Orban: Astăzi, dacă CFR Marfă ar fi scoasă la privatizare, nu ar veni nimeni. Trebuie analizat managementul companiei
06 Noiembrie 2019 AGERPRES
”În plan intern, trebuie pregătite o serie de soluţii posibile, de scenarii posibile, care să ducă totuşi la salvarea companiei, pentru că altfel compania nu va mai opera şi statul român ar rămâne fără un operator de transport relativ strategic", a afirmat Orban.
Premierul Ludovic Orban susţine necesitatea identificării unor soluţii pentru salvarea Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" S.A., apreciind că, dacă în urmă cu 11 ani CFR Marfă valora aproximativ un miliard de euro, în prezent, România ar trebui să plătească unor investitori pentru a prelua compania.
"Din păcate, astăzi suntem într-un punct în care este foarte greu să vă spun exact ce soluţii se pot găsi. E adevărat, valora un miliard... Când au vrut să o privatizeze, pe vremea guvernării Ponta, au vrut să o privatizeze pe 200 de milioane, dacă ţin bine minte. Astăzi, dacă CFR Marfă ar fi scoasă la privatizare, nu ar veni nimeni. Ar trebui să dăm bani unui eventual investitor ca să cumpere. (...) În plan intern, trebuie pregătite o serie de soluţii posibile, de scenarii posibile, care să ducă totuşi la salvarea companiei, pentru că altfel compania nu va mai opera şi statul român ar rămâne fără un operator de transport relativ strategic", a afirmat Orban.
"Din păcate, astăzi suntem într-un punct în care este foarte greu să vă spun exact ce soluţii se pot găsi. E adevărat, valora un miliard... Când au vrut să o privatizeze, pe vremea guvernării Ponta, au vrut să o privatizeze pe 200 de milioane, dacă ţin bine minte. Astăzi, dacă CFR Marfă ar fi scoasă la privatizare, nu ar veni nimeni. Ar trebui să dăm bani unui eventual investitor ca să cumpere. (...) În plan intern, trebuie pregătite o serie de soluţii posibile, de scenarii posibile, care să ducă totuşi la salvarea companiei, pentru că altfel compania nu va mai opera şi statul român ar rămâne fără un operator de transport relativ strategic", a afirmat Orban.
Şeful Executivului este de părere că "trebuie analizat managementul CFR Marfă de-a lungul timpului", dar şi "comportamentul Ministerului Transporturilor faţă de situaţia apărută la compania de transport feroviar.
"Trebuie analizat managementul CFR Marfă de-a lungul timpului, trebuie analizate deciziile, deciziile strategice care au fost luate, trebuie analizat, de asemenea, comportamentul ministerului faţă de diferitele situaţii, trebuie văzut în ce măsură, atunci când a venit pericolul de infringement, s-au luat toate măsurile şi toate deciziile care trebuiau luate sau s-au furnizat toate documentaţiile şi motivaţiile necesare", a adăugat Ludovic Orban.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 7664 / 9031 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
INTERVIURI ÎN OGLINDĂ | Despre „making of”-ul unui dosar, într-o discuție cu Gianina Găvanescu, Head of Legal & Compliance la CBRE România, și Ioana Gelepu, fondatoarea Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy în acordul de finanțare semnat cu BERD în valoare de 192 mil. €
Popescu & Asociații, singura firmă independentă locală evidențiată la gala ”The Lawyer European Awards”
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





