 
			
			
    
                
                
			
			
			
			
            
			
			Studiu Deloitte: Nivelul de expertiză, retenția angajaților și dezvoltarea liderilor, principalele tematici legate de capitalul uman în România
17 Aprilie 2019 BizLawyer
În ceea ce privește recompensarea totală a angajaților (total rewards), raportul subliniază că acest domeniu cuprinde mai mult decât beneficiile financiare și este util ca organizațiile să folosească tot mai mult sisteme personalizate, care reprezintă elemente-cheie de retenție și de menținere a productivității angajaților.
|   | 
| Raluca Bontas, Partener Global Employer Services, Deloitte România | 
      Învățarea continuă în vederea menținerii unui nivel ridicat de expertiză, implementarea celor mai potrivite măsuri pentru creșterea gradului de retenție a angajaților și dezvoltarea liderilor sunt principalele tendințe indicate de către respondenții locali ai studiul Global Human Capital Trends 2019, realizat de Deloitte. 
„Principala preocupare a angajatorilor români este legată de menținerea nivelului expertizei angajaților în vederea obținerii rezultatelor de business vizate, aceasta fiind posibilă prin învățarea pe tot parcursul vieții (lifelong learning); 90% dintre respondenții la studiu au indicat acest aspect. Continuând topul preocupărilor angajatorilor locali, pe următoarele locuri regăsim dezvoltarea liderilor, aspect indicat de către 84% dintre respondenți, și îmbunătățirea experienței angajaților în vederea creșterii gradului de retenție (tot ceea ce angajații experimentează în relația cu angajatorul lor), aspect indicat de către 78% dintre respondenți. Aceste rezultate vin ca urmare a două dintre principalele provocări întâlnite de organizațiile din România: dificultatea de a reține angajații valoroși în contextul unei piețe a muncii foarte competitive și capacitatea redusă de formare a liderilor care să asigure retenția și care să dezvolte business-ul. Învățarea pe tot parcursul vieții (lifelong learning) nu mai este o chestiune ce ține de avansarea în carieră, ci a devenit esențială pentru gestionarea responsabilităților curente, în contextul nevoii de a susține cariere care durează mai mulți ani și al faptului că responsabilitățile fiecărui loc de muncă sunt în continuă schimbare”, a declarat Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
	„Principala preocupare a angajatorilor români este legată de menținerea nivelului expertizei angajaților în vederea obținerii rezultatelor de business vizate, aceasta fiind posibilă prin învățarea pe tot parcursul vieții (lifelong learning); 90% dintre respondenții la studiu au indicat acest aspect. Continuând topul preocupărilor angajatorilor locali, pe următoarele locuri regăsim dezvoltarea liderilor, aspect indicat de către 84% dintre respondenți, și îmbunătățirea experienței angajaților în vederea creșterii gradului de retenție (tot ceea ce angajații experimentează în relația cu angajatorul lor), aspect indicat de către 78% dintre respondenți. Aceste rezultate vin ca urmare a două dintre principalele provocări întâlnite de organizațiile din România: dificultatea de a reține angajații valoroși în contextul unei piețe a muncii foarte competitive și capacitatea redusă de formare a liderilor care să asigure retenția și care să dezvolte business-ul. Învățarea pe tot parcursul vieții (lifelong learning) nu mai este o chestiune ce ține de avansarea în carieră, ci a devenit esențială pentru gestionarea responsabilităților curente, în contextul nevoii de a susține cariere care durează mai mulți ani și al faptului că responsabilitățile fiecărui loc de muncă sunt în continuă schimbare”, a declarat Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Dezvoltarea liderilor reprezintă un subiect mereu de actualitate, fiind evidențiată ca una dintre tendințele globale de către edițiile studiului Global Human Capital încă din 2013. 75% dintre respondenții globali cred că este necesar ca liderii să înțeleagă noile tehnologii pentru a acționa eficient. De asemenea, respondenții studiului consideră că programele actuale de dezvoltare a abilităților specifice liderilor au un nivel redus de eficiență.
„Liderii secolulului XXI trebuie sa facă față unor cerințe care nu au fost întâlnite anterior, așadar este esențial pentru companii să dezvolte lideri care să răspundă acestor cerințe. Astfel, este important ca organizațiile să formeze lideri din interior și să ajusteze programele de dezvoltare, deoarece acestea nu par să funcționeze, conform opiniei participanților la studiu. Îmbunătățirea experienței angajaților rămâne o prioritate pentru organizațiile din România și din întreaga lume”, a declarat Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
În ceea ce privește îmbunătățirea experienței angajaților, unele dintre acțiunile concrete care pot duce la acest deziderat sunt luarea deciziilor ținând cont de impactul pe care acestea îl vor avea asupra oamenilor, evidențierea impactului pe care activitatea lor îl are atât asupra organizației, cât și asupra societății în ansamblu, asigurarea unei conduceri eficiente.
Mobilitatea angajaților este, de asemenea, printre cele mai importante tendințe identificate de studiul Human Capital Trends 2019, 78% dintre respondenții locali considerând acest subiect ca fiind important sau foarte important. Raportul subliniază faptul că, în contextul pieței forței de muncă foarte competitive din ultimele două decenii, mobilitatea internă a angajaților pentru identificarea resurselor umane potrivite reprezintă un subiect de mare interes. De asemenea, reprezentanții noilor generații au tendința de a fi mai puțin răbdători și, dacă nu au ocazia să se dezvolte în cadrul companiei, atunci caută oportunități de dezvoltare personală și profesională în afara companiei. 64% dintre respondenții locali la studiu au indicat faptul că oportunitățile de mobilitate internă au crescut în ultimii trei ani și spun că se așteaptă la același trend pentru următorii trei ani (82%). Principalele motive pentru care sunt implementate programe de mobilitate internă sunt acelea că duc la creșterea implicării angajaților și că facilitează identificarea resurselor potrivite pentru anumite roluri critice, conform studiului.
În ceea ce privește recompensarea totală a angajaților (total rewards), raportul subliniază că acest domeniu cuprinde mai mult decât beneficiile financiare și este util ca organizațiile să folosească tot mai mult sisteme personalizate, care reprezintă elemente-cheie de retenție și de menținere a productivității angajaților. Aceste sisteme includ structura flexibilă a remunerațiilor, oportunități de dezvoltare profesională și personală, roluri care să le asigure sentimentul de sens al muncii realizate. 63% dintre respondenții locali consideră acest subiect ca fiind important sau foarte important. Și în 2018, personalizarea pachetelor de beneficii a fost un subiect foarte important pe agenda departamentelor de resurse umane, împreună cu bunăstarea angajaților (well-being), văzute ca metode de a îmbunătăți productivitatea angajaților.
În contextul celei de-a patra revoluții industriale (industria 4.0), pe măsură ce procesele automatizate preiau sarcinile repetitive, joburile vor presupune tot mai puțină muncă de rutină și astfel se vor pune bazele pentru ceea ce raportul numește "superjobs". Acestea vor combina abilități și competențe din mai multe domenii, deschizând oportunități pentru mobilitate, avansare și pentru adoptarea rapidă a noilor competențe necesare în prezent. În acest scop, organizațiile investesc tot mai mult în recalificare și în cursuri pentru angajați. Raportul anual Global Human Capital Trends realizat de Deloitte, ajuns anul acesta la a noua ediție, este cel mai mare studiu de acest tip și se bazează pe o analiză complexă a răspunsurilor furnizate de respondenți din întreaga lume care lucrează în diferite industrii și departamente ale organizațiilor, în principal în resurse umane. În acest an, la studiu au participat aproximativ 10.000 de respondenți din 119 țări, inclusiv România. Este al patrulea an în care studiul include date din țara noastră. Raportul complet este disponibil aici.
| Publicitate pe BizLawyer? | 
|   | 
| Articol 19832 / 20282 | Următorul articol | 
| Publicitate pe BizLawyer? | 
|  | 
 
 
	       
        BREAKING NEWS
                    	    	ESENTIAL
                    	    Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Citeste pe SeeNews Digital Network
    
    - 
        	BizBanker
- 
        	BizLeader-  in curand...
                 
 
- 
        	SeeNewsin curand...
 
			







 
			
 RSS
RSS
 
                        




 
  
  
  
  
 





























