ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Point Pickup Technologies, platforma digitală de curierat B2B dezvoltată de echipa de programatori români a Cheil | Centrade a primit o finanțare de 30 mil. USD de la Brown Brothers Harriman & Co.

05 Noiembrie 2020   |   BizLawyer

Ideea dezvoltării Point Pickup a apărut în 2015 în Statele Unite, compania fiind fondată de Radu Florescu și Tom Fiorita.

 
 
Point Pickup Technologies, una din cele mai dinamice platforme digitale americane de curierat B2B, dezvoltată integral de o echipă de programatori din România, intră într-o nouă etapă de creștere după ce a primit o finanțare de 30 de milioane de dolari de la Brown Brothers Harriman & Co. (BBH), una dintre cele mai vechi și mai mari bănci private din Statele Unite.

Finanțarea va fi utilizată pentru dezvoltarea și îmbunătățirea tehnologiei și serviciilor, ajutând compania să răspundă unei cereri tot mai mari și mai diversificate. Point Pickup a crescut de șase ori în ultimele luni, iar perspectivele sunt extrem de optimiste, în contextul în care piața livrărilor online se dezvoltă exponențial, iar Point Pickup este una dintre puținele platforme de acest fel care oferă servicii la scară largă.


Ideea dezvoltării Point Pickup a apărut în 2015 în Statele Unite, compania fiind fondată de Radu Florescu și Tom Fiorita. Startup-ul s-a poziționat inițial ca un serviciu de livrări pe segmentul B2C. Odată înregistrați pe aplicație, utilizatorii persoane fizice puteau livra un colet în cel mai scurt timp, cu ajutorul unuia dintre șoferii înscriși în platfomă. Trei ani mai târziu, platforma a atras interes susținut din partea companiilor, ceea ce a determinat business-ul să pivoteze rapid către modelul B2B.

Provocarea de a oferi servicii de curierat marilor retaileri și lanțuri de magazine din Statele Unite a adus platforma la un nou nivel de creștere, moment în care o echipă nouă, 100% românească, a preluat dezvoltarea tehnologiei și a produsului.
Echipa de bază, care a gândit proiectul în ansamblul său, a fost formată din Andrei Popa, Head of Development în cadrul diviziei de digital a agenției Cheil | Centrade, și Mircea Alexandrescu, Director of Product. Ulterior s-au alăturat Andrei Popescu, Head of Infrastructure, și Giovani Sîrbu, Lead Developer, și, în cele din urmă, echipa a crescut la 15 oameni.
În scurt timp, platforma și-a extins activitatea în toate cele 50 de state americane, integrând primii clienți mari, respectiv companii din Fortune 500 precum lanțurile de retail Walmart, Target, Albertsons sau Kroger.

„Cred că succesul platformei și satisfacția companiilor cu care lucrăm reflectă modul nostru de lucru proactiv și flexibil”, spune Andrei Popa. „Giganții din retail schimbă regulile peste noapte pentru a răspunde oricărei mișcări din piață și a rămâne competitivi. Prin urmare, tehnologia pe care o dezvolți ca să oferi servicii acestor companii trebuie să fie cu un pas în fața imprevizibilului. Nu îți permiți să dezvolți o funcție care răspunde strict unor cerințe punctuale. Trebuie să anticipezi și să iei în calcul un întreg spectru de direcții și scenarii posibile. Și cred că acesta este unul dintre punctele forte specifice IT-știlor români. Nu ne limităm doar la disciplina execuției, a codului, ci dezvoltăm și o disciplină în viziune. Or, dacă la finalul lui 2019 spuneam că am trecut prin doi ani de provocări continue, începutul pandemiei a schimbat total definiția provocării pentru noi toți”.

În ultimele luni, piața americană de livrări la domiciliu (store-to-home) a explodat, anumite segmente raportând peste noapte volume chiar de trei ori mai mari, fiind necesare optimizări ‘din mers’ la nivel de sisteme, procese și raportări de date. Contextul a atras schimbări în procedurile de livrare și comportamentul clientului, apariția de reguli noi și, mai ales, restricții. Toate aceste schimbări au trebuit integrate în timp record în platforma și aplicațiile Point Pickup.

„Experiența COVID-19 a contribuit și ea la modul în care ne vom concentra strategia de creștere în urma acestei runde de investiții”, continuă Andrei Popa. „Urmărim să avem mai multe resurse dinamice (atât la nivel de echipă, cât și de tehnologie) ce pot fi realocate pentru a răspunde rapid schimbării în scenarii de criză. Infrastructura din cloud trece, de asemenea, printr-o serie de upgrade-uri, urmărind, de exemplu, să facem pași către Inteligența Artificială pentru Operațiunile IT (AIOps), să optimizăm algoritmii de autoscalare pe baza experienței și a tiparului de creștere la care ne-a supus 2020. Însă principalele direcții pentru următoarea perioadă post-finanțare sunt extinderea componentelor bazate pe date (data-driven) și a zonei de analiză predictivă (predictive analytics), dezvoltarea de automatizări concentrate pe îmbunătățirea performanței și gradului de satisfacție a clienților, precum și un upgrade major în zona de experiența utilizatorului (User Experience). De asemenea, ne așteptăm foarte curând să facem primii pași pentru integrarea cu furnizorii de vehicule autonome pentru livrări”.

Radu Florescu, co-fondator Point Pickup și CEO Cheil | Centrade, adaugă: „Finanțarea BBH confirmă încă o dată potențialul platformei Point Pickup, după finanțările inițiale realizate de o serie de investitori privați și de fondul de capital de risc CT Innovations, orientat cu precădere pe industria IT și biotehnologie. Ceea ce a început în 2015 ca o soluție pentru livrările mici (persoane fizice și mici comercianți) și ca o formă suplimentară de venit pentru șoferi, devine astăzi avantajul competitiv al marilor jucători din piața de e-Commerce, în contextul noii realități conturate de pandemia de Coronavirus. În același timp, vorbim despre un proiect performant care îmbină spiritul antreprenorial american cu talentul și creativitatea programatorilor români – ceea ce pentru mine, personal, este un motiv de mândrie. Încă de la început ne-am propus să aducem această platformă și în România, pentru că vedem și aici aceleași tendințe de creștere și dinamism. Evoluția neașteptată din Statele Unite, nevoile suplimentare de dezvoltare și schimbările ce au intervenit pe fondul pandemiei ne-au determinat să amânăm acest plan, dar avem deja semnale de interes din partea marilor operatori de retail și cu siguranță că, la momentul lansării pe plan local, vom veni cu servicii mult îmbunătățite, testate și validate de cea mai avansată piață de comerț din lume”.

Point Pickup Technologies (PPUP), furnizor de servicii de livrare în aceeași zi, implementează tehnologii de precizie în domeniul livrărilor, oferind soluții specializate și scalabile utilizate de unii dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul din Statele Unite. Platforma tehnologică, împreună cu rețelele de identificare a șoferilor (Point Pickup’s Driver Match Networks), rezolvă cele mai mari provocări ale pieței de livrare în aceeași zi. Point Pickup este singura platformă care oferă livrări pre-programate cu șoferi preferați, acceptând totodată solicitări la cerere. Platforma bazată pe date economisește timp și bani, maximizând în același timp performanța, oferind criterii sofisticate de compatibilitate, optimizarea rutelor, șoferi selectați și o interfață care se integrează ușor în sistemele de comerț electronic.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4957 / 7966
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...