID - 19, prin garantarea unor credite, subvenţionarea dobânzilor pentru aceste finanţări, facilităţi pentru societăţile care întâmpină dificultăţi financiare, prorogarea termenelor de depunere a cererilor de restructurare a obligaţiilor bugetare şi a termenelor de plată a impozitelor locale datorate de populaţie. Fiscul va suspenda popririle pentru populaţie, iar IMM-urile care obţin certificat de situaţie de urgenţă vor putea amâna plata utilităţilor şi a chiriilor", se menţionează în document.

De asemenea, Guvernul a aprobat joi Ordonanţa de urgenţă pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2. Actul normativ reglementează, printre altele, condiţiile pentru intrarea în şomaj tehnic, continuarea plăţii unor beneficii sociale, prelungirea în mod automat a unor documente, precum şi posibilitatea transmiterii online a actelor necesare pentru obţinerea unor beneficii, precizează Ministerul Muncii.

În ceea ce priveşte şomajul tehnic, Guvernul a stabilit că în timpul stării de urgenţă, pentru perioada suspendării contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului, în cazul întreruperii temporare a activităţii, indemnizaţia de care beneficiază salariaţii să fie suportată din bugetul asigurărilor pentru şomaj. Nivelul indemnizaţiei va fi de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat plătit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2020, se menţionează în comunicatul MMPS.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18824 / 20672
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...