ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Afacerile companiilor din România ajung la 4,3 miliarde de lei pe an, prin utilizarea serviciilor şi produselor Google (raport)

03 Decembrie 2019   |   AGERPRES

Potrivit realizatorilor cercetării, compania britanică Public First, în ultimii cinci ani, activitatea economică sprijinită de Google Search şi Google Ads a crescut mai mult decât dublu în termeni nominali.

 
 
Utilizarea serviciilor şi produselor Google aduce companiilor din România afaceri anuale de 4,3 miliarde de lei, în special în urma utilizării Google Search şi Google Ads, reiese din raportul "Impactul produselor Google în România", prezentat, marţi, într-o conferinţă organizată la Bucureşti.

Potrivit realizatorilor cercetării, compania britanică Public First, în ultimii cinci ani, activitatea economică sprijinită de Google Search şi Google Ads a crescut mai mult decât dublu în termeni nominali.

Datele centralizate în raport arată, totodată, că pentru fiecare utilizator de internet din România, valoarea medie aferentă utilizării produselor Google Search, Maps şi YouTube este estimată la 130 de lei/lună. Suma a fost calculată folosind estimări privind timpul economisit, facilitarea accesului la informaţii, conexiunile create, precum şi date din sondaje privind suma minimă cu care consumatorii cred că ar trebui să fie despăgubiţi dacă ar pierde accesul la fiecare dintre produse.


În plus, studiul relevă şi faptul că românii economisesc cel puţin 23 de ore anual folosind Google Search şi trei ore pe an prin Google Maps.

Google Search este folosit de oameni de toate vârstele pentru a învăţa lucruri noi. Astfel, raportul scoate în evidenţă faptul că 93% dintre utilizatorii de Google Search caută pe Google informaţii despre un anumit subiect cel puţin o dată pe lună.

În acelaşi timp, 59% dintre utilizatorii de Google Search cu vârste de peste 65 de ani spun că îl folosesc în mod regulat pentru a învăţa lucruri noi.

La nivelul companiilor din România, utilizarea produselor şi serviciilor Google este văzută ca un sprijin pentru dezvoltare şi inovare, căutarea online reprezentând în prezent modalitatea cea mai importantă prin care clienţii ajung la companii, se arată în concluziile studiului.

Calculele estimative ale Public First pentru România arată că, în medie, fiecare leu cheltuit în Google Ads generează companiilor câştiguri de 8 lei.

Potrivit aceloraşi estimări, beneficiile obţinute de firmele din România din economia de timp şi creşterea productivităţii, generate de utilizarea Google Search and G Suite, se ridică la cel puţin 14 miliarde de lei, anual.

În ceea ce priveşte cariera, aproape trei sferturi (74%) dintre utilizatorii de Search din România cu vârste între 18 şi 24 ani spun că folosesc Google pentru a găsi un loc de muncă, iar 63% îl folosesc pentru a găsi sfaturi cu privire la CV-ul lor.

Raportul Public First "Impactul Google în România" a fost realizat utilizând o serie de metode pentru a cuantifica impactul economic şi beneficiile pe care le aduc Google Search, YouTube, Android şi alte produse Google.

Pentru început, au fost utilizate metode tradiţionale de modelare economică, dezvoltate plecând de la estimări ale pieţei Google din România, valori potenţiale ale indicatorului ROI (Return on Investment) şi estimări ale creşterilor de productivitate pentru a evalua activitatea economică generată de Google Search, Google Ads, AdSense, YouTube, Android şi Google Cloud.

Public First a derulat sondaje publice la nivelul persoanelor fizice şi companiilor care utilizează produsele Google, fiind utilizat un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 1.000 de persoane adulte şi 200 de manageri din companii mici, mijlocii şi mari din România. De asemenea, au fost analizate 25 de studii de caz despre cum companii şi persoane din diferite regiuni şi industrii ale României utilizează produsele Google în afacerile lor.

Public First este o companie britanică, membră a British Polling Council.

Larry Page şi Sergey Brin au fondat Google în anul 1998, iar la ora actuală compania a crescut la peste 50.000 de angajaţi la nivel global, oferind o gamă largă de produse şi platforme populare precum Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome şi YouTube. În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mamă a Google.

Google România organizează, marţi, conferinţa de lansare a studiului "Google Economic Impact Report" în cadrul evenimentului "Grow with Google: Accelerarea dezvoltării Economiei Digitale în România".
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7547 / 9060
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...