ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiul EY Future Consumer Index: Pandemia provocată de COVID-19 va perturba planurile de cumpărături ale consumatorilor cu ocazia sărbătorilor

10 Noiembrie 2020   |   BizLawyer

♦ Mai bine de jumătate dintre consumatori (54%) estimează că vor face achiziții în perioada reducerilor ♦ 42% intenționează să cheltuiască mai puțin decât în urmă cu un an, iar 91% dintre cei care vor cumpăra vor căuta oferte online ♦ Consumatorii din China și Regatul Unit sunt mai înclinați să cumpere online față de cei din Germania și Franța

Cristian Cârstoiu, Partener, Consultantă, EY România

 
 
Pandemia provocată de COVID-19 a accelerat tranziția către cumpărăturile online și adoptarea acestei tendințe pe termen lung în anumite categorii de produse și pe anumite piețe, potrivit celei de-a cincea ediții a studiului EY Future Consumer Index. Peste o treime (37%) dintre cei 14.467 de consumatori intervievați au declarat că pandemia va continua să le afecteze viețile timp de cel puțin încă un an. Acest procent crește la 43% în Europa și la 66% în Japonia, în timp ce consumatorii din India (19%) și China (18%) sunt semnificativ mai optimiști. La nivel global, respondenții consumatori consideră că modul în care fac cumpărături se va schimba pe termen lung, iar 39% au declarat că vor cumpăra în mai mare măsură online articolele pe care obișnuiau să le achiziționeze din magazinele fizice.


"Cu încasări prognozate pentru sezonul vacanțelor mai mici decât de obicei, companiile din retail trebuie să urmărească cu atenție linia profitabilității, în timp ce continuă să investească în operațiuni touchless, conținut personalizat și campanii de marketing automatizate. Următorul pas natural este de a-și dezvolta programele de loialitate de la mecanismele generale "câștigă și cheltuiește", la recompense semnificative pentru fiecare client", spune Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanță, EY România.

Rata de adoptare a cumpărăturilor online variază de la o piață la alta și de la o categorie la alta
În China și, într-o mai mică măsură, în Regatul Unit, consumatorii sunt mult mai înclinați să utilizeze online-ul drept principalul canal de cumpărături decât cei din alte țări. Consumatorii din Germania și Franța sunt mai puțin deschiși la această idee, se arată în studiu.

În general, respondenții au indicat electrocasnicele și produsele din zona de tehnologie (53%) drept categoria de produse pe care le vor achiziționa în principal online, dar vor continua să prefere cumpărarea băuturilor și a produselor alimentare proaspete din magazinele fizice.

Rata de penetrare a achizițiilor online de produse de băcănie continuă să fie redusă pe majoritatea piețelor. Dar, în timpul pandemiei, 55% dintre consumatori și-au achiziționat cel puțin o dată produsele de băcănie online. Dintre aceștia, 42% au declarat că în prezent comandă online produse de băcănie mai des din cauza pandemiei provocate de COVID-19. În viitor, 19% dintre respondenți au spus că vor cumpăra în principal online alimente proaspete și 16% băuturi nealcoolice, o creștere de 3,4% și, respectiv, 1,6% față de 2019. Această tendință arată că achizițiile online, chiar și în categoriile cu rată de penetrare redusă, nu numai că înregistrează o creștere, dar reprezintă o tendință care se va menține cel mai probabil după pandemie.

De asemenea, potrivit studiului, categoriile în care consumatorii prezintă cea mai mare înclinare spre cumpărăturile online sunt, în același timp, categoriile în care este cel mai probabil ca aceștia să aprecieze serviciile și sfaturile oferite la achiziție: tehnologie, produse de frumusețe și cosmetică și îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii.

Impactul pandemiei provocate de COVID-19 asupra marilor evenimente de vânzări din perioada sărbătorilor
Ca urmare a pandemiei provocate de COVID-19, 40% dintre respondenți au înregistrat o scădere a veniturilor, iar majoritatea acestora (60%) analizează mai atent modul în care își cheltuiesc banii. De asemenea, 41% dintre consumatori și-au redus cheltuielile pe produse neesențiale, iar 46% au amânat achiziția sau înlocuirea articolelor mai scumpe. Aceste tendințe indică un potențial sezon de cumpărături de final de an cu vânzări mai mici.

Deși peste jumătate dintre consumatori (54%) intenționează să achiziționeze diverse produse în perioada reducerilor, datele studiului EY Future Consumer Index sugerează că 42% dintre consumatori la nivel global plănuiesc să cheltuiască mai puțin în sezonul de cumpărături comparativ cu anul trecut.

Dintre cei care vor participa, 91% vor cheltui online cel puțin jumătate din sumele destinate cumpărăturilor, ceea ce arată importanța vânzărilor online cu amănuntul în acest sezon.

În acest context, marcat de o trecere atât de rapidă la cumpărăturile online, liderii de companii trebuie să reevalueze așteptările consumatorului digital și să dezvolte o strategie online distinctă astfel încât să reușească să răspundă noilor nevoi, dar și să valorifice oportunitățile generate de perioada de pandemie.
 
Cea mai recentă ediție a studiului EY Future Consumer Index este disponibilă la ey.com/futureconsumerindex5.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13463 / 16860
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...