ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu EY: 33% dintre clienții serviciilor de management al averii intenționează să își schimbe furnizorul

20 Mai 2019   |   BizLawyer

• Interesul clienților care folosesc servicii de administrarea averii (wealth management) se mută din zona tradițională de servicii de tranzacționare în cea de consultanță financiară • Peste 80% dintre clienții de wealth management își doresc servicii de consultanță și planificare financiară, dar jumătate dintre aceștia nu au la dispoziție astfel de servicii

 
 
Un număr tot mai mare de clienți ai companiilor care oferă servicii de administrare a averii sunt dispuși să plătească pentru consultanță financiară, dar așteptările lor privind valoarea adăugată se schimbă rapid. Drept urmare, 33% dintre clienții unor astfel de companii au schimbat furnizorul în ultimii trei ani, iar un procent similar intenționează să procedeze la fel în următorii trei ani, potrivit ediției 2019 a raportului EY - Global Wealth Research. Raportul își propune să sondeze modul în care clienții valorizează serviciile oferite de companiile de wealth management și cumulează răspunsurile unui sondaj derulat în rândul a 2.000 de clienți care folosesc servicii de administrare a averii și concluziile discuțiilor cu 50 de directori executivi din acest domeniu.


Deoarece niciun furnizor nu poate satisface integral diversele nevoi ale respondenților, clienții serviciilor de administrare a averii colaborează, în medie, cu cinci tipuri diferite de furnizori. Având în vedere că industria se confruntă cu noi concurenți, noi tehnologii și schimbarea așteptărilor clienților, furnizorii acestor servicii trebuie să își evalueze ofertele și să-și redefinească modul în care furnizează consultanța financiară.

Se estimează creșterea gradului de utilizare a serviciilor consultanților independenți și ale companiilor FinTech

Potrivit studiului, în următorii trei ani se preconizează o creștere de 18% a accesării serviciilor oferite de consultanți independenți, sugerând că flexibilitatea soluțiilor și a tarifelor lor este mai atractivă pentru clienți.

În mod similar, procentul respondenților care intenționează să utilizeze serviciile companiilor FinTech este estimat să crească de la 38% în prezent la 45% în următorii trei ani. Deși acești nou-veniți administrează active cu valoare mai mică, studiul indică faptul că numărul respondenților care utilizează servicii prin FinTech este similar cu cel al respondenților care apelează la instituții consacrate de administrare a averii.

Respondenții se îndreaptă astfel către furnizorii mai mici și mai agili (în special companii FinTech și consultanți independenți) pentru a beneficia de soluții personalizate. Studiul arată că administratorii tradiționali de active ar trebui să țină cont de acest lucru și să vină cu oferte potrivite, cum ar fi, anticiparea evenimentelor importante din viața clienților și adaptarea la acestea în mod proactiv.

Preferințele privind tehnologiile emergente depășesc previziunile din 2016

Și canalele digitale evoluează mai rapid decât au anticipat administratorii de averi și clienții acestora în urmă cu trei ani. În 2016, doar 20% dintre clienți preconizau că vor alege să utilizeze aplicații mobile pentru activitățile de administrare a averilor până în 2019, în timp ce studiul actual arată că 41% dintre respondenți preferă aceste aplicații ca principal canal pentru administrarea averilor.

În privința noilor tehnologii, doar 1,4% dintre respondenți preferă, în prezent, asistenți digitali și cu activare vocală drept principal canal. Însă, 9% dintre respondenți declară că vor alege acest canal în viitorul apropiat. Este însă posibil ca aceste cifre să subestimeze semnificativ potențialul de creștere, la fel cum a fost subestimat și cel al aplicațiilor mobile în 2016.

În pofida creșterii rapide a cererii de soluții digitale, respondenții își doresc interacțiune umană. 25% preferă discuțiile față în față sau la telefon drept principală metodă de interacțiune, iar aproape jumătate dintre respondenți (42%) preferă aceste metode când vine vorba de consultanță financiară.

Clienții solicită modele de tarifare alternative

Aproape jumătate din respondenții clienți ai serviciilor de administrare a averii (46%) sunt nemulțumiți de tarifele pe care le plătesc. Nu consideră că sunt taxați corect, iar nemulțumirea cea mai mare vine, în special, din rândul clienților cu patrimonii foarte mari (66%).

Majoritatea respondenților (55%) doresc ca administratorii averilor lor să utilizeze o metodă de plată care să ofere mai multă transparență, obiectivitate și certitudine. Cea mai întâlnită metodă de plată în prezent este un procent din activele administrate. Cu toate acestea, cele mai dorite metode sunt cele bazate pe tarife fixe și tarife orare.

Jumătate dintre respondenți nu utilizează servicii de consultanță și planificare

Furnizorii de servicii de administrare a averilor pierd din vedere valoarea adusă de serviciile lor de consultanță, planificare și bugetare. Peste 80% dintre clienții lor își exprimă interesul pentru serviciile de consultanță și planificare, dar mai puțin de 40% le utilizează în prezent. În plus, doar 28% dintre respondenți discută despre economisire cu administratorul averii lor, deși aceasta este o oportunitate pentru furnizori de a dialoga despre bugetele zilnice. 

 „Clienții aspiră să atingă un nivel de independență în care banii să reprezinte fie un mod de a elimina grija zilei de mâine, fie un mijloc de atingere a unui scop mai important. Furnizorii de servicii de administrare a averii trebuie să redefinească valoarea sfaturilor financiare, concentrându-se asupra aspectelor intangibile, adică acele soluții cu beneficii mai puțin măsurabile sau cuantificabile, dar care ameliorează viața de zi cu zi a clienților lor”, spune Alex Birkin, coordonator global Wealth & Asset Management Advisory în cadrul EY.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 395 / 10352
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Romgaz are nevoie de avocați pentru o achiziție în Grecia. Producătorul de gaze naturale vrea să preia 20% din Gastrade, promotorul proiectului pentru operarea terminalului de LNG de lângă Alexandoupolis
Refinitiv | Cinci societăți de avocați cu prezență la București, în topul consultaților juridici din tranzacțiile derulate în Europa Estică, în primele șapte luni. CMS își păstrează primul loc în regiunea EMEA
Echipa de M&A a D&B David și Baias este implicată în 15 tranzacții aflate în diferite faze | Sorin David, Managing Partner: Activitatea societății noastre poate fi văzută ca un barometru al pieței. Pe baza proiectelor aflate în derulare, suntem optimiști și pentru perioada următoare
De vorbă cu Manuela Guia, despre proiectul GNP Guia Naghi and Partners | Nu am mutat portofolii de clienți, dar experiența avocaților implicați în acest proiect și recunoașterea de care ei se bucură au făcut ca, încă din prima zi, să avem atât de multe proiecte, încât să ne prindă cam des noaptea sau week-endul la birou
INTERVIU | Ligia Cecilia Popescu, Partener Wolf Theiss, Coordonator al Departamentului Litigii și Arbitraj: Profilul standard al clienților constanți include, cu preponderență, societăți multinaționale, instituții de credit și fonduri de investiții. Gestionăm un număr în creștere de dosare de criminalitate economică astfel încât dezvoltarea acestui domeniu se află printre prioritățile noastre
Filip & Company apără România în ultimul arbitraj ICSID, cerut de un grup controlat de magnatul rus Iakov Goldovski. Cine sunt coordonatorii echipelor de avocați
Cum poți ajunge să lucrezi printre ”zeii” arbitrajului internațional și să interacționezi cu unii dintre cei mai cunoscuți arbitri din lume. Traseul remarcabil parcurs de Ștefan Dudaș, avocatul român din echipa pariziană a firmei Derains & Gharavi International
Cum poți intra în echipa Reff & Asociații și ce te așteaptă după | ”Oferim tinerilor tot sprijinul de care au nevoie pentru a-și atinge potențialul. Nu sunt singuri în această călătorie”, spun reprezentanții firmei
Deloitte România și Reff & Asociații au asistat grupul austriac Rondo Ganahl în achiziția Transilvania Pack & Print
Fundația Baylor Marea Neagră poate continua programul național de donații de medicamente. O victorie obținută de avocații NNDKP
Cum se pot deschide porțile unui traseu profesional aproape perfect | Cine i-a „arătat drumul” Georgianei Evi, Senior Associate în cadrul Clifford Chance Badea. Despre chimia dintre mentor și mentee și dorința amândurora de a învăța și a crește împreună, profesional și personal
Cum poți dezvolta o carieră internațională în avocatură | Studii în Timișoara, concursuri tip „moot court”, masterat la Londra și un loc în echipa Debevoise & Plimpton LLP. Rețeta succesului, în varianta Dianei Moise
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...