România poate accesa 3 miliarde de euro din fondul anunţat de Comisia Europeană, destinat consecinţelor COVID-19
19 Martie 2020 AGERPRES
Ministerul Finanţelor Publice va implementa un program multianual de sprijinire a IMM-urilor pentru diminuarea efectelor răspândirii virusului COVID - 19, potrivit măsurilor fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei şi companiilor afectate de epidemia de coronavirus, aprobate în şedinţa de Guvern de miercuri.
Banii europeni sunt următorul lucru la care trebuie să ne uităm, iar România poate accesa 3 miliarde de euro din fondul de 37 de miliarde de euro anunţat recent de Comisia Europeană, strict pentru consecinţele COVID-19, a declarat, joi, Radu Burnete, director executiv al Confederaţiei Patronale "Concordia".
"Noi am propus o serie de o sută de măsuri Guvernului. Unele le vedem preluate în ceea ce a anunţat domnul Orban, dar suntem convinşi că, în zilele următoare, vom mai discuta şi pe alte idei pe care le avem pentru a susţine economia. Cred că următorul lucru la care trebuie să ne uităm sunt banii europeni. Comisia Europeană a anunţat, zilele trecute, un fond de 37 de miliarde de euro pentru toate statele membre, iar România poate accesa de acolo aproximativ 3 miliarde de euro. Fondul acesta este strict pentru consecinţele COVID-19 şi, în mod neobişnuit pentru Comisia Europeană, este că mai întâi cheltuim banii şi apoi facem birocraţia din spate. Asta înseamnă că banii aceia pot fi accesaţi foarte repede şi având în vedere deficitul pe care îl are România, cel mai mare din Uniune, noi credem, că e o sursă rapidă şi eficientă de finanţare. Cred că avem nevoie de câteva zile în care să vedem efectiv câte companii aplică pentru măsura asta (de ajutor din partea statului, n.r.), câţi angajaţi vor trebui să beneficieze şi pe măsură ce Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii văd aceste date, cred că vor putea reevalua un pic măsura", a afirmat Burnete.
"Noi am propus o serie de o sută de măsuri Guvernului. Unele le vedem preluate în ceea ce a anunţat domnul Orban, dar suntem convinşi că, în zilele următoare, vom mai discuta şi pe alte idei pe care le avem pentru a susţine economia. Cred că următorul lucru la care trebuie să ne uităm sunt banii europeni. Comisia Europeană a anunţat, zilele trecute, un fond de 37 de miliarde de euro pentru toate statele membre, iar România poate accesa de acolo aproximativ 3 miliarde de euro. Fondul acesta este strict pentru consecinţele COVID-19 şi, în mod neobişnuit pentru Comisia Europeană, este că mai întâi cheltuim banii şi apoi facem birocraţia din spate. Asta înseamnă că banii aceia pot fi accesaţi foarte repede şi având în vedere deficitul pe care îl are România, cel mai mare din Uniune, noi credem, că e o sursă rapidă şi eficientă de finanţare. Cred că avem nevoie de câteva zile în care să vedem efectiv câte companii aplică pentru măsura asta (de ajutor din partea statului, n.r.), câţi angajaţi vor trebui să beneficieze şi pe măsură ce Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii văd aceste date, cred că vor putea reevalua un pic măsura", a afirmat Burnete.
Acesta a adăugat că unele dintre măsurile Guvernului pot avea efect pozitiv imediat asupra companiilor, cum ar fi rambursarea TVA, plata concediilor medicale şi a şomajului tehnic.
"Măsurile fiscale au un "lug" (întârziere, n.r.) cum îi spun economiştii, poate de o lună, poate de două luni. Pe de altă parte, una dintre măsurile pe care le-am auzit acum are efect imediat: rambursarea TVA. Se va duce imediat în conturile companiilor. La fel, dacă concediile medicale sunt plătite, ele vor ajunge la companii. La fel, şomajul tehnic", a precizat reprezentantul "Concordia".
Întrebat care sunt sectoarele cele mai afectate domenii, Burnete a menţionat transporturile, dar şi industria hotelieră şi a restaurantelor, precum şi zona de retail.
"Dintre cei pe care îi reprezentăm noi, transportatorii sunt cei mai loviţi, pentru că aţi văzut că multe fabrici se închid, iar asta înseamnă că nu mai au nevoie de materii prime. Apoi, industria de restaurante şi hotelierii. La fel, în zona de retail trebuie să facem foarte bine distincţia dintre cei care vând alimente şi sectorul de non-food unde consumatorii se opresc din a cheltui. Deci, şi ei sunt foarte puternic loviţi", a mai spus Radu Burnete.
Ministerul Finanţelor Publice va implementa un program multianual de sprijinire a IMM-urilor pentru diminuarea efectelor răspândirii virusului COVID - 19, potrivit măsurilor fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei şi companiilor afectate de epidemia de coronavirus, aprobate în şedinţa de Guvern de miercuri.
"Ministerul Finanţelor Publice va implementa un program multianual de sprijinire a IMM-urilor pentru diminuarea efectelor răspândirii virusului COVID - 19, prin garantarea unor credite, subvenţionarea dobânzilor pentru aceste finanţări, facilităţi pentru societăţile care întâmpină dificultăţi financiare, prorogarea termenelor de depunere a cererilor de restructurare a obligaţiilor bugetare şi a termenelor de plată a impozitelor locale datorate de populaţie. Fiscul va suspenda popririle pentru populaţie, iar IMM-urile care obţin certificat de situaţie de urgenţă vor putea amâna plata utilităţilor şi a chiriilor", se menţionează în document.
De asemenea, Guvernul a aprobat joi Ordonanţa de urgenţă pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2. Actul normativ reglementează, printre altele, condiţiile pentru intrarea în şomaj tehnic, continuarea plăţii unor beneficii sociale, prelungirea în mod automat a unor documente, precum şi posibilitatea transmiterii online a actelor necesare pentru obţinerea unor beneficii, precizează Ministerul Muncii.
În ceea ce priveşte şomajul tehnic, Guvernul a stabilit că în timpul stării de urgenţă, pentru perioada suspendării contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului, în cazul întreruperii temporare a activităţii, indemnizaţia de care beneficiază salariaţii să fie suportată din bugetul asigurărilor pentru şomaj. Nivelul indemnizaţiei va fi de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat plătit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2020, se menţionează în comunicatul MMPS.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18591 / 20439 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





