ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: Noile cerințe de raportare fiscală determină companiile să își modernizeze sistemele informatice. 70% anticipează că accesul direct al autorităților la datele lor financiare va crește în următorii trei ani

05 Mai 2022   |   BizLawyer

Trei sferturi dintre participanții la studiu (75%) spun că intenționează să utilizeze, în următorii doi ani, artificial intelligence (AI) și machine learning (ML) pentru a gestiona obligațiile fiscale, în special pentru adaptarea în timp real a raportării la cerințele în schimbare, clasificarea datelor fiscale și îmbunătățirea calității acestora.

Vlad Boeriu, Partener Coordonator Servicii Fiscale si Juridice, Deloitte România

 
 
Transformarea digitală a administrațiilor fiscale și noile reglementări care pun un accent tot mai mare pe transparența raportărilor legate de plata taxelor determină companiile din întreaga lume să implementeze sisteme informatice de ultimă generație, de tip Next Generation Entreprise Resource Planning (NextGen ERP), astfel că 24% dintre acestea utilizează deja astfel de soluții, iar 86% sunt în curs de implementare, reiese din studiul Deloitte Tax Transformation Trends – Technology in Focus. Această evoluție are loc în contextul în care 70% dintre companiile participante anticipează că accesul direct al autorităților fiscale la sistemelor lor financiare va crește în următorii trei ani.

Reprezentanții companiilor estimează că procesul se va intensifica odată cu implementarea celor doi piloni ai reformei Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), convenită prin acordul semnat de aproape 140 de state în anul 2021, respectiv impozitul minim pe profit la nivel global și distribuirea profiturilor între jurisdicțiile de proveniență. De altfel, 60% dintre companiile care lucrează deja într-un sistem NextGen ERP susțin că acesta le permite să realizeze analize mai sofisticate, necesare în contextul noilor reglementări. Prin comparație, în companiile care nu au implementat încă un astfel de sistem, capacitatea de analiză este de aproape trei ori mai redusă.


Din aceste considerente, trei sferturi dintre companii se așteaptă ca echipele lor să aloce mai mult timp pentru a se asigura că sistemele interne sunt configurate corect pentru ține pasul cu cerințele de conformare fiscală.

„Trecerea la administrarea fiscală digitală avansează rapid la nivel global, pe fondul evoluțiilor din economie, autoritățile fiind tot mai preocupate să identifice corect și la timp operațiunile taxabile, aspect care influențează direct dezvoltarea tehnologiilor în acest domeniu. Noile cerințe de raportare fiscală se bazează pe schimbul automat de date între contribuabili și autorități, astfel că modernizarea sistemelor interne, care are drept consecință îmbunătățirea calității datelor financiar-contabile, devine esențială pentru o conformare corectă. Și în România, odată cu implementarea SAF-T (Standard Audit File for Tax) și a celorlalte instrumente care fac parte din procesul de digitalizare a administrației fiscale, precum e-Factura sau e-Transport, companiile au conștientizat că trebuie să își adapteze sistemele interne pentru a furniza autorităților datele necesare corect, la timp și în formatul solicitat”, a declarat Vlad Boeriu, Partener Coordonator Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România.

Trei sferturi dintre participanții la studiu (75%) spun că intenționează să utilizeze, în următorii doi ani, artificial intelligence (AI) și machine learning (ML) pentru a gestiona obligațiile fiscale, în special pentru adaptarea în timp real a raportării la cerințele în schimbare, clasificarea datelor fiscale și îmbunătățirea calității acestora. Cu toate acestea, preocupările legate de administrarea inadecvată a datelor pot îngreuna eforturile companiilor de a dezvolta astfel de sisteme de raportare, susțin 60% dintre participanți. Alți factori care limitează utilizarea AI și ML sunt rezistența internă la schimbare (71%) și insuficiența personalului calificat (62%), mai reiese din studiu.

Pe de altă parte, patru cincimi dintre respondenți (79%) declară că intenționează să apeleze la furnizori externi pentru procesele legate de funcții fiscale specifice, dar majoritatea (74%) au în plan să reintegreze cel puțin o parte din operațiuni pe măsură ce își dezvoltă capacitățile interne necesare pentru a le gestiona în mod eficient.

La realizarea studiului Deloitte Tax Transformation Trends – Technology in Focus au participat peste 300 de directori executivi, responsabili cu raportările fiscale, din companii multinaționale, cu venituri anuale de peste 750 de milioane de dolari, active în zece țări din întreaga lume, respectiv Australia, Belgia, Canada, China, Germania, Japonia, Olanda, Elveția, Marea Britanie și SUA.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8317 / 17583
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat cu experiență (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat cu experiență (Drept Imobiliar)
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3 - 5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...