ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: Liderii de business se așteaptă ca automatizarea să dezvolte forța de muncă cu 27% în următorii trei ani

16 Septembrie 2019   |   BizLawyer

Peste jumătate (58%) dintre organizații au implementat cel puțin o soluție de automatizare, arată studiul.

Dinu Bumbăcea, Partener coordonator Consultantă, Deloitte România

 
 
Liderii de business se așteaptă ca soluțiile de automatizare precum roboții, sistemele care pot învăța (machine learning) și procesarea limbajului natural să dezvolte forța de muncă cu 27% în următorii trei ani, conform celui mai recent studiu Deloitte Automation with Intelligence, efectuat în rândul a peste 500 de organizații din 26 de țări, inclusiv din România. Această creștere reprezintă echivalentul suplimentării cu 2,4 milioane de angajați cu normă întreagă în cele 500 de organizații din toată lumea care au participat la studiul Deloitte, având așadar un potențial semnificativ de a crește productivitatea și de a îmbunătăți experiența angajaților la locul de muncă, în contextul în care rolurile sunt redefinite.


Peste jumătate (58%) dintre organizații au implementat cel puțin o soluție de automatizare, mai arată studiul. Deși încă mic, numărul companiilor care au extins soluțiile de automatizare s-a dublat în ultimul an. Conform studiului, 8% dintre echipele de management au implementat peste 50 de astfel de soluții în companiile lor, față de 4%, în 2018.

Totuși, în ciuda creșterii gradului de adopție a tehnologiilor de automatizare, o proporție semnificativă de lideri de business nu au prognozat impactul acestor tehnologii asupra angajaților lor, relevă raportul. Astfel, 60% dintre echipele de management încă nu au analizat dacă automatizarea va necesita organizarea de noi traininguri pentru angajați, iar 44% dintre ei nu au evaluat dacă automatizarea va schimba rolurile și sarcinile angajaților și modul în care acestea sunt îndeplinite.

Deschiderea angajaților față de aceste tehnologii tinde să crească semnificativ pe măsură ce organizațiile avansează în cadrul procesului de implementare a soluțiilor de automatizare. De exemplu, 32% dintre liderii ale căror organizații sunt în faza de testare a acestor soluții spun că angajații nu sunt deschiși față de acestea, față de doar 12%, în organizațiile care implementează sau deja au extins astfel de soluții.

„Mediul de business evoluează acum de la faza de identificare a soluțiilor de a digitaliza munca – prin roboți care pot automatiza procesele repetitive, bazate pe reguli stricte – către faza de transformare a acestor soluții într-unele mai inteligente, prin integrarea inteligenței artificiale. În România, companiile din domeniul telecomunicațiilor și al serviciilor financiare sunt printre primele care au implementat noi moduri de lucru și noi tehnologii, deși într-un ritm mai lent decât semenii lor din vest”, a declarat Dinu Bumbăcea, Partener coordonator Consultanță, Deloitte România.

Organizațiile consideră că principalele beneficii ale tehnologiilor de automatizare și de tip AI (artificial intelligence) sunt îmbunătățirea productivității și reducerea costurilor, creșterea acurateței și îmbunătățirea experienței clienților, mai arată raportul.

Studiul Deloitte Automation with Intelligence analizează gradul de adopție a tehnologiilor de automatizare și impactul lor asupra forței de muncă. Acesta a fost efectuat în baza răspunsurilor a 523 de lideri care conduc organizații din 26 de țări cu o cifră de afaceri anuală combinată de 2,7 trilioane de dolari americani. Raportul complet este disponibil aici.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 312.000 de profesioniști ai săi.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații SCA, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.500 de profesioniști.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1252 / 11697
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mai multe proiecte de drept bancar ̸ financiar și M&A vor fi reluate sau demarate în viitorul apropiat. Laura Rudnyanszky, Legal Officer pentru România - Teleperformance Group: Departamentul juridic va rămâne solicitat la maximum în perioada urmatoare, ca urmare a reluării activității economice de către majoritatea clienților noștri din toată lumea
Raluca Năstase s-a alăturat RTPR pe poziția de Partener. Costin Tărăcilă (Managing Partner): Venirea Ralucăi reflectă strategia noastră de a consolida practica de real estate și de a atrage avocați dintre cei mai talentați și apreciați
Povestea fascinantă a unui avocat român stabilit în Germania. Pe ruta profesională București-Viena-Heidelberg, alături de Michaela Braun Noviello și câteva considerații despre sistemele de învățământ, modul de lucru, relațiile profesionale, practica și proiectele de extindere în Viena și Cluj
Cum trec departamentele juridice ale marilor companii prin criza medicală. Cristina Costache, Legal Manager Strauss România: Echipa nu a cedat presiunii și s-a comportat de o manieră ireproșabilă
Grupul E-INFRA a dus la capăt mai multe proiecte de infrastructură la care s-a lucrat intens în ultimele luni. Adina Calfa, Group General Counsel: Diferența pe care o câștigăm în experiența de management în perioada aceasta este aceea pe care o câștigă un pilot după ce a traversat o furtună și a aterizat forțat pe o autostradă
Frații Micula câștigă și continuă ofensiva legală împotriva statului român în instanțele americane pentru recunoașterea unei datorii de 356 mil. $. Ei cer României să achite și onorariile avocațiale, la nivel de 675 $ pentru un partener și 175 $ pentru un legal assistant
Ciprioții de la EP Wind Project (Rom) Six Ltd. cheamă România la arbitraj. Ministerul Economiei trebuie să aleagă consorțiul care se va ”bate” la ICSID cu avocații King & Spalding
Schoenherr lansează ghidul regional „Finanțarea startup-urilor”
LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Consultanță
In-houseLegal.ro | Consilierii juridici din companii au continuat să ofere asistență juridică pentru activitatea uzuală, însă au adaugat și noi proiecte specifice stării de urgență. Dr. Sabin Taclit, Legal Manager NextGen: În domeniul telecomunicatiilor proiectele au continuat, în paralel cu demersurile de adaptare la reglementările impuse
Avocatura penalistă este și va rămâne un “sport de contact” direct, atât cu clientul, cât și cu organele judiciare. Gabriel Albu, Managing Partner Albu-Legal: Pentru viitor anticipăm o creștere substanțială a volumului de activitate, astfel încât ne punem problema măririi echipei
Concurenta.ro | Soluție excepțională obținută de D&B David și Baias în prima cauză judecată în România cu privire la o practică anticoncurențială de tip ”hub & spoke”. Amenda dată de Consiliul Concurenței unor producători internaționali de armament pentru trucarea unor licitații a fost anulată
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...