ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Startarium: Lipsa banilor, a cunoștințelor necesare și a încrederii în forțele proprii, obstacole pentru tinerii cu idei de afaceri

10 Octombrie 2019   |   BizLawyer

Până acum, 261 de aplicanți s-au înscris în proiectul Startarium Crowdfunding Makeathon, ce se desfășoară între 19 august și 15 decembrie, dintre care aproximativ un sfert au participat la sondaj.

 
 
Trei din patru tineri antreprenori consideră că motivul principal pentru care nu reușesc să-și pună ideile de afaceri în practică este lipsa fondurilor necesare investiției inițiale, arată un sondaj efectuat de platforma Startarium în rândul celor înscriși în Startarium Crowdfunding Makeathon, cel mai amplu proiect dedicat finanțării prin crowdfunding din România, care se desfășoară până pe 15 decembrie. Percepția lor în acest sens vine în contextul în care jumătate dintre respondenți afirmă că suma de care ar avea nevoie pentru a-și transforma ideea într-o afacere este de cel mult 20.000 euro. Alți 21% estimează investiția între 20.000 și 50.000 de euro, iar restul spun că ar depăși acest nivel.

Trei din cinci antreprenori înscriși în proiectul Startarium Crowdfunding Makeathon care au răspuns la sondaj spun că au ideea de business pentru care caută acum finanțare printr-o campanie de crowdfunding de cel puțin un an. Pe lângă lipsa fondurilor pentru demararea investiției, lansarea afacerii a fost împiedicată și de lipsa lor de cunoștințe care să-i ajute să-și pună ideile în practică (28%), de încrederea scăzută în forțele proprii (25%), dar și de lipsa de susținere (23%), de timp (21%) sau a unui partener de afaceri cu care să împartă responsabilitățile și grijile (7%).


Totodată, cei mai mulți respondenți consideră că sunt într-un stadiu prea incipient al afacerii pentru a căuta finanțare de la bancă, neavând încă un istoric de activitate. Iar fără un cadru legal stimulativ, care să sprijine finanțarea startup-urilor de către stat/bănci/investitori, și fără prea mulți investitori dispuși să investească doar într-un plan de afaceri, percepția lor este că trebuie să pornească la drum în business cu resurse financiare proprii.

Crowdfundingul aduce finanțare, dar și validarea ideii de business

Crowdfundingul reprezintă o soluție de finanțare potrivită inclusiv pentru tinerii al căror business este doar în stadiul de proiect. Și cu toate că este o metodă deja foarte populară la nivel mondial prin care antreprenorii își pot finanța ideile, doi din cinci respondenți recunosc că nu s-au gândit la această metodă atunci când au căutat soluții de finanțare sau nici măcar nu au știut că au o astfel de opțiune. Alți 32% spun că inițiativa lansării unei campanii de crowdfunding pe cont propriu a fost împiedicată de cunoștințe reduse despre ce presupune crowdfundingul și cum ar putea contribui la demararea afacerii lor. Iar 28% au considerat că ar avea nevoie de sprijin de specialitate pentru a căuta finanțare prin crowdfunding.

Cei mai mulți sunt conștienți însă acum că o campanie de crowdfunding îi poate ajuta să obțină o validare a ideii lor de business, să genereze vizibilitate pentru produsul sau serviciul pe care îl lansează și chiar să calibreze oferta și prețurile la reacția pieței. Iar prin înscrierea în Startarium Crowdfunding Makeathon, ei pot beneficia de resursele de care au nevoie pentru lansare, inițiativa aducând, practic, la îndemâna lor, toate resursele, experții în diferite domenii și bugetul de care au nevoie pentru a porni propria campanie de finanțare prin crowdfunding pentru afacerea lor.

Trei din zece respondenți și-au propus să ajungă la vânzări anuale de 100.000 de euro în cel mult un an, alți patru din zece cred că ar putea atinge acest prag în doi-trei ani, iar restul estimează mai mult de trei ani. Pentru a-și crește afacerea, trei sferturi spun că ar avea nevoie de până la 5 angajați în primul an de business și 11% se așteaptă să recruteze până la 10 salariați, în timp ce mai puțin de 10% cred că se pot descurca pe cont propriu, fără niciun angajat. De altfel, lipsa de resurse umane dedicate și competente este principalul factor de risc pe care-l anticipează șase din zece respondenți pentru noul business, urmată de birocrația chinuitoare (40%), lipsa stimulentelor fiscale pentru startup-uri (36%), nivelul ridicat al taxelor (26%), instabilitatea legislativă (23%).

Șase din zece respondenți au între 19 și 35 de ani, doi din zece au între 36 și 45 de ani, iar restul sunt peste această categorie de vârstă. Opt din zece au studii superioare (facultate, master, doctorat), iar cei mai mulți - aproximativ șase din zece - sunt antreprenori sau freelanceri, iar o treime lucrează într-o companie privată. Cei mai mulți sunt din București, iar ceilalți sunt din județe precum Brașov, Cluj, Constanța, Ilfov, Iași, Mureș, Sibiu, Teleorman, Timiș și Vâlcea.

Startarium Crowdfunding Makeathon ajută antreprenorii să își pună ideile în practică

Până acum, 261 de aplicanți s-au înscris în proiectul Startarium Crowdfunding Makeathon, ce se desfășoară între 19 august și 15 decembrie, dintre care aproximativ un sfert au participat la sondaj. Antreprenorii au început deja lucrul ghidat în pregătirea campaniei proprii de crowdfunding. Dintre cei înscriși în acest program, 28% au precizat că afacerea lor e în stadiul de idee, 32% sunt în stadiul de produs minim viabil sau prototip, 15% au menționat că produsul este gata, dar nu au definit încă modelul de business, iar 13% au un business operațional, dar vor să-i aducă ceva nou. Principalele orașe în care aceștia vor să-și implementeze ideea sunt București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Constanța.

Pe 21 octombrie vor fi anunțate cele 10 inițiative antreprenoriale care își vor finaliza campania de crowdfunding în cadrul Startarium Crowdfunding Makeathon. Cei zece antreprenori vor fi ajutați de peste 50 de mentori, consultanți de business, experți în digital marketing, designeri și graficieni, producători video, copywriters și specialiști media, cea mai mare echipă construită vreodată pentru a sprijini antreprenorii să-și dezvolte un plan de afaceri corect și să îl pună în aplicare prin campanii de crowdfunding.

Pregătirile se vor încheia cu un weekend de forță, pe 2 și 3 noiembrie, când vor fi puse la punct ultimele detalii pentru lansarea oficială a campaniilor, care va avea loc pe 5 noiembrie la PitchDay, cea mai mare competiție pentru startup-uri din România. Campaniile se vor desfășura până pe 15 decembrie, timp în care Startarium va investi 20.000 de euro pentru promovarea acestora, așa încât să aibă toate șansele să-și atingă obiectivele de testare și finanțare.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18774 / 19940
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Din amfiteatru, la boardroom: „Think Ahead! Practice at Filip & Company!” – programul de vară care oferă studenților o experiență multidisciplinară, remunerată, cu proiecte reale, mentorat și evaluare riguroasă. Mai mult de jumătate dintre absolvenții recentelor ediții au devenit avocați stagiari ai firmei | De vorbă cu Cristina Tudoran (partener) și Alexandra Țugui (HR specialist) despre accesul studenților interesați de avocatura de business la o experiență practică autentică în cadrul unei firme de top
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...